Avatar billede -billgates- Nybegynder
02. december 2002 - 23:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Webspeed + router -> gode erfaringer??

Hej

Jeg står overfor at skulle købe en router der dels skal dele internettet mellem 2 stationære pcer (100 mbit lan), samt til fremtidsbrug, skal kunne dele netværket trådløst til en bærbar pc. Desuden skal den fungere som en firewall.

Jeg har en webspeed 256/64 internetforbindelse (gennem tdc kabel-tv), og da tdc's produkter ikke altid virker som man forventer, vil jeg høre om nogen erfaringer med at dele en webspeed forbindelse gennem en router?

Jeg har set på en router fra 3com, da det er kendt som et godt mærke, og samtidigt er den billigste jeg kunne finde på edbpriser.dk - se mere info på:
http://www.3com.com/prod/dk_DK_EMEA/detail.jsp?tab=features&sku=3CRWE51196-US
Og vil derfor høre om der er nogen der kan anbefale en bestemt router til under ca. 1500 kr, eller om den fra 3com er et godt valg!?

Da jeg aldrig har prøvet et sætte en router op, vil jeg lige høre om nogen kan bekræfte, at det er lige så simpelt som de siger på 3coms hjemmeside!? (Jeg er ikke universitets uddannet, men heller ikke analfabet!)

På forhånd tak!
Avatar billede anuseren Nybegynder
03. december 2002 - 10:33 #1
da din webspeed kører med almindelig Ethernet teknologi, så kan du sagtens sætte din router på.

Det er rigtigt nok at routeren både kan køre trådløst net, og kablet net. 3com er et godt og stabilt mærke, så den kan du sagtens købe. Og ja, den er PÆNT nem at sætte op!

Ud fra det du siger her, tror jeg ikke du vil få nogen problemer overhovedet!
Avatar billede -billgates- Nybegynder
03. december 2002 - 18:11 #2
Tak for svaret.
Avatar billede jacobve Nybegynder
16. december 2002 - 17:30 #3
billgates <- du må meget gerne sige hvis du render ind i problemer, da jeg selv er i din situation.
Avatar billede -billgates- Nybegynder
17. december 2002 - 11:46 #4
Jeg har faktisk købt udstyret, og det virker upåklageligt. Jeg startede med at registere internettet på den ene computer, så slukkede jeg for alt udstyret, satte routeren til, startede alt op igen, og kunne så konfigurere routeren, hvor efter det virkede!
Jeg indstillede routeren, så den automatisk få en ip hos tdc - dvs. ingen brugernavn/password. Så fik jeg den til at klone min MAC adresse, hvor efter det virkede.
Det hele tog ikke en halv time, men måske var jeg bare heldig - jeg har selv haft en del problemer med webspeed.
Avatar billede jacobve Nybegynder
17. december 2002 - 12:50 #5
ok, det lyder godt.

Jeg har også haft problemer med webspeed, men det var mere at få det til at fobinde til tdc. Når det var på plads, hvilket var noget en tdc tekniker var nød til at kigge på, har jeg ikke siden haft problemer.

Ang. din løsning.
Dvs. du kom uden om problemer med at tdc har registret en MAC adresse, ved at lade routeren klone den MAC adresse din pc havde? troede ikke det var muligt at tage en andens MAC adresse, men så har jeg også lært det. Jeg tror jeg indvesterer i en router, måske enda en af samme type som din, nu får vi se :-)