Avatar billede relove Nybegynder
04. december 2002 - 11:40 Der er 39 kommentarer og
1 løsning

problemer med fremvisningaf filmklip

Jeg har problemer med at se filmklip i Windows Media Player, som jeg kom til at insallere. Før brugte jeg kun Realplayer som virker fint. efter jeg havde installeret Windows media player overtog det rollen som standard film fremviser..
nu vil jeg enten gerne have Realplayer som standard film fremviser eller få windows movie player til at virke ordenligt.
der er forresten film fra http://tacf.org/  -> Media -> klik på Revival live. Det er dem jeg gerne vil kunne se.
Avatar billede elrunto Nybegynder
04. december 2002 - 11:46 #1
prøv med Nimo50Build7...
Avatar billede relove Nybegynder
04. december 2002 - 11:47 #2
hvordan gør jeg det?
Avatar billede elrunto Nybegynder
04. december 2002 - 11:49 #3
det er et lille program som du kan download på www.tweakers.net
Avatar billede relove Nybegynder
04. december 2002 - 11:51 #4
så er det at jeg ikke kan et ord tysk.
Avatar billede elrunto Nybegynder
04. december 2002 - 11:57 #5
Avatar billede relove Nybegynder
04. december 2002 - 11:58 #6
hvad er det forresten du vil have mig til at downloade?
Avatar billede elrunto Nybegynder
04. december 2002 - 12:01 #7
når du så installer den skal det være full og ikke basic...
Avatar billede elrunto Nybegynder
04. december 2002 - 12:01 #8
en divx player
Avatar billede elrunto Nybegynder
04. december 2002 - 12:02 #9
den virker på alt det jeg skal se
Avatar billede relove Nybegynder
04. december 2002 - 12:03 #10
men kan jeg så se film i Realplayer eller i windows media player? Eller måske noget helt 3.?
Avatar billede elrunto Nybegynder
04. december 2002 - 12:06 #11
ja det er som det altid har været
Avatar billede relove Nybegynder
04. december 2002 - 12:09 #12
nu har jeg installeret det, og jeg kan stadigvæk ikke se de filmklip.
Avatar billede elrunto Nybegynder
04. december 2002 - 12:12 #13
tog du en full install?
Avatar billede relove Nybegynder
04. december 2002 - 12:19 #14
ja
Avatar billede elrunto Nybegynder
04. december 2002 - 12:20 #15
hmmm.... så ved jeg det sgu ikke du..
Avatar billede relove Nybegynder
04. december 2002 - 12:24 #16
nå ok.
Avatar billede relove Nybegynder
04. december 2002 - 12:28 #17
du ved heller ikke hvordan at jeg kan gøre realplayer til standard?
Avatar billede elrunto Nybegynder
04. december 2002 - 12:37 #18
er det ikke bare at højer klik på den film du vil se og så åbn med...
Avatar billede relove Nybegynder
04. december 2002 - 12:39 #19
jeg kan kun vælge _åbn_ - valgmuligheden _åbn med_ er ikke til stede.
Avatar billede elrunto Nybegynder
04. december 2002 - 12:40 #20
prøv at højer klik på en film mens at du holder shift ned
Avatar billede relove Nybegynder
04. december 2002 - 12:46 #21
stadigvæk ikke.
Avatar billede elrunto Nybegynder
04. december 2002 - 12:49 #22
så ved jeg det ikke...sorry
Avatar billede greatdane Nybegynder
04. december 2002 - 13:07 #23
Der er sikkert nogle, som kan komme med den store, forkromede løsning senere på dagen, men her er i hvert fald en lappeløsning i mellemtiden.

Åbn My Computer med et dobbeltklik.  Gå ind under tools og vælg Folder Options.  Her klikker du så på fanebladet File Types og bladrer nedad til f.eks. MPG.  Hvis du nu klikker på MPG og derefter knappen med Delete, så kender windows ikke længere filer, der hedder MPG til "efternavn".
  Næste gang, du vil køre en MPG-fil, så højreklik på den, og så burde windows komme og spørge, hvad du vil åbne med, for nu er der jo ikke et standardprogram til det.  Du kan så vælge RealPlayer fra listen og sikre dig, at der er hak i feltet med, at du vil bruge RealPlayer hver gang til at åbne den slags filer.

