Avatar billede galaxyvsr Nybegynder
03. december 2002 - 19:24 Der er 10 kommentarer

Installationsprogram problemer!!!

Har prøvet at installere Linux Mandrake 9.0, men når knap nok at trykke på "ENTER" for at komme ind i installationsprogrammet, før end det meddeler:

"Could not uncompress second stage ramdisk. This is propably an hardware error while reading the data. (this may be caused by a hardware failure or a Linux kernel bug)"

Jeg har kigget kernel msg igennem, og fundet følgende om RAMDISK:
<4>RAMDISK driver initialized: 16 RAM disks of 32000k size 1024 blocksize
<5>RAMDISK:Compressed image found at block 0

Den ene gang jeg kiggede på kernel msg, skete der noget lidt underligt. Ligepludselig skriver den:
Spurious 8259 A interrupt: IRQ 7.

Spurious = falsk, uægte

Jeg har prøvet at brænde billedet ned igen, men med samme resultat. Er det selve filen der er noget galt med?

Jeg vil sætte stor pris på hjælp fra alle!

På forhånd tak!
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2002 - 19:29 #1
Jeg tror du har en defekt ramblok
Avatar billede galaxyvsr Nybegynder
03. december 2002 - 19:35 #2
ok - er det noget som sker ligepludseligt, eller har det været der fra starten?

Jeg har nemlig haft Mandrake 8.1 + 8.2 installeret.
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2002 - 20:08 #3
Jamen det ved jeg ikke jeg har kørt med SuSE 6.4/7.0/7.2/7.3/8.0 ingen problemer så skulle jeg til at køre 8.1 for en md. siden - installationen afsluttes _ fejl i memory skrev den og bæstet havde ret
Avatar billede galaxyvsr Nybegynder
03. december 2002 - 20:18 #4
Det var da ærgeligt! Nå, men jeg prøver at skifte blokken. Tak for hjælpen indtil videre...
Avatar billede baloose Nybegynder
03. december 2002 - 21:09 #5
jeg har haft nøjaktigt det samme problem som dig (faktisk for bare 3 dage siden) så jeg tror ikke det er din com der er noget ivejen med, men derimod installations programmet, men jeg var så heldig at have Mandrake Linux 8.1 som jeg så installerede i stedet for så jeg vil foreslå dig at få fat i en lidt ældre vertion og prøve at installerer den i stædet for.
Avatar billede JoeX2 Praktikant
03. december 2002 - 21:34 #6
Det kunne være sjovt at vide hvilke maskiner i har problemet på. Det plejer da at virke.
Avatar billede galaxyvsr Nybegynder
03. december 2002 - 21:38 #7
Jeg har en T-bird 1400 Mhz, Asus A7a266 motherboard, 2 x Western Digital HD (40 + 80 GB), Asus GF 2 Pro grafikkort, Pioneer DVD, Plextor 40x brænder, Realtek netværkskort & 256 mb DDR 266 ram.
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2002 - 10:30 #8
Nyt i sagen????????????????????
Avatar billede galaxyvsr Nybegynder
29. marts 2003 - 10:39 #9
Har installeret Mandrake 8.2 istedet, men er stadig meget åben for hjælp...
Avatar billede clawhammer Nybegynder
29. marts 2003 - 10:52 #10
prøv at sætte fsb´en lidt ned i fart. så er den mere stabil. når det så er installeret sætter du den bare op på max igen