Avatar billede martin181 Nybegynder
16. oktober 2000 - 09:03 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Test af www.lunderskovboldklub.dk

Hejsa!

Vi er lige ved at lave ovedopgave. I forbindelse med denne, skal vi have udviklet en hjemmeside. For at hjemmesiden skal kunne leve op til de \"krav\" som de daglige brugere måtte stille, ville vi gerne have jer til at gå ind og teste selve siden.

Siden har adressen http://www.lunderskovboldklub.dk

På forsiden er der et link til en brugertest, vi vil gerne have jer til at gå ind og udfylde denne.

Resultatet af testen skal indgå som en del af vores rapport.

På forhånd tak

Martin 181
Avatar billede powell Nybegynder
16. oktober 2000 - 09:46 #1
Martin181-> I har et problem når en kategori ikke udfyldes, så har den en null længde, og det tager i ikke højde for.
Avatar billede martin181 Nybegynder
16. oktober 2000 - 09:47 #2
powell-> Er det på selve siden - eller i testskemaet?
Avatar billede powell Nybegynder
16. oktober 2000 - 09:47 #3
testskemaet
Avatar billede martin181 Nybegynder
16. oktober 2000 - 09:51 #4
powell ->jeg ved godt at testskemaet ikke er det bedste...men det skal heller ikke bruges til andet end til den test, som vi skal bruge i rapporten...men tak fordi du mindede os om det...jeg går nok ind og ændrer det engang over middag..;-)
Avatar billede prodic Mester
16. oktober 2000 - 11:34 #5
hmmm en kort kommentar..den lever slet ikke på til mine forventninger til en hjemmeside nu om dage. Beklager.
Avatar billede martin181 Nybegynder
16. oktober 2000 - 12:01 #6
Hvad er dine forventninger så..?

Tænk på hvad denskal bruges til - lever den stadig ikke op til dine forventninger?
Avatar billede prodic Mester
16. oktober 2000 - 12:16 #7
jeg forventer en pæn side...det er måske for meget at forlange, men trods alt. Jeg har den holdning at selv om lunderskovboldklub ikke er noget alle vil kigge på, så kan de godt forvente et bedre design end den side i har nu.

Jeg forventer f.eks en form for menu, istedet for den i har nu. Den er ved at være så gammel at den skal på olle-kolle.

Jeg forventer, altså kort sagt et bedre design. Men om det I har nu ikke er godt nok, er svært at sige, da jeg ikke ved hvad formmålet er udover en hovedopgave, hvor jeg ikke kender niveauet...er det 7. kl. eller Uni-niveau??? er det 7.kl er det fint nok, men alt i alt forventer jeg et bedre design.
Avatar billede martin181 Nybegynder
16. oktober 2000 - 12:20 #8
prodic -> Hovedopgaven er nok nærmere uni end 7.kl - hjemmesiden er dog kun en \"bi-ting\" det vigtigeste er et administrationssystem, der kan viderebehandle de oplysninger, der kommer ind via tilmeldingerne på siden.
Hjemmesiden skal bruges til at udbrede kendskabet til Lunderskov Boldklub for interesserede deltagere i LC Cup.
Avatar billede prodic Mester
16. oktober 2000 - 12:30 #9
hvis selve designet ikke er det primære, så skal admin-systemet også virke. Og jeg skrev ingen kommentar, og der lavede en fejl i linie 11(mener jeg), mon ikke det er samme fejl som powell beskriver. Og om selve admin-systemt virker er lidt svært at vurdere når man ikke kan se resultatet. Og så er det vel kun jer der kan vurdere det. Jeg kan jo af gode grunde kun vurdere hvad jeg ser.
Avatar billede powell Nybegynder
16. oktober 2000 - 12:38 #10
prodic -> Jo det er samme fejl...
Avatar billede martin181 Nybegynder
16. oktober 2000 - 12:39 #11
prodic og powell -> Jeg ved godt det er samme fejl, jeg har ikke ændret det endnu...men jeg er \"på vej\"....
Avatar billede beasto Nybegynder
16. oktober 2000 - 16:02 #12
Helt klart en side der skal arbejdes med.

Selvom jeg måske kan lyde lidt hård i filten så prøver jeg faktisk at argumentere for mine synspunkter. - Derfor hvis der er en grund til at tingene er som de er (hvis jeg har misforstået noget) så skal i bare se bort fra det.

Forsiden:
-Hvorfor skal man vælge mellem LB cup og lunderskov boldklub på forsiden ?? - Hvad er ideen med at have en forside.
-Hvorfor skal jeg se en eller anden download til steen? (hvem er steen ?).

Lunderskov Bklub
-Hvorfor er menuen i venstre side så grim ?
-Hvorfor er der mapper i menuen når mapperne kun indeholder et punkt?
-Husk at skifte variablerne (stiftelsesår) på oplysnings siden.

Indhold
Hvad er det for nogle oplysninger jeg kan få på siden som jeg kan bruge til noget???
Jeg kan få et kort - Det kan jeg også på krak.
Jeg kan se vedtægterne - Hvordan kan det være interessant.

Jeg mener helt klart at i skal revurdere hvad det er i vil med siden, -hvilke oplysninger er vigtige.
Desuden bør i nok se lidt på designet, for der er virkelig tale om total smags-minimalisme. Enten bør i nok vælge noget meget simpelt eller noget meget pænt.

Indtil i for gjort noget ved indholdet og designet skal i nok ikke trykke indmeldelsesblanketter i million oplag.

Jeg mener faktisk også i har fået lavet en del gode ting heriblandt spørge formen, det ser ud til at virke temmelig fornuftigt (uden at have set koden)

Håber i kan bruge det til noget
/Beasto

Avatar billede martin181 Nybegynder
17. oktober 2000 - 08:10 #13
beasto -> ang. det til Steen - det er vores kontaktperson i klubben, der skal teste vores program og det var nemmere at få ham til at downloade det end det var at sende det til ham med alm. mail.
Ang. variablerne: Siden er endnu ikke færdig - først om ca. 14 dage...vi mangler at få disse oplysninger fra Lunderskov Boldklub.
Ang. kort: Det kort vi har her er ikke en tro kopi af et krak kort - dette kort er modificeret.
Formålet med siden er ikke at skaffe en hel bunke nye medlemmer til Lunderskov Boldklub - siden skal mest bruges til tilmelding til Lunderskov Cup - det der er medtaget omkring Lunderskov Boldklub er lidt ment som en bonus
Avatar billede martin181 Nybegynder
31. oktober 2000 - 10:08 #14
Takker for kommentarer og lukker spørgsmålet