Avatar billede mctaurus Nybegynder
03. december 2002 - 22:34 Der er 8 kommentarer

Inaccessible boot device???

Jeg har netop invisteret !!! i et nyt bundkort (K7S5A) samt et nyt tower og en 1300 duron cpu.

Jeg har sat det helr op og maskinen finder da også alle tingene uden problemer, men......

når den skal til at indlæse windows (W2K) popper fejlen op, jeg har prøvet alt på nær det rigtige.... men jeg har ingen anelse om hvad der skal til.
Jeg har selv fået en teori om at det måske kan skyldes at min harddisk, var sat op til at være dynamisk, hvor jeg kørte NFTS til styrersystemet og fat32 til leg.

HJÆLP ønkes ret kraftigt til den fortvivlede....
Avatar billede mfalck Praktikant
03. december 2002 - 22:42 #1
jeg har haft samme problem med min hdd og win 2K

prøv at tvinge din harddisk til at køre 66 MHz (UDMA MODE-2) .. det er lidt afhængigt af din harddisk - jeg skulle hente en diskette som jeg kunne boote på og så manuelt sætte hastigheden til 66 Mhz (for en sikkerhedsskyld så prøv også at sætte en 40 rib-kabel i .. det skulle tvinge hastigheden ned også).
Avatar billede mctaurus Nybegynder
04. december 2002 - 08:46 #3
Det har altså ikke noget med min tidligere opsætning af min hdd at gøre?
Jeg er lidt på gyngende grund her, dine forslag lydergode men hvordan gør jeg i praksis og hvad er et 40 rib kabel?? er det ikke bare et almindeligt idekabel ?
Avatar billede mfalck Praktikant
04. december 2002 - 09:30 #4
Nej det er det ikke - problemet er med windows 2000 at den ikke kan håndtere de hurtige harddiske. Nogen skrev på et tidspunkt at fra service pack 2 kan den .. men det ved jeg ikke.

Der er to slags idekabler - et til hastigheder fra 66 MHz og opefter (de hedder enten ATA-66/ATA-100 eller IDE66/IDE100) som hedder et 80 ribbon-kabel og et til hastigheder under 66 MHz som hedder et 40 ribbon kabel (ATA-33). Hvis du holder de to op mod hinanden kan du se at der er dobbelt så mange "riller" på det hurtige i forhold til det langsomme. Hvis du ikke har et gammelt kabel liggende så koster de ikke så meget.

Hvilken harddisk sidder i din putter ?
Avatar billede mfalck Praktikant
04. december 2002 - 09:33 #5
"Nej det er det ikke" - henviser til det med at det ikke har noget med din tidligere opsætning at gøre.
Avatar billede marinus Nybegynder
04. december 2002 - 13:11 #6
Prøv at reparere din w2k installation .
det gøres ved at boote på din w2k cd, og så vælge reparer.
Avatar billede kelly_bb Nybegynder
04. december 2002 - 13:52 #7
Hvis en rep. ikke virker som marinus forslår, så er der desværre ikke så meget andet at gøre en at lave en reinstall... Du kan evt. tage backup hvis du har en anden computer som ruller med w2k eller nyere... Problemet opstår oftest hvis man skifter board eller controller, hvis man har sådan en ekstra i... Det er kort sagt derfor... Pga. du har skiftet bundkort, hvis du sætter den gamle i igen, så virker den igen uden problemer...
Avatar billede kelly_bb Nybegynder
04. december 2002 - 13:53 #8
Ups, det skulle være et svar... :o)