Avatar billede martinlyngbo Nybegynder
15. oktober 2000 - 20:00 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Vedligeholdelse (defragmentering mv)

Jeg har en Acer Extensa bærbar med win98 og en ADSL opkobling via et intranet i mit bofællesskab. Hvordan vedligeholder jeg bedst muligt sit system - er det som jeg har fået med win98 (defragmentering, scandisc og diskoprydning)det bedste eller ligger der bedre programmer et eller andet sted på nettet?
Avatar billede dr.com Nybegynder
15. oktober 2000 - 20:50 #1
Hvis du gør det jævnligt så er der godt nok.
Avatar billede gozar Nybegynder
15. oktober 2000 - 23:03 #2
jeg holder med dr.com
men programmer som norton utitils gør det lidt bedre. De kan finde lidt flere fejl, end scandisk kan (også fejl, der ikke skal rettes hvis man køre linux ved siden af) Så syntes jeg også den gør defrakmatering lidt mere overskuligt. Så er dar andre futures i norton utilies som win dokter som repere windows registrerings databasen, så den bliver lidt mindre. test af div hardware der er i computeren.

Men hvis du ikk evil betale for det så er  scandisk og defrag udemærket..
Avatar billede martinlyngbo Nybegynder
15. oktober 2000 - 23:17 #3
Tak for svar, den køber jeg.
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2000 - 00:18 #4
Kært barn har mange navne hva???
Avatar billede gozar Nybegynder
16. oktober 2000 - 00:21 #5
Børn?. Hvor hvem hvad ???
Avatar billede mpj Nybegynder
16. oktober 2000 - 00:29 #6
kharder>>
Irreterende handicappet barn har mange aliaser på eksperten!
Avatar billede martinlyngbo Nybegynder
16. oktober 2000 - 09:42 #7
Her blev jeg sat af, og det er muligt at det gør mig til et irriterende handicappet barn. Men altså: hvad har i gang i kharder og mpj?
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2000 - 13:07 #8
martinlyngbo Der er desværre nogle herinde, som har og bruger flere alias. Det hen i vejret svar du har accepteret, kunne godt få os andre til at tro, du også er dr.com. Der er intet i det svar.
Avatar billede martinlyngbo Nybegynder
16. oktober 2000 - 14:36 #9
Okay forstået så. Jeg er ny bruger og skal lige finde ud af hvordan siten fungerer. Man klikker først accepteret svar når man er glad og tilfreds, og pointene det giver er så en del af eksperternes konkurence om at være den fede netnørd - er det sårn det er?
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2000 - 23:14 #10
Ja hvis man siger det så direkte som dig. Veligeholdelse af operativsystemet er ikke kun Scandisk og defrag og virusscanner, man kan også bruge andre programmer som f.eks. winboost til at optimere systemet med. Hvis man har tendes til at have mange programmer kørende på engang, og det kniber med Rampladsen, ja så høre MemTurbo f.eks. med i veligeholdelse pakken. Pogrammet skaffer plads til de andre programmer. En god veligeholdelse består også i et godt backupsystem.
Avatar billede martinlyngbo Nybegynder
17. oktober 2000 - 02:14 #11
Tak skal du have kharder. Ville have givet dig mine points hvis jeg kunne. Har i øvrigt brugt dine svar i et virusspørgsmål til at få esafe og zonealarm op at køre, det går skidefint.
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2000 - 02:43 #12
Så kan jeg lige fortælle dig, at jeg har fundet noget, som jeg syntes er bedre en ZoneAlarm. Sygate Firewall. Det er noget der vil noget. Er på samme måde som ZoneAlarm gratis.

Jeg går tilbage til eSafe igen. Jeg har lige prøvet Quick Heal , sådan ca 1 uges tid. Her for lidt siden gik det så galt . Hver gang jeg genstartede, Frøs windows i opstarten indtil jeg fik fjernet quick heal m. fl. Herefter har jeg lige kørt et nyt image ind på C igen. Fra jeg startede programmet og til jeg var oppe at køre på det nye image gik der ca 5 min. Det er noget der dur. ½ dags arbejde på 5 min. Waw. <;o) Kim er meget glad nu.
Avatar billede bbs Nybegynder
30. marts 2001 - 23:10 #13
Tillykke med Spørgsmål nr. 29000 !
Avatar billede wanger Nybegynder
04. juli 2002 - 00:21 #14
WANGEREN var her.. .,'¨´,.

TILLYKKE MED DE 29000