Avatar billede janvogt Praktikant
03. december 2002 - 04:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fjerne fil fra start-biblioteket

Jeg har fået en irriterende virusagtig fil til at ligge i startmenuen, som installererer sig selv rundt omkring hver gang computeren åbnes.
Når jeg prøver at slette den får jeg meddelelsen: "Kan ikke slettes. Den angivne fil bruges i windows."
Hvordan sletter jeg den?
Det er en exe-fil. Jeg kan heller ikke slette den fra DOS.
Avatar billede knudgert Nybegynder
03. december 2002 - 04:32 #1
Mon ikke hvis du starter op i ren dos og ikke windows-dos?
Ellers prøv i fejlsikret tilstand (F8).

Du skriver ikke, hvad den hedder, men det er sikkert bugbear, kig ellers på f.eks. http://www.f-secure.com/v-descs/tanatos.shtml eller http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.bugbear@mm.removal.tool.html
Avatar billede janvogt Praktikant
03. december 2002 - 04:47 #2
Du havde ret. Når jeg starter op i en ren dos var der ingen problemer med at slette filen. Tak for hjælpen.
Avatar billede hemsoe Nybegynder
03. december 2002 - 06:48 #3
Og så skulle du nok kigger dig efter en virusscan.
For at være sikker på at du har fået ryddet op efter den evt. virus, kan du benytte http://housecall.antivirus.com til at tjekke din PC igennem.
Det er en online virusscan, den er ikke god til at rense systemmet, men finder faktisk lige så meget som alm virusscan programmer.
Avatar billede janvogt Praktikant
03. december 2002 - 16:27 #4
Kender godt de forskellige online scannere.
Bruger gerne antivirus.dk.