Avatar billede mo- Novice
04. december 2002 - 09:42 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

NERO - Picture to Tv

Hej Eksperter,

Jeg har med programmet NERO brændt en CD med fotos, til afspilning i en DVD, så familien sammen kan se fotos på TV-skærmen.  Billederne var meget skarpe og tydelige – fantastisk kvalitet, må jeg sige.  Der var bare det ved det, at de kom i en mere eller mindre tilfældig rækkefølge, da jeg ikke umiddelbart kunne oprette folders (f.eks. "Bimmer 5 år" eller "Julen 2001" osv.)

Tilsvarende billeder har jeg brændt via Picture to Tv (som også brugte NERO som brænderprogram).  Her kunne det sagtens lade sig gøre med at oprette forskellige Albums.  Til gengæld var billederne slet ikke så skarpe og tydelige.

Er der nogen, som kan fortælle mig, om – og hvordan - man i NERO kan oprette Folders til billedfilerne?  (Det er oprindeligt JPEG-filer).

(Jeg har Windows 98 – hvis det har nogen betydning).

På forhånd tak fra
Mo-
Avatar billede prodic Mester
04. december 2002 - 10:17 #1
PC World har lavet en artikel, som du måske kan finde nogle brugbare informationer, dog ikke med brug af Nero som du selv bruger.
http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=3678
Avatar billede mo- Novice
04. december 2002 - 10:24 #2
Prodic, jeg har prøvet vcdeasy - men det tog næsten en hel dag - og brændingen mislykkedes.
Avatar billede mo- Novice
04. december 2002 - 10:32 #3
...Det jeg gerne vil er at bibeholde skarpheden og have forskellige albummer.  Slideshows har mindre betydning.
Avatar billede nipont Nybegynder
08. december 2002 - 23:10 #4
jeg har også store problemer med billeder i dvd'en, men rækkefølgen bruger jeg et rename program til og kalder billederne et nummer først og så navn (001Børge i bad)
Avatar billede mo- Novice
09. december 2002 - 12:23 #5
nipont, et rename program ... kan det rename en serie billeder på én gang? Eller hvad? Jeg har jo rigtigt mange billeder - både fra sidste år og fra i år. - Hvor kan man få et sådant program, og hvad koster det? Findes det i tryals?  Jeg ville jo helst have billederne i forskellige albums.  Jeg har prøvet forskellige tryals-programmer, senest WinOnCd, som kan lægge billederne i forskellige albums, men i WinOnCd mislykkedes brændingen. Der må være noget i indstillingerne jeg ikke har været opmærksom på.  Jeg mangler at prøve med Ulead DVD Picture Show, men dette program har jeg dog meget store problemer med at få installeret, så det er endnu ikke afprøvet.
Avatar billede nipont Nybegynder
09. december 2002 - 12:33 #6
jeg bruger et lille program http://go.to/lupas2000 og den er gratis.
med den har jeg rename op 500 filer på en gang
prøv dig frem , det kan være farligt at rename
Avatar billede henninga Novice
11. december 2002 - 01:15 #7
Win XP kan rename. Marker alle filer og skriv navn, så får de samme navn med et nummer bagefter - smart.
Men det hjælper selvfølgelig ikke dig med Win 98.
Da virker >nipont's forslag fint.
Avatar billede mo- Novice
11. december 2002 - 10:38 #8
Nipont, tak for linket - jeg har downloadet det lille program, men har endnu ikke haft tid til at afprøve det.

Henninga, jeg overvejer Windows 2000 (har nærmest fået det anbefalet)- men kan Windows 2000 også rename som Win XP?
Avatar billede mo- Novice
23. december 2002 - 22:31 #9
Til nipont:  Jeg har nu afprøvet det lille program, som du linkede til, og det var helt fint med hensyn til selv at bestemme rækkefølgen.  Skarpheden blev bibeholdt og billederne kommer nu i den rækkefølge, som jeg har bestemt.  Men for at vise/se et af billederne (på TV-skærmen via DVD-afspilleren), f.eks. billede nr. 355, skal man igennem de 354 billeder først.  Har du (eller andre) fundet ud af, om der findes et program, hvor man kan oprette albums - og hvor skarpheden bibeholdes?
Avatar billede mo- Novice
09. januar 2003 - 21:13 #10
Efter utallige forsøg - både med det ene og det andet program (og ikke mindst: mange CDR'er + CDRW'er), er det nu endelig lykkedes mig at fremstille en CD med fotos i en tilfredsstillende kvalitet - i forskellige albums.

Jeg brugte Ulead DVD PictureShow, v.1.0.