Avatar billede tumpez Nybegynder
02. december 2002 - 23:29 Der er 2 kommentarer og
4 løsninger

Professional webgrafik i Photoshop?

Hvordan startede i ud?
Det meste går jeg ud fra kommer, når man arbejder en del med programmet. Men som udgangspunkt, brugte i så bøger? Web Tutorials?
Jeg er interesseret i at finde ud af, hvordan i er nået dertil hvor i er nu og om i kan dele nogen gode erfaringer. F.eks. hvis i har læst en god bog, som har hjulpet jer godt på vej, vil jeg meget gerne have titlen!

Håber på at nogle af jer erfarne webgrafikere svarer. Ved at der surfer en del rundt herinde på eksperten.dk :)
Avatar billede michael-k Nybegynder
02. december 2002 - 23:59 #1
Hej tumpez

Måden jeg startede på var at jeg fik undervisning i det i 1 års tid, det er desværre ikke alle der får den mulighed, men det var sparket frem for mig. Jeg har det personligt utroligt svært ved at motivere mig til at begynde på noget nyt. Så det bliver sådan lidt halvhjertet jeg springer ud i et nyt program eller kodningssprog. Men dog bliver det til lidt fornying.
Så jeg vil give dig det råd at få dig alt den undervisning du kan fremdrive, om det er AOF kurser, fjernundervisning eller hvad det er, er lige godt i starten, også selvom 90% af kurserne sikkert er til at lukke op og sk*de i, men det er lige godt bare du kommer sammen med andre mennesker der har samme interesse som dig, det kan så også gøres på forskellige forums som feks. eksperten, på forskellige chats på irc feks.
Jeg befinder mig meget på eksperten, 3dmaxer og teamphotoshop. I starten var man der for at få hjælp og så suge en masse ting til sig, det er så kanont når det begynder at udvikle sig hvor du er i stand til at svare på spørgsmål og være med i debatter med andre i en given problemløsning.
Det giver også en del når man er på kurser eller uddannelser da man på den måde møder folk der ved en masse om en masse som man så kommer til at møde dem privat og man kan udveksle erfaringer.

Så alt i alt skal man være åben, både for ris og ros. Man skal befinde sig de steder hvor ligesindet er. Og man skal suge så meget til sig  specielt i starten, man bliver påvirket i alle retninger og af alle, på et tidspunkt finder man ud af hvad man skal lytte efter og hvad man skal springe let over.

www.mirc.com  Et godt sted at begynde  kan varmt anbefale kanalerne photoshop, 3dsmax og flash på undernet.
3dmaxer.dk, photoshop og flash på quakenet.

www.eksperten.dk
www.teamphotoshop.com
www.photoshopcafe.com
www.3dmaxer.dk
www.3dbuzz.com
www.w3schools.com

Af fjernundervisning kan anbefales www.cadskolen.dk  Har selv taget et 3dmax kursus der.  Men ved også de har andre kurser  som feks photosshop

Ellers kig i lokal området for kurser som  farvelære, tegning, webdesign og hvad det nu ellers kan være.
Avatar billede michael-k Nybegynder
03. december 2002 - 00:02 #2
Glemte lige bøger. Går selv meget ind for bøger, blandet med lidt tutorials på nettet og alt det andet jeg skrev ovenfor.
Kan varmt anbefale photoshop biblen. Den handler godt nok ikke specielt om webgrafik men mere programmet generalt. Du kan finde forklaringer på alle funktioner i photoshop i den bog  så rigtig god hvis du står med en akut problem så kan man lige slå det op :)
Avatar billede japp Nybegynder
03. december 2002 - 00:04 #3
www.planetphotoshop.com (gode links/toturials)
www.eyeball-design.com
spørg Zaimoon på zaimoon.dk han er altid villig til at hjælpe folk med design!
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
03. december 2002 - 08:35 #4
www.firewerx.dk/photoshop/ - der er MANGE links til diverse PS-sider
Avatar billede staz Nybegynder
03. december 2002 - 12:46 #5
well... jeg startede med og få undervisning som  micheal-k, men det var desværre begrænset, så det var min egen interesse i og lære der gjorde udslaget.

Men hvordan man lære det er forskelligt fra person til person tror jeg.  Men som start så find en masse tutorials og gå i krig med dem. Det vigtigste er du kan teknikkerne... resten kommer senere. Så med en god portion tålmodighed og lidt kreativitet, kan du sagtens lære det på et lille års tid :o)

Selv om jeg har arbejdet med PS i 2 år nu, så synes jeg at jeg kan forbedre mig fra dag til dag, så der er ikke andet for end og klø på :o)

---- Staz ----
Avatar billede tumpez Nybegynder
04. december 2002 - 22:55 #6
Tak for hjælpen.

Nu er det bare med at kaste sig ud i det - og blive ved :)