Avatar billede tdamgaard Nybegynder
03. december 2002 - 09:23 Der er 18 kommentarer og
3 løsninger

www.e-mailbogen.dk ?

Jeg har lige modtaget en faktura fra en firma, som hedder e-mailbogen/Danmarks E-mail Forlag A/S.

Er der nogen som har hørt om dette firma før?
Det har jeg nemlig ikke, og jeg syntes fakturaen virker lidt skummel (også virker internetside www.e-mailbogen.dk hellere ikke).
Avatar billede prodic Mester
03. december 2002 - 09:24 #1
http://www.eksperten.dk/spm/27857

Det er bare fup og fidus :)
Avatar billede ladyhawke Novice
03. december 2002 - 09:27 #2
Henvend dig til politiet med den, de plejer at vide hvilke firmaer der laver fusk med telefon/e-mail registreringer...
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. december 2002 - 09:29 #3
tdamgaard> må man se den regning? Evt. kan du scanne den ind (bare fjern personlige opæysninger ;))
Avatar billede ramsings.dk Nybegynder
03. december 2002 - 09:52 #5
Den slags er der MASSER af!
Telefonsælgere der vil sælge annoncer til telefonfagbøger der slet ikke eksistere, osv.
Du gjorde det helt rigtige ved at tjekke web-adressen!!
Jedg beder altid om at få et udskrift af deres side, eller et eksemplar af deres telefonbog fremsendt.
Ud af over 500 tilbud har jeg fået tilsendt NUL!

;-)

mvh.
r@msings.dk
Avatar billede tdamgaard Nybegynder
03. december 2002 - 10:21 #6
Prodic: Tak for linken til dit tidligere spørgsmål.

ladyhawke: Jeg har nu snakket med en meget flink herre hos Politiet. Og anbefalingen var at informere og sende en kopi af fakturaen til politiet, når man modtager denne slags post/faktura.
Avatar billede tdamgaard Nybegynder
03. december 2002 - 12:27 #7
Avatar billede ladyhawke Novice
03. december 2002 - 12:40 #8
Det regnede jeg også med, mine forældres firma har haft kontakt med den slags flere gange og politiet vil (naturligvis) gerne vide det, så man kan mindske problemet :o)
Avatar billede tdamgaard Nybegynder
04. december 2002 - 20:28 #9
Avatar billede cyberesben Nybegynder
03. april 2003 - 00:13 #10
well jeg arbejder rent faktisk som sælger for e-mailbogen... jeg forstår egentlig ikke de problemer i har haft her, jeg ved godt nok ikke hvordan metoderne har været tidligere, men som det er i dag, forklarer vi ganske tydeligt hvordan og hvorledes deres optagelse i e-mailbogen bliver, og hvad det koster, og hvad de får for denne pris, og når der er indgået en aftale, ringer vores serviceafdeling kunden op senere på dagen og sikrer aftalen ved at forklare vilkårerne endnu en gang, så der ikke er noget at være i tvivl om...

vi har jævnligt kunder som ringer ind og påstår at de aldrig har sagt ja til noget, men når vi spiller det bånd som vores serviceafdeling har optaget da de sikrede aftalen, kan de pludselig huske at nårh jo de har jo også sagt ja... jeg snakkede fx. med en bedemand som var pisse sur, men da jeg forklarede ham hvornår vi havde snakket osv. så sagde han "nårh ja, jeg troede at regningen var fra dem som jeg sagde nej til 2 dage senere"

min pointe er bare at vi altså ikke snyder folk... de får det de bliver lovet, og til den pris de bliver lovet... og HVER gang vi laver en aftale med en kunde, bliver den sikret af serviceafdelingen, også selv om der er tale op en fornyelse fra en tidligere sæson....

hvis www.e-mailbogen.dk ikke virker, skyldes det som regel cybercity som fucker forbindelsen op et par timer hver 14. dag, det er vi pænt trætte af
Avatar billede cyberesben Nybegynder
03. april 2003 - 00:14 #11
må jeg evt. se den faktura i nævner? send til me@amokk.dk
Avatar billede tdamgaard Nybegynder
03. april 2003 - 00:57 #12
Jeg er ikke på sagen mere.
Avatar billede smms Nybegynder
03. april 2003 - 01:05 #13
Det kan ikke være det bedste produkt hvis i skal ringe igen og optage samtalen for at "sikre" salget og at i ikke lader "handlen" gå tilbage når kunden får tænkt sig om.
Hvis Cybercity ikke kan hoste jeres side kan i da vl finde en ny udbyder...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
03. april 2003 - 18:42 #14
grunden til at vi optager det, er jo netop for at undgå at folk senere påstår at de aldrig har sagt ja til noget - tro mig vi har hørt mange underlige historier fra folk, og når de så hører båndet med sikringen, siger de "nårh ja ok det er jo rigtigt nok" - og vi informerer dem om at det vi sender er en aftale for begge parter i 12 mdr, og ikke et skriftligt tilbud, og vi har jo arbejde med at oprette annoncen lige fra vi modtager ordren og den bliver sikret... - hvis folk ikke er sikre på hvad de vil, sender vi dem gerne et skriftligt tilbud pr. mail eller fax, som de så kan tænke over.

