Avatar billede claus_w Nybegynder
02. december 2002 - 13:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Køb af TFT-skærm

Jeg skal ud og investere i en TFT-skærm men kender egentligt intet til dette marked.

Skærmen skal være mindst 17" og ikke koste over 9.000.

Lige umiddelbart er jeg faldet over denne:

Samsung SyncMaster 191T Silver
Size: 19" LCD TFT (19" Viewable)
Max Resolution: 1280x1024 @85Hz
Response Time: 25ms
Dot Pitch: 0.29
HSF: 30-81KHz
VSF: 56-85Hz
Regulations: TCO99
( fra http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1514797974 )
til 8.100 kr.

Er der nogen der kender til eller har nogle erfaringer med denne skærm eller i det hele taget TFT-skærme fra Samsung?

Eller vil i hellere anbefale Dell's:

Dell UltraSharp 1900FP Ion Silver - TFT
19" (48.2cm)
0.294mm
Preset Display Area: Horiz 376mm +/- 3mm
15-pin D-subminiature (blue)
TCO 99
(til ca. 8.500)
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
02. december 2002 - 14:19 #1
min far har samsungs 18" TFT skærm.
billedet står rigtig flot, klart og lysstærkt.
helt klart anbefalelsesværdigt.
så 19" modellen må mindst være ligeså god.
Avatar billede groggy Nybegynder
03. december 2002 - 07:34 #2
Ud fra de oplysninger du giver om de to skærme vil jeg helt klart sige Samsungs. Det jeg bider mest mærke i er, at den har en responstid på 25ms. Den må helst ikke være langsommere end det, da det kan medføre skygger under spil, film osv. Men med 25 ms burde det ikke forekomme.

Dog skal du huske, at det er nødvendigt at du har et grafikkort der kan "matche" skærmen. Det nytter ikke at have et grafikkort der ikke kan klare samme opløsning som skærmen er beregnet til under spil osv. Men nu ved jeg selvfølgelig heller ikke hvad dine behov er mht skærm. :)

Alt i alt er Samsungs skærm er ret godt valg, og den bliver meget ofte anbefalet. F.eks i nyhedsgruppen dk.edb.hardware.skaerm
Avatar billede kasper82 Nybegynder
03. december 2002 - 17:54 #3
Personligt ville jeg gå efter denne:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1514807896

Sony LCD skærme skulle være noget af det bedste man kunne få.. og så igen .. En del grafikkort supporter ikke 19"...
Avatar billede claus_w Nybegynder
03. december 2002 - 18:53 #4
Jeg har lige bestilt Samsungs SyncMaster 191T Silver hos www.shg.dk

Tak for hjælpen med valget.
Avatar billede claus_w Nybegynder
03. december 2002 - 18:55 #5
..men hvis jeg havde flere penge havde det blevet en eyegonomic:

http://www.eyegonomic.dk/d-sol-mul.html
http://www.eyegonomic.dk/d-pro-22.html
Avatar billede groggy Nybegynder
03. december 2002 - 19:38 #6
Altid rart at kunne hjælpe. Og tak for point. :)

Når du har modtaget skærmen, og fået mulighed for at afprøve den, må du meget gerne lige melde tilbage om den er hvad den lover... Så at sige. :)