Avatar billede manicure Nybegynder
15. oktober 2000 - 22:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

vb6 hvordan execute\'r jeg en .dun-fil

jeg vil eksekvere en dun-fil men den ligger i mappen \'netværk via modem\'. jeg har prøvet forskellige variationer af shell-kommanden.
f.eks.

Shell \"netværk via modem\\command.dun\", vbNormalFocus
...osv...nogle løsninger?
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
15. oktober 2000 - 22:18 #1
.dun ?? Dial-Up Networking ??
Jeg tror ikke bare du kan eksekvere den, det er jo ikke en program fil, men derimod blot en fil der indeholder information om hvilket nummer der skal ringes op til, brugernavn osv.
Hvis du skal bruge det til at ringe op til en udbyder, skal du nok gå en anden vej og finde en komponent der gør brug af DUN.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
15. oktober 2000 - 22:20 #2
hmm.. jeg kan desværre ikke lige finde noget i MSDN om hvilken komponent, der vil kunne bruges!
Avatar billede snipper Nybegynder
15. oktober 2000 - 22:41 #3
Du kan ikke eksekvere en .dun fil. Du må ændre opkaldsegenskaberne til at gøre brug af denne fil.
Avatar billede sjh Nybegynder
15. oktober 2000 - 22:43 #4
Hvis du laver en kopi af en dun-fil til eks: C:\\WINDOWS\\Skrivebord\\

kan du køre den på denne måde, jeg mener også at der er en måde at køre den fra \"netværk via modem\" men jeg kan ikke huske hvordan det er.

Shell \"C:\\WINDOWS\\RUNDLL32.EXE RNAUI.DLL,RnaRunImport C:\\WINDOWS\\Skrivebord\\filenavn.dun\", vbNormalFocus

Avatar billede manicure Nybegynder
15. oktober 2000 - 23:08 #5
tak for satan...tak *g*
Avatar billede sjh Nybegynder
15. oktober 2000 - 23:16 #6
Måske en beder version

UDBYDERNAVN uden \".DUN\"

Shell \"C:\\windows\\rundll rnaui.dll,RnaDial UDBYDERNAVN\", vbNormalFocus
Avatar billede vbghost Nybegynder
16. oktober 2000 - 01:04 #7
manicure: overdriver vi ikke lige lovligt meget! 1000 point ??