det er ikke CyberCity der hoster den, det er bare dem som leverer vores internetlinje, og de virker mildest talt amatøragtige, en dag var vores net nede i 2 timer fordi de troede at vi ik havde betalt regningen (hvilket vi havde) - men jeg ved ik hvor lang en aftale der er med CC, men går ud fra at vi ikke bare lige pludselig kan skifte
Avatar billede smms Nybegynder
03. april 2003 - 19:18 #15
Kunne i så evt skifte praktis og sende et tilbud ud folk skulle underskrive og have det som bevis og undgå misforståelser og dårlig presse?
Hvad er det helt præcist jeres produkt er?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
07. april 2003 - 22:29 #16
smms: jeg ved ikke helt hvor du har set at vi har fået dårlig presse? mange andre forlag som kører med tvivlsomme metoder, er gennemtiderne blevet hængt ud af rapporten og ekstra bladet, men ikke Danmarks E-mail Forlag

vi sender også gerne en skriftlig ordrebekræftelse pr. fax, mail eller brev hvis kunden ønsker det, og alle ordrer over 6000 SKAL bekræftes med underskrift medmindre kunden har været med før og ikke plejer at bekræfte den med underskrift.

Vi har sådan set bevis nok, i at vi 10 min efter har en serviceafdeling som ringer og siger "det var vedr. aftalen du lavede med konsulent XXXXXX til prisen XXX kr for optagelen gældende i 12 mdr, vi sender faktura med korrektur, og reserverer pladsen var i dag, og dvs. at vi ikke sender et tilbud men en bindende aftale for 12 mdr. hvis det er i orden sender jeg det af sted - og hvis kunden siger ja til det, ja så er salget gået igennem, og vi gemmer self. et bånd hvor man kan høre kunden sige ja

vores produkt: www.e-mailbogen.dk og CD-ROM versionen
Avatar billede smms Nybegynder
08. april 2003 - 00:52 #17
Jeg kan godt li´ dit udsagn her: "mange andre forlag som kører med tvivlsomme metoder, er gennemtiderne blevet hængt ud af rapporten og ekstra bladet, men ikke Danmarks E-mail Forlag"

Du indrømmer altså i bruger tvilsomme metoder?

Jeg kunne nok tænke mig om det med optagelser ville holde ret lang tid i andre brancher.
Forhandler: Det er da en lækker "ting" lige præcis den du skal ha, hva sir´ du skal du ikke ha den?
Køber: Hmmm! jaaaa den ser..
Forhandler: Yes! Den har jeg på bånd jeg sender en regning hvis der er problemer ses vi i retten!!!

Måske lidt overdrevet og aligevel ikke....
Avatar billede cyberesben Nybegynder
08. april 2003 - 18:58 #18
nej vi bruger ikke tvivlsommme metoder... ved ik om du bare er ordkløver eller hvad, men det virker som om du bare ikke VIL acceptere at nogen forlag kan have rent mel i posen?

smms skal jeg poste en kopi af del sikringstale vi har når aftalen med kunderne skal sikres? vi informerer om at vi sender en faktura og at det ikke er et tilbud men en aftale, og til prisen xxx kr for et år... hvis kunden ikke siger andet end ja, går den naturligvis igennem, hvis kunden brokker sig, snakker vores konsulent med ham igen og finder ud af en løsning
Avatar billede tdamgaard Nybegynder
27. maj 2003 - 12:20 #19
Nu bliver jeg nød til at blande mig for en kort bemærkning.

Azir.dk's fremgangsmetode (http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=19262) er den samme, som jeg selv har oplevet hos e-mailbogen.
Avatar billede tdamgaard Nybegynder
08. juli 2003 - 12:59 #20
E-forlag anklaget for bedrageri.
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=19784

Vejdirektoratet har meldt Danmarks E-mailforlag til politiet. Direktoratet mener, at forlaget forsøger at bondefange med hurtigttalende sælgere, der sender regninger, uden at ordren er blevet bekræftet. "Det råber til himlen. Det er ikke bare i strid med markedsføringsloven og god markedsføringsskik. Det er decideret svindel", siger Vejdirektoratets sekretariatschef, Søren Kjærgaard. Danmarks E-mailforlag afviser beskyldningerne. (Børsen)
Avatar billede smms Nybegynder
08. juli 2003 - 16:54 #21
Måske der kommer en lille kommentar fra cyberesben?