Avatar billede jamila Nybegynder
16. oktober 2000 - 13:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

En bruger ad gangen

Hej,

Er der nogen der ved, hvordan jeg konfigurerer en access database på en LAN netværk, så der KUN kan være en bruger inde i databasen ad gangen? Hvis der skulle være en på, skal den anden bruger have af vide at der allerede er en bruger inde i databasen????
Avatar billede kasseper Nybegynder
16. oktober 2000 - 13:37 #1
kig i hjælp filen under record locking. Der er en metode til at styre netop dette
Avatar billede jamila Nybegynder
16. oktober 2000 - 13:40 #2
øhh, vil du ikke være rar at uddybe dette lidt :-)
Avatar billede kasseper Nybegynder
16. oktober 2000 - 13:51 #3
taget fra acces hjælpefilen.
Jeg søgte på lås og locking i den engelske udgave :

-------------------------------------------------------------
·    Alle poster. Microsoft Access låser alle poster i den formular eller det dataark (og underliggende tabeller), du redigerer, mens du har den åben, så ingen anden kan redigere eller låse posterne. Denne strategi er meget begrænsende. Vælg den derfor kun, når du ved, at du er den eneste bruger, der har brug for at redigere posterne.

Oplysninger om angivelse af en af disse indstillinger finder du ved at klikke på  [knap]

ved klik på [knap] får man

Angive den type standardpostlåsning, der er anvendt i et flerbrugermiljø

1    Klik på Indstillinger i menuen Funktioner.

  Vis hvordan [knap]-->macro

2    Klik på fanen Avanceret.
3    Klik på den ønskede indstilling i boksen Standardpostlåsning.

Oplysninger om disse indstillinger finder du ved at klikke på  [knap]--> siden før....

Kasseper
Avatar billede jamila Nybegynder
16. oktober 2000 - 14:03 #4
OK, jeg kigger på det :-) Tak