Avatar billede webmasterdk Praktikant
02. december 2002 - 16:18 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

fejl i postfix opsætning...

Hejsa
Jeg fatter bare nada af min postfix... :(
Hvis jeg sender mails til min server får jeg bare en mail tilbage om at den ikke kunne sendes..
her er fejlen i mailen:

The Postfix program

<boegh@epx.dk, localhost>: bad host/domain syntax: "epx.dk, localhost"

Min /etc/postfix/virtual ser sådan her ud:
# Domæner
epx.dk          virtuelt
#80.199.9.220  virtuelt

# Adresser
testing@epx.dk  boegh
mail@epx.dk    boegh
boegh@epx.dk    jens5@hotmail.com, boegh

@epx.dk        boegh

Er der nogen der kan fortælle mig hvad der er galt?

// WebmDK @ http://epx.dk
Avatar billede webmasterdk Praktikant
02. december 2002 - 16:20 #1
btw: det virker fint at forwarde til jens5@hotmail.com
Avatar billede oz2kas Nybegynder
02. december 2002 - 16:21 #2
en specifik viderstilling har højere prioritet end en generel.

har du bagefter kørt: postmap /etc/postfix/virtual ?
Avatar billede webmasterdk Praktikant
02. december 2002 - 16:22 #3
ja har jeg kørt
Avatar billede webmasterdk Praktikant
02. december 2002 - 16:40 #4
Har løst problemet nu tror jeg...
ved brugernavn skulle jeg sætte @zatogi bagved, det som min server hedder...
Avatar billede oz2kas Nybegynder
02. december 2002 - 16:41 #5
du kan stadig ikke sende :)
Avatar billede webmasterdk Praktikant
02. december 2002 - 16:42 #6
nej, men det ligger jo ved at teledumnok har spærret port 25.
det troede jeg da at du vidste :)
Avatar billede oz2kas Nybegynder
02. december 2002 - 16:47 #7
næhh, den har du misforstået "webmasterdk" de har de nemlig ikke lukket for.
du kan fint sende/modtage, forudsat du da har sat dine mx-records ordentligt op.
det kan jeg se du har, så det er et problem på din server.
Avatar billede dank Nybegynder
02. december 2002 - 17:04 #8
du burde kunne sende uanset hvordan MX records er sat på på din nameserver. Det er kun hvis du skal modtager du skal benytte deres mx-backup system
Avatar billede hilli Nybegynder
07. december 2002 - 00:30 #9
Jeg vil nok blot foreslaa, at benytte en gyldig mail adresse.
Problemet er "<boegh@epx.dk, localhost>", som postfix skriver.
Avatar billede oz2kas Nybegynder
07. december 2002 - 20:49 #10
hilli, det er sat, men den vil stadig ikke.
Avatar billede hilli Nybegynder
09. december 2002 - 01:41 #11
Hvis du mener som det staar i den stump virtual fil, saa ja: boegh@epx.dk er sat.
Det jeg mente var at postfix ikke synes at "boegh@epx.dk, localhost" skulle vaere en gyldig email adresse.
Hvis du har brugt den korrekte adresse, kan du saa se nogen grund til at den skulle komme med den meddelse?
`postfix check` giver ingen fejl?