Avatar billede skimmer Nybegynder
01. december 2002 - 22:09 Der er 15 kommentarer

Wireless mus og tastatur

Jeg kan ikke installere oventående på min(e)pc ere med win98se, jeg har fulgt proceduren der følger mede varerne.
(Genius Twin Touch + og Amitch model 5500 )
Jeg installerer først softwaren - slukker - tilslutter og trykker på knappen på sender/modtager samt mus og tastatur.
Genstarter uden at hverken mus eller tastatur virker.
Så hvis nogen har et godt råd er jeg meget lydhør.
Support siger geninstaller windows - er prøvet uden resultat.
En meget desperat
Jan Nielsen
Avatar billede shinji2000 Nybegynder
01. december 2002 - 22:12 #1
Har du fået nogle installations CD'er med til dit tastatur og mus???
Ellers skal du prøve at hente driverne på nettet!

/Shinji, Hvis du vil kan jeg give dig et link lidt senere!
Avatar billede whatever Nybegynder
01. december 2002 - 22:15 #2
Virker det ikke uden driverne er installeret?
Avatar billede sekam Nybegynder
01. december 2002 - 22:17 #3
Avatar billede sekam Nybegynder
01. december 2002 - 22:18 #4
Har du det tilsluttet i en USB-port, så husk at aktivere dem i bios.
Avatar billede skimmer Nybegynder
02. december 2002 - 17:33 #5
shinji  : ja der var cd med drivere med
whatever : hvad mener du med om det virker, uden at driverne er installeret- har prøvet at lade wndows finde dem, uden resultat.

sekam: det er til ps/2 portene.

har prøvet med driverne på nettet amitech/genius uden resultat.
Avatar billede whatever Nybegynder
02. december 2002 - 17:47 #6
Normalt vil et trådløst eller almindelig tastatur/mus virke uden der er installert specielle drivere til det. Jeg har brugt mit trådløse Logitech tastatur/mus under win98, og det skulle bare plugges i. Og det var ikke nødvendigt med specielle drivere.
Avatar billede skimmer Nybegynder
02. december 2002 - 18:17 #7
whatever: jeg har en logitech trådsløs mus på en de andre pc ere, som kører uden at der er installeret drivere. jeg har på fornemmelsen at det går galt når der indsættes både tastatur og mus
Avatar billede sekam Nybegynder
02. december 2002 - 18:45 #8
Genius anbefaler at man sætter 'PNP OS' eller 'Plug & Play OS' til 'NO' i bios.
Har du prøvet at gøre dette?

Har du prøvet at holde kanalknappen nede i ca. 5-6 sekunder?

Ud fra hvad du skriver, lyder det som om, at du trykker på kanalknappen før du tænder computeren. Prøv at gøre det, imens computeren er tændt.
Avatar billede skimmer Nybegynder
02. december 2002 - 21:36 #9
sekam : jeg har nu disablet pnp i bios, og ja jeg trykker på knappen i op til 10 sek efter computeren er startet,uden resultat, så nu er jeg ved at opgive
Avatar billede sekam Nybegynder
05. december 2002 - 23:04 #10
Har du nogle konflikter i enhedshåndtering?
Avatar billede sekam Nybegynder
03. januar 2003 - 20:58 #11
Har du fundet en løsning?
Avatar billede skimmer Nybegynder
04. januar 2003 - 15:00 #12
Efter at have prøvet alle de gode råd opgav jeg - og lånte et sæt microsoft wireless desktop. Dette blev installeret uden problemer.
Så nu har jeg et sæt genius og amitech , hvis nogen vil bytte med et sæt microsoft.
Avatar billede sekam Nybegynder
04. januar 2003 - 15:01 #13
Okay, husk at lukke spørgsmålet.
Avatar billede skimmer Nybegynder
04. januar 2003 - 15:32 #14
og hvor er det så lige man lukker et spørgsmål.
Avatar billede sekam Nybegynder
04. januar 2003 - 15:35 #15
bed om, eller lav et svar selv, og accepter det.