Der er formentlig en eller anden indbygget feature i RealPlayer, så den selv kan stille alle efternavnene om til sig selv, men jeg har ikke selv RealPlayer installeret, så... :-)
Avatar billede rotne Nybegynder
04. december 2002 - 13:08 #24
I win2000 skal du i denne computer->funktioner->mappeindstillinger->filtyper og vælge de enkelte filtyper og derefter pege dem i retning af real player.

Nogenlunde samme fremgangsmåde i øvrige OS.
Avatar billede greatdane Nybegynder
04. december 2002 - 13:18 #25
Vi er da nogenlunde enige - jeg har bare ikke en dansk windows :-)
Avatar billede rotne Nybegynder
04. december 2002 - 13:24 #26
greatdane->jeg havde bare ikke fået opdateret. Ellers havde jeg ikke gjort forsøget. Din løsning ser meget rigtig og udførlig ud :-)

I Real ligger funktionen, der muligvis kan få Real til selv at rage til sig, under Tools->preferences->media types.
Avatar billede relove Nybegynder
04. december 2002 - 13:30 #27
det virker uoverskueligt da jeg ikke ved hvilken fil type at det er.
Avatar billede rotne Nybegynder
04. december 2002 - 13:32 #28
.mpg .mpeg .avi dækker de fleste
Avatar billede relove Nybegynder
04. december 2002 - 13:35 #29
er det muligt at finde ud af hvilken type er der bliver brugt her

http://tacf.org/  -> Media -> klik på Revival live. - og så bare en tilfældig.
Avatar billede rotne Nybegynder
04. december 2002 - 13:39 #30
I bundlinien kan du, når du holder musen hen over linksene se, at det drejer sig om .asx filer
Avatar billede rotne Nybegynder
04. december 2002 - 13:44 #31
Jeg har lige forsøgt forgæves. Jeg tror faktisk ikke, at RealPlayer kan klare .asx-formatet. Windows identificerer linksene som Windows Media lyd-/video-genveje.
Avatar billede relove Nybegynder
04. december 2002 - 13:47 #32
nu har jeg vundet den filtype, men der står at det er en genvej til media-lyd/video. er det så den? og kan jeg slette den uden fare?
Avatar billede rotne Nybegynder
04. december 2002 - 13:51 #33
Du kan prøve at sætte den til afspilning med Real - men det virkede ikke hos mig. Det er let nok at sætte den tilbage til Windows Media Player bagefter. Du bør ikke slette noget.

Forstår ikke, at din Windows Media Player ikke vil afspille dem. Det kører strålende her hos mig på Windows 2000 og Windows Media Player 6.4
Avatar billede relove Nybegynder
04. december 2002 - 13:55 #34
>Du kan prøve at sætte den til afspilning med Real - men det virkede ikke hos >mig.

Det virker heller ikke hos mig Rotne.
Avatar billede relove Nybegynder
04. december 2002 - 13:57 #35
jeg har forresten Windows media player version 7.01
Avatar billede relove Nybegynder
04. december 2002 - 14:01 #36
når jeg prøver at afspiller et filmklip for en jeg en fejl, og hvis jeg kliker på help får jeg følgende 'hjælp':

No more information is available
There is no more information available for this error at this time. Check Web Help (English version), which may have more updated information on this error.
Avatar billede rotne Nybegynder
04. december 2002 - 14:08 #37
Jeg er løbet tør for gæt. Og dog - jeg vil foreslå, at du lige prøver at geninstallere Windows Media Player. Virker det stadig ikke, tror jeg desværre, ikke jeg kan hjælpe. Held og lykke :)
Avatar billede relove Nybegynder
10. december 2002 - 10:54 #38
Nu jeg har kigget mig godt omkring på min pc, men jeg kan ikke finde ud af en måde at uninstalle Media Player. Jeg skal måske slet ikke slette det, men bare installere oven på?
Avatar billede relove Nybegynder
10. december 2002 - 13:27 #39
Det hjalp ikke at geninstallere. Desværre.
Avatar billede relove Nybegynder
17. december 2002 - 12:40 #40
Jeg giver op. tak for hjælp.