Avatar billede johnpeglau Nybegynder
15. oktober 2000 - 22:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

konstant genstart

Min computer bliver ved med at genstarte af sig selv, eller rettere erfter at jeg har haft den slukket i længere tid og så tænder sker følgende:

1. gang stopper den ved: verifying DMI Pool data

2. gang stopper den og skriver:
Under initialisering af configmg:
Windows beskyttelsesfejl: Du skal genstarte computeren.

3. starter den op, men genstarter straks igen.

Dette fortsætter så hvor den genstarter af sig selv efter et stykke tid. Der kan være 2 minutter eller 10 minutter. Det er ligegyldigt om jeg kører et program eller ej.

Jeg har installeret Windows 98.

Jeg ved desværre ikke ret mig om computere, men den skulle være en 600 mhz med 64 MB ram. Den eneste bog der er med hedder: Super 7 Mainboard, GA-5SMM, SiS 530 AGPset - user\'s manual. Indholdet af denne bog forstår jeg slet ikke.

Det eneste jeg selv har sat i er et 56k modem.

Jeg håber nogen kan hjælpe mig med de oplysninger.
Avatar billede gozar Nybegynder
15. oktober 2000 - 22:47 #1
Jeg har haft samme problem, hvor computeren genstartede, første gang jeg startede op. Problemet bestod i at jeg kørte med en stang pc-66 ram, og mit bundkort var sat til 100Mzh. Løsningen var at pille pc-66 ram stangen ud. Derefter havde jeg ingen problemer.
Avatar billede friiser Nybegynder
15. oktober 2000 - 23:56 #2
Jeg har prøvet det samme...

Jeg tror at det er dit modem der laver kludder..

Jeg har prøvet det sammen med mit lydkort i min maskine. Prøv at flytte dit modem over i en anden PCI port. Det var hvad jeg gjorde med mig lydkort da den blev ved med at genstarte. Der kan muligvis også være en fejl på dit bundkort, men prøv lige min løsning først :)

~friiser~
Avatar billede milo Nybegynder
16. oktober 2000 - 14:02 #3
jeg har også prøvet det... jeg fandt ud af at det simpelthen \"bare\" var en installationsfejl ... så jeg blev nødt til at formatere :)
Avatar billede powell Nybegynder
16. oktober 2000 - 16:33 #4
Du har faktisk nu fået de tre kriterier der findes, hvor fejlen kan være gemt, men hvordan løser du så problemmet.

Har du installeret noget nyt hardware i din computer på det seneste, så ud med det igen, ligeledes tag alt ud som computeren ikke skal bruge til aty starte op, alt det RAM, du kan undvære, diskettestation, brænder, cd/dvd-afspiller, alle usb ting simpelt hen alt.

Start så op. Virker det stadig ikke, byt ram-klodsen med en af de andre prøv igen.

Virker det stadig ikke, må du blive nødt til at forsøge en genindstallation.

Hvis det virker, så sætter du de forskellige enheder i computeren, en efter en, ind til fejlen dukker op, så har du fundet fejlfremkalderen.

Noget der kunne forsøges er en opstart i fejlsikret tilstand (Tryk F5 under opstart)
Avatar billede johnpeglau Nybegynder
17. oktober 2000 - 20:20 #5
Jeg har prøvet at pille modemet ud og starte, det hjalp ikke, så geninstallerede jeg windows, og nu ser det ud som om det virker. Jeg synes det var Milo\'s svar der hjalp mest, men tak til jer alle