Avatar billede pilotenaarhus Nybegynder
02. december 2002 - 11:33 Der er 19 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke logge på netværk!

Hej Eksperter
Sidder her med en WIN98-maskine som skal på netværket SERVER 4.0 NT med 3 andre WIN98-maskiner.

Har pinget netkortet! Det virker! ping 192.168.0.20
Lamperne på netkortet virker! MEN lampen på hub'en lyser ikke! Det gør den for de andre maskiner!

Har afinstalleret ALT under "netværk" i kontrolpanel og installeret/konfigureret det igen! Men når jeg går ind under "andre computere" ja så kan jeg kun se min egen PC!

Prøver jeg at installere "deling af internetforbindelse" ja så meddeler computeren at netværket ikke er færdigkonfigureret!! (Under netværk er der Klientprogram - Fil og udskriftsdeling, netkort, samt opkaldskort!)

Arbejsgruppen er navngivet WORKGROUP (som på de andre maskiner)!

Hva' fa'en mangler jeg? Kan I hjælpe?!
VH
Morten
Avatar billede jensendk Nybegynder
02. december 2002 - 11:34 #1
Har du prøvet at skifte kabel? Ændre port i hub'en?
Avatar billede jones_net Nybegynder
02. december 2002 - 11:45 #2
lidt forslag:
flyt netkortet til en anden PCI port, hvis du kan - har selv haft problemer med at jeg ikke kunne installere et netkort, før jeg flyttede det til en anden PCI port - konflikter i IRQ osv., selvom  man ikke kunne se nogen fejl...

I din hub kan du sikkert ikke bruge uplink porten, og den sidste port, da de deler en forbindelse. Det vil sige, at i en hub med 4 alm. porte og en uplink (altså 5 huller i alt) kan du enten have 4 alm. forbindelser eller 3 alm. og en uplink. Kig i din manual hvilken port der er forbundet med din uplink (normalt den første eller den sidste).

/J
Avatar billede pilotenaarhus Nybegynder
02. december 2002 - 11:49 #3
Har prøvet forskellige porte på hub'en! Det er ikke den der fejler, da jeg har testet med de andre maskiner på alle porte! Jeg prøver lige at skifte PCI port! Forløbigt tak, vender tilbage om 15 min.!
Avatar billede jensendk Nybegynder
02. december 2002 - 11:51 #4
Skift Netkablet..
Avatar billede pilotenaarhus Nybegynder
02. december 2002 - 12:42 #5
Mmmm, ja nu har jeg prøvet to andre PCI-porte! Resultatet er det samme!!Netkortet lyser men hub'en gør det ikke! Hub'en er dog ikke defekt! Virker med alle de andre PC'ere!

Kan netkortet være forkert?! Det er tidligere belevet brugt til stofanet.

Skal jeg evt. køre et netværksprogram på computeren? (Ligesom "guiden hjemmenetværk" i WIN Me?

Hvis jeg ikke kan få det til at virke er en formatering så måske en udvej?
Avatar billede pilotenaarhus Nybegynder
02. december 2002 - 12:54 #6
HAR skiftet kabel! Virker stadigvæk ikke!!
Avatar billede jones_net Nybegynder
02. december 2002 - 14:53 #7
Hvis du kan pinge frem og tilbage, burde det virke...

Men du skriver at "arbejdsgruppen er WORKGROUP som på de andre", men hvis de andre er meldt i domænet, er de vel ikke med i en arbejdsgruppe, og du kan derfor ikke se dem...

Har du prøvet at gy ind og melde maskinen i domænet, og se om du kan dét?
Hvad får du evt. af fejl dér?

/J
Avatar billede pilotenaarhus Nybegynder
02. december 2002 - 15:01 #8
Jeg kan pinge netkortet på selve maskinen! Men jeg kan ikke pinge netkortene på de andre maskiner og jeg kan heller ikke pinge FRA de andre masikiner!

