Avatar billede robertdhn Nybegynder
16. oktober 2000 - 16:14 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

klargøring til søgemaskiner

Hej, jeg mener bestemt jeg har hørt at man kan programere dream weaver, til at sitet dukker op i søgemaskiner ved indtastning af de programerede ord

er der en der kan hj;lpe med dette

Robert
Avatar billede tommyf Nybegynder
16. oktober 2000 - 17:42 #1
Det er nok ikke DreamWeaver, men nærmere metatags du har hørt om?

Sæt f.eks dette ind på din side det hjælper søgerobotterne med at kategorisere din side rigtgt=flere besøgende.

<meta name=\"Copyrigt\" content=\"© DIT NAVN DATO\">
<meta name=\"keywords\" content=\"sjov, underlig, andre, søgeord\">
<meta name=\"description\" content=\"www.????.dk \">
<meta name=\"revisit-after\" content=\"7 days\">
<meta name=\"ROBOTS\" content=\"ALL\">
<meta name=\"VW96.objecttype\" content=\"Homepage\">
<meta name=\"webdesign\" content=\"NAVN\">
<meta http-equiv=\"Content-Language\" content=\"da\">

Der skal rettes lidt i den, men det kan du nok selv regne ud.

Avatar billede hyperactive Nybegynder
16. oktober 2000 - 17:51 #2
Ved at vælge Insert => Head i DreamWeaver kan du indsætte både META description og keywords, som hjælper til en bedre placering i søgemaskinerne.
Avatar billede robertdhn Nybegynder
17. oktober 2000 - 20:28 #3
hej tommyf og hyperactive

Tak for jeres svar, jeg har lige et par ting jeg er i tvivl om:

Hvor i HTML´en skal metatags-tingen sættes ind?

Head-meta: Skal jeg skrive noget i value? Og hvordan skriver jeg søge ordene? Med komma imellem eller hvordan?

Er det smart at gøre begge muligheder eller udgør de samme effekt?

Mange tak
Robert
Avatar billede tommyf Nybegynder
17. oktober 2000 - 22:57 #4
Skriv dem mellem <HEAD> & <\\HEAD>

Søgeordenen skal værer med komma imellem, man plejer vist at sige at 5 søgeord er det optimale, men man kan let have flere og visse steder anbefales dette.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. oktober 2000 - 23:07 #5
5 søgeord er absolut ikke optimalt...

Dem får du hurtigt brugt på f.eks.: web, design, webdesign, webdesigner og internet.

Husk at der ikke må indgå ord, der ingen relevans til siden har. Hvis du bruger ord som Microsoft eller sex for at tiltrække kunder bliver du bannet fra søgemaskinerne....

Har personligt et par domæner, der blev brugt til at ekperimentere med den slags og de bliver aldrig optaget igen....

Men, sjovt var det....
Avatar billede tommyf Nybegynder
18. oktober 2000 - 09:39 #6
Det har været en artikel, på ahaa.dk tror jeg det var, om hvordan man fik den bedste placering, hvis f.eks søgeordene også var i beskrivelse tog robotterne dem for gode varer for så måtte det jo passe ssammen.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
18. oktober 2000 - 22:50 #7
En anden måde

Sæt et sæt <H1></H1> tags øverst i på din indgangsside...

Visse søgemaskiner (bl.a. altavista) vægter nemlig den slags, da det jo MÅ være vigtigt med sådan en størrelse overskrift....

Kombinér det så med at godt og relevant søgeord, så hjælper det dobbelt op.

Men ikke noget med at sætte tomme tags, for opdager de det... Tja... så bliver du også bannet...
Avatar billede grinebidder Nybegynder
25. oktober 2000 - 21:23 #8
På en meget enkel måde, så kan du hente Extensions Manager til Dreamweaver og downloade et object til at tilføje META-tags med. Lettere kan det ikke gøres!

http://dynamic.macromedia.com/bin/MM/exchange/dreamweaver/extension_detail.jsp?BV_SessionID=@@@@0613794056.0972501684@@@@&BV_EngineID=ddaljefikfggbfekchjcfjedli.0&extOid=16512
Avatar billede dr_gamma Nybegynder
09. november 2000 - 15:54 #9
Der er ikke længere en indlysende grund til at bruge metatags. De mest brugte søgefætre anvender dem ikke længere. Istedet kravler deres webspiders omkring i sitet og nupper f.eks. alle sidetitlerne!! -andre tjekker hvor mange externe links der fører til sitet...-og de smarteste snupper penge for side 1-2-3.

