Avatar billede emilnt Nybegynder
03. december 2002 - 13:11 Der er 11 kommentarer

Hvor kan man få unlocket amd cpu

Jeg kunne godt tænke mig at få unlocket min amd T-bird 1400mhz findes der et firma/person der vil gøre det?

E.T.
Avatar billede celzo Nybegynder
03. december 2002 - 13:19 #1
Der findes så mange gode guides på nettet som er lette og følge og alt hvad du skal bruge er en god blyant!

eks.
http://www.thetechzone.com/articles/overclocking/tbird1200/page2.shtml

http://www.google.com/search?hl=no&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=unlocking+amd+thunderbird+1400&lr=

C=
Avatar billede emilnt Nybegynder
03. december 2002 - 13:30 #2
det der med blyant er ikke mig tænkte på om ikke man kunne få nogen til at lave noget andet
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
03. december 2002 - 14:52 #3
Manden spørger med andre ord, om der er en eller anden der vil påtage sig opgaven, da han ikke selv er helt sikker på, om han kan gøre det ordentligt :o)

Men siden det nu er en Torden-Fugl, vil jeg anbefale en almindelig 0,5mm trykblyant og en lup :o) Når du så har tegnet mellem broerne, tager du hurtigt en kniv, og ridser lidt mellem broerne, så du er sikker på, der ikke er nogen uønsket forbindelse... Til sidst sætter du et stykke tape over L1-broerne, du lige har tegnet op og *viola* så monterer du skidtet!
Avatar billede emilnt Nybegynder
03. december 2002 - 15:00 #4
Ok Tak oversættelsen, jeg tror vidst selv jeg må prøve. Du må godt skrive som svar, hvis der ikke kommer flere svar får du de 60 UHH
Emil
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
03. december 2002 - 16:26 #5
Altså, jeg kan garantere dig for, at en TordenFugl er robust! Jeg skar selv alle broerne over på min hedengangne TordenFugl 1000 med en DREMEL! Og den rundede da 1333Mhz :oD Men så kom jeg til at dumme mig lidt med clips'en til køleren = knust kerne og udksiftning til XP1600+...

Vil højst have halvdelen af points'ne, hvis du ikke får et andet svar... Har som bekendt ikke givet det svar, du var ude efter!
Avatar billede whpsnp Nybegynder
17. december 2002 - 21:32 #6
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1345&p=3
der er her en guide til hvordan man skal unlocke athlon og duron, men er ikke sikker på om det også gælder t-birds..
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
18. december 2002 - 04:16 #7
Athlon = Thunderbird :o)
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
18. december 2002 - 04:18 #8
Athlon er forgængeren for Thunderbird og kører med en FSB på 200Mhz (100/100), hvor TB kører med 266Mhz (133/133)... Ellers er de to CPU'en identiske, så vidt jeg har forstået...
Avatar billede sizx Nybegynder
02. januar 2003 - 02:49 #9
Som kreidlerhansen siger er AMD Duron og Athlon Thunderbird identiske på samtlige punkter udover fsb, jeg kører med et ECS-K7SEM bundkort og AMD Duron 800 mhz, det har lykkedes mig at clocke den til 1455 med effekt ved at unlocke den ved at optegne de K1-broer der er på processeren. jeg har da hævet fsb til 266 og derefter hævet multiplier. Jeg har dog måtte skifte køler siden temperaturen steg til 52 grader Celcius. Men efter kølerskifte ligger min cpu nu konstant på omkring 23-27 grader Celcius. For mere information om optegnelse af K1-broer kig da på www.overclocking.dk eller send mig en mail.
Avatar billede sizx Nybegynder
02. januar 2003 - 02:51 #10
Ups....... jeg mener selvfølgelig L1-broer, min fejl.....
Avatar billede sizx Nybegynder
08. januar 2003 - 05:38 #11
Hvad er det præcist du søger, er det en der gider tegne L1-broer op for dig eller er det en der kan hjælpe dig med det ??