Kan det være at man kan pinge netkortet og så er det måske alligevel defekt?!
Avatar billede pilotenaarhus Nybegynder
02. december 2002 - 15:02 #9
Altså!!! Jeg IKKE pinge frem og tilbage!
Avatar billede jensendk Nybegynder
02. december 2002 - 15:02 #10
Du kan evt. tvinge kortet ned i hastighed.
Avatar billede pilotenaarhus Nybegynder
02. december 2002 - 16:09 #11
Hvordan sætter man kortet ned i hastighed?
Avatar billede jones_net Nybegynder
03. december 2002 - 08:42 #12
Hvilke IP adresser har dine andre maskiner? De skal jo helst ligge i samme subnet - altså skal de også hedde noget med 198.162.0.x og alle dine maskiner skal have et subnet på 255.255.255.0

Men ang. manglende lys i hub: Hvis det ikke er et system i større drift, prøv så at tage alle maskiner ud af hubben, og så din server i port 2 og din Win98 i port 3, sørg for at du ikke bruger krydsede kabler!
Jeg ved godt, at det er ved at være træls, men det lyder til en slavisk aftestning af dit system, eller en geninstallation af Win98 (men jeg tror ikke det er der problemet ligger...). Hvad står der, hvis du bruger ipconfig?

/J
Avatar billede pilotenaarhus Nybegynder
03. december 2002 - 10:51 #13
Alle maskiner hedder noget med 192.168.0.x og har subnet 255.255.255.0

Har prøvet at køre "ipconfig" (jeg kender egentlig ikke kommandoen!)!
Når jeg skriver ipconfig i "kør" så kommer der et vindue op som straks forsvinder igen! Mht. hubben så har jeg afprøvet alle porte med andre maskiner og det virker!! Kablet er også testet! Ergo er det selve maskinen! Men hvor i den?! Jones, du har måske ret i at en formatering er løsningen! Det er vist sådan at når Win har haft for mange in- og afinstallering af netkort til div. formål, ja så går den altså bare i ged på et tidspunkt!

Eller har du flere forslag til evt. løsningsmuligheder?
Avatar billede jones_net Nybegynder
03. december 2002 - 11:04 #14
ipconfig skal du køre fra selv commando promt vinduet - under startmenuen vælger du kør og skriver "cmd" eller "command", hvorved du får en god gammeldags dos-promt. Her skal du skrive ipconfig. prøv også med ipconfig /all så kan du se lidt mere...
Ud fra de data du får, kan du se om den har forstået din opsætning rigtigt...

Men ummidelbart lydder det som en reformatering, selv om det er sur R**

/J
Avatar billede jensendk Nybegynder
03. december 2002 - 11:05 #15
Du tvinger lavere hastighed i netkortets driver...
Avatar billede pilotenaarhus Nybegynder
03. december 2002 - 11:35 #16
Netkortet bliver læst rigtigt også i DOS!

Er der evt. komponenter man kan afinstallere under "windows-installation" i Tilføj/fjern-programmer, som så ved geninstallation overskriver den tidligere brug af netkortet!? Eller er det for langt ude?!

Det ville jo være fedt hvis man kunne undgå geninstallation!

Jeg kan ikke finde ud af at nedsætte kortets hastighed, men tanken tiltaler mig heller ikke meget!

Har du flere ideer Jones?
Avatar billede jones_net Nybegynder
03. december 2002 - 12:09 #17
Jeg må sq indrømme at jeg er løbet tør for ideer:-(

Har du mulighed for at sætte et andet netkort i? Det kan jo være dét...
Hvis det ikke er netkortet, og det ikke virker efter en eventuel geninstallation, så må jeg melde pas - selvom det er meget mod min vilje!!

/J
Avatar billede pilotenaarhus Nybegynder
03. december 2002 - 12:40 #18
Jeg melder lige tilbage når jeg har fundet en løsning, så kan jeg lige forklare hvad løsningen blev samt uddele point!
Avatar billede jones_net Nybegynder
03. december 2002 - 14:30 #19
Jeg glæder mig til at høre hvad der er galt!!

/J
Avatar billede fjorbak Seniormester
07. december 2002 - 20:21 #20
Prøv at igen at tage kortet ud, fjern din opsætning af kortet og genstart uden netkort, når du installere igen og har pinget(gøres ved at gå til start - programmer - ms-dos-promt her kan du se hvad der sker. brug IPCONFIG og se din IP adresse derefter indtaster du ping og din ip adresse nu kan du se om du sender et antal pakker og om de modtaget og hvor mange der er modtaget).
Når det er sket og du har samme resultat, som før ville jeg tage et af de kabler som sidder i en af de andre pc og sætte i den maskine som der er vrøvl med.

JF
Avatar billede pilotenaarhus Nybegynder
07. december 2002 - 20:40 #21
UNDSKYLD BEKLAGER! JEG HAR TRÅDT I.......
Netkortet er kun 10Mbit og Hubben kan åbenbart kun køre 100Mbit! Ergo vil de jo ikke tale sammen!

Jeg gir Jones pointene som tak for indsatsen! Men tak til alle!