Avatar billede michael-k Nybegynder
03. december 2002 - 18:59 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Min PS2 er gået kold :(

Har en playstation 2 der er cirka 3 måneder gammel, når man spiller på den er den begyndt at gå kold nogle gange. Er sket 2 gange nu hvor den bare står og loader uden der sker noget. Pisse irreterende det skulle den vel ikke gøre, specielt når den ikke er ældre.
Blæseren der i lamer også en del, gør jeres også det ?

PS Det er orginal spil jeg bruger.
Avatar billede dalle Nybegynder
03. december 2002 - 19:07 #1
Hvis problemet fortsætter kan du jo gå ned til din forhandler og klage. Der er jo to års garanti.
Avatar billede dalle Nybegynder
03. december 2002 - 19:08 #2
Forresten har jeg ikke selv oplevet det.
Avatar billede michael-k Nybegynder
03. december 2002 - 19:09 #3
jo det ved jeg godt  skulle bare lige hører om andre har haft det problem før
Avatar billede dalle Nybegynder
03. december 2002 - 19:10 #4
Jeg ved ikke om det er normalt, men under alle omstændigheder er det da træls, når man nu har investeret i en så dejlig maskine.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. december 2002 - 19:12 #5
Blæseren larmer en del - det gør den på alle (din kan selvfølgelig larme mere end andre - det finder du først ud af, ved at finde en anden PS2).

Jeg ville også henvende mig hos forhandleren, dog først efter at have forsikret mig om, at der ikke er noget galt med CD´en.

Hvis det er den samme CD der laver numre, og de andre ikke gør, kan der jo være ridser, fedtfingre eller sågar en brændefejl på CD´en.
Avatar billede michael-k Nybegynder
03. december 2002 - 19:13 #6
Har hørt at deres første maskiner af ps2 de smed på market var noget skod, hvor de så senere hen havde rettet de fejl der var der i. Så tænkte det måske var sådan en fætter jeg havde fået fat i da jeg fik den meget billig
Avatar billede michael-k Nybegynder
03. december 2002 - 19:14 #7
ole madsen  tja det havde jeg ikke lige tænkt på, det er godt nok det samme spil den gør det på, men har nu kun 2 spil så spiller mest det ene. Men når jeg ser dvd på den er der ingen problemer  endnu :)
Avatar billede dalle Nybegynder
03. december 2002 - 19:15 #8
De fleste fejl bliver rettet før maskinerne kommer på et europæiske marked, men hvis det er gennem en privat handel du har fået din PS2 kan det jo godt være der er noget galt, men der kan du jo og så godt glemme alt om erstatning.
Avatar billede michael-k Nybegynder
03. december 2002 - 19:19 #9
Nej det er så ikke gennem privat  har købt den igennem en forhandler  bilka da de havde pris krig engang  så måske det var nogle skod maskiner de havde ;)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. december 2002 - 19:21 #10
Så vidt jeg ved, var det "R" modellerne (model 3) som Bilka og Elgiganten kørte af mod hinanden. Det er den nyeste model, så der skal du ikke finde fejlen.

Men at den ikke giver fejl med det ene spil, og heller ikke på DVD film, tyder da ret voldsomt på en defekt CD.

Prøv at tjekke overfladen. Er den pæn, er det den du skal ned og bytte.
Avatar billede michael-k Nybegynder
03. december 2002 - 19:24 #11
Den ser pæn nok ud.  Tror jeg må prøve at se om jeg kan få den byttet mit spil men det bliver sikkert svært når der ikke er nogle synlige fejl :-(
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. december 2002 - 19:53 #12
Takker for points

Svært og svært - mon ikke det går nogenlunde, hvis du har købt den i en ordentlig butik?

De fleste, der har flere af samme titel på lager, bytter umiddelbart, uden at undersøge nøjere.

Fejl på DVD´er er ikke helt ualmindelige, selv i dag.

Men held og lykke da.
Avatar billede hejmedmigselv Nybegynder
03. december 2002 - 19:55 #13
Øhm, vil bare lige sige at jeg købte PS2 da den kom på markedet i DK, og der er slet ingen problemer med den og den larmer ikke specielt.
Øhm, om det bare er mig der er heldig ved jeg ikke, men...