Overvej hvem det er du gerne vil have der skal opdage din site. Mange bruger kun jubii el. kvasir, og de er katalog-maskiner. Der skal du manuelt indtaste inf. til dem.
Koncentrer din tid om de 3-4 søgefætre som du tror dit publikum bruger og smid dit site ind.
Avatar billede nyhus Nybegynder
10. november 2000 - 07:07 #10
Jeg er ikke helt enig dr gamma.
Du har fuldstaendig ret i at et parameter er antallet af autoritative (sider der selv laenkes meget til) laenker til og fra en side og at algoritmerne i soegemaskinerne tager et hav af tiln saasom overskrifter, placering af soegeterm og saa videre, men metadata er absolut ikke doedt.
Som I sikkert ved er SGML, XML og RDF virkelige buzzwords i oejeblikket for bare at naevne et par stykker. Sagen er den at statsinstitutioner og ambisioese webfirmaer for alvor bruger metatags i deres dokumentstyring.
Laver du hjemmesider for en virksomhed vil jeg foreslaa at du tager dig tid til at laere og forstaa metatags i RDF eller maaske endda endnu mere prof. skemaer.
Laver du private hjemmesider eller mindre hjemmesider som du gerne vil have hoej ranking paa i soegemaskiner er der i oejeblikket ikke andet for end at bruge generelle HTML 4 metatags og hvis du vil vaere frontline og imoedegaa initiativer fra alle de store soegemaskiner (infoseek er den mest fremmelige) i oejeblikket skal du anvende Dublin Core. En helt ok generator findes paa http://www.purl.dk/metadata/meta_kort.htm  .
Se eventuelt mere om metadata i diskussionen (d)html sektionen eller tag et kig paa Dublin Core\'s hjemmeside http://purl.oclc.org/dc/ - det er det mest anvendelige initiativ inden for metadata.
Hygge :-)
Avatar billede guro.not Nybegynder
15. november 2000 - 01:43 #11
Prøv http://www.metamaten.dk/
De har en meta generator, som er blandt de bedste på nettet, om ikke den bedste, da den er på dansk..
Avatar billede nyhus Nybegynder
17. november 2000 - 01:51 #12
ja, den er god, men ikke den eneste paa dansk - og den tager ikke hoejde for fremstormende Dublin Core. Den URL jeg refererer ovenfor er ogsaa dansk. En kombination af begge vil vaere et stort plus. Almindelige metadata og DC-metadata betragtes ioevrigt ikke som \"spam\" af soegemaskinerne - skulle nogen vaere i tvivl.
Hygge
Avatar billede guro.not Nybegynder
17. november 2000 - 02:00 #13
nyhus>> Det mener jeg nu at den gør..

http://www.metamaten.dk/genindex.htm står der Metamaten med understøttelse af Dublin Core .

guro.not
Avatar billede nyhus Nybegynder
17. november 2000 - 22:16 #14
I rest my case - Undskyld Jens Hofman.
Fra nu er der kun ros til metamaten ;o)

/Nyhus
Avatar billede hofmanhansen Nybegynder
18. november 2000 - 13:03 #15
Hej nyhus,

Tak for undskyldningen - for Metamaten har faktisk lige siden sin start i 1998 understøttet DC-tags\'ne samtidig med at den understøtter alle de andre tags.

Med venlig hilsen
Jens Hofman Hansen
www.metamaten.dk
Avatar billede tommyf Nybegynder
18. november 2000 - 13:59 #16
Skummel måde at give points på...
Avatar billede ikaros999 Nybegynder
09. marts 2003 - 16:07 #17
hej alle
regnes dette her som spam :  ,portraetfoto,portraet-foto,
det skal forståes som en del ad keywordsne
mvh ikaros