Avatar billede Wezio Juniormester
01. december 2002 - 22:07 Der er 73 kommentarer og
1 løsning

Co-admins.. hvor gemmer I jer henne??

Jeg vil meget gerne have en god og holdbar grund til, hvorfor to af mine nye spm.´er vedr. kopiering af en sikret CD´er er slettet uden begrundelse.

Jeg ser frem til at I har en god grund, siden I gør det og jeg vil da gerne vide HVOR henne jeg overtræder Eksperten´s regler?

På forhånd mange tak!
Avatar billede spr3kcer Nybegynder
01. december 2002 - 22:08 #1
Fordi direkte Hjælp til cd kopiring er ulovlig :D
Avatar billede tsmy2k Nybegynder
01. december 2002 - 22:08 #2
jeg lytter med -  er på servermann side eftersom jeg ikke kan se han overtræder loven på nogen punkter
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
01. december 2002 - 22:09 #3
hmm, jeg er ganske vel ikke coadmin, men jeg synes nu at vi alle samme prøvede at forklare dig. Man må godt kopiere en cd, hvis man selv har muligheden for det, med mindre at cd'en er beskyttet, hvilket din cd var
Avatar billede tsmy2k Nybegynder
01. december 2002 - 22:09 #4
I Dk er det lovligt at lave en backup cd
Avatar billede dmcn Praktikant
01. december 2002 - 22:09 #5
"servermann : Som du formulerer dit spørgsmål, er det din kærestes CD du vil kopiere - jvf. ophavsretsloven er dette ikke tilladt. Havde du formuleret spørgsmålet så det fremgik at det var din egen CD (og nej, du skal ikke oprette spørgsmålet med en ny formulering), så havde vi ingen chance for at opdage om ophavsretten overtrædes, og vi kan derfor ikke gøre noget."
Som jeg skrev i dit første spørgsmål.
Hvor du overtræder reglerne? Du ønsker hjælp til at bryde ophavsretsloven i dit første spørgsmål, og da det er det samme dine to andre går på, er de også ulovlige.
Som sagt før - er du utilfreds, send en mail til info@eksperten.dk.
Avatar billede beef12 Nybegynder
01. december 2002 - 22:11 #6
spr3kcer >> gu' er det ej !
Avatar billede Wezio Juniormester
01. december 2002 - 22:12 #7
Jeg talte med min kæreste for små 20 min. siden og jeg spurgte hende om hun ville forære mig sin Jon CD´er, ligesom jeg forærede hende den, ig det ville hun da.. så nu er det MIN CD´er og jeg vil gerne hører hvordan jeg nemmest kan kopiere min CD´er..

Længere er den ikke =)
Avatar billede dmcn Praktikant
01. december 2002 - 22:13 #8
servermann : Nice try - prøv igen.
Avatar billede melao Nybegynder
01. december 2002 - 22:14 #9
servermann, coadmin har talt, accepter det nu bare.

/Casper
Avatar billede scb Praktikant
01. december 2002 - 22:14 #10
http://www.fbr.dk/raad/forbruger/alle/raad002/raad001/

Man må godt tage en kopi til eget brug, det er faktisk pladeselskaberne der har et problem når de kopibeskytter !
Avatar billede melao Nybegynder
01. december 2002 - 22:15 #11
... i stedet for at gøre dig besværlig, og lave det til en lang diskussion....
Avatar billede dmcn Praktikant
01. december 2002 - 22:15 #12
scb : Det er ikke det spørgsmålet går på længere.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
01. december 2002 - 22:15 #13
scb, det er ikke et spørgsmål om kopibeskyttelsen i sig selv, men om en omgåelse af ophavsrettighedsloven der er på tale
Avatar billede Wezio Juniormester
01. december 2002 - 22:16 #14
n0rmality>>> I det sidste spm. jeg oprettede skrev jeg netop, at og endda henvendt til DIG, at min kæreste har overdraget CD´en til mig... undskyld mig, men hvor er det lige, at jeg overtræder loven der, idet det nu er min CD´er? Hvor trykker skoen??

Nu har du sikkert set dig sur på mig, men det giver dig ikke ret til at chikanere, på den måde som de jo netop gør, ved at slette mine spm.´er, trods det, at de er oprettet uden at overtræde loven..
Avatar billede scb Praktikant
01. december 2002 - 22:16 #15
Ok jeg blander mig udenom.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
01. december 2002 - 22:17 #16
men hvorfor prøver i ikke at få ham knolden der ridsede den for din kæreste, til at give hende en ny, det er jo ham der har ødelagt den, så det er rimeligt
Avatar billede Wezio Juniormester
01. december 2002 - 22:18 #17
Er det ulovligt for mig, at tage en kopi af en af mine egne CD´ere? Nåh, javel, så er loven da lavet om siden jeg sidst kiggede på den for 2 måneder siden, da jeg lavede min skriftlige rapport om ophavsretsloven vedr. musik og data-programmer...
Avatar billede Wezio Juniormester
01. december 2002 - 22:19 #18
ztyxx>>> Ja, det kan vi sagtens blive enige om, men vi ved ikke hvem der har gjort det..

Anyways, nu er den defekte CD´er MIN og jeg skal have kopieret den... Hvordan kan det blive ulovligt? :)
Avatar billede dmcn Praktikant
01. december 2002 - 22:19 #19
servermann : Drop diskussionen - skriv til admin hvis du er utilfreds. Beslutningen er, fra min side, truffet - og det har intet med chikane at gøre, kun realisme.
Avatar billede beef12 Nybegynder
01. december 2002 - 22:19 #20
surrealisme - mener du :)
Avatar billede hejmedmigselv Nybegynder
01. december 2002 - 22:20 #21
http://www.forbrugerraadet.dk/raad/forbruger/alle/cdbrand/

Man må godt kopier andres lovlige cd'er til sig selv!
Avatar billede dmcn Praktikant
01. december 2002 - 22:21 #22
hejmeddigselv : Han kopierer CD'en for hans kæreste.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
01. december 2002 - 22:22 #23
LOL ufatteligt at han ikke bare bruger ekspertens søgefunktion! hvor svært ka det være!!!!?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
01. december 2002 - 22:22 #24
servermann> ja det er muligt at det er din nu, men din hensigt er at din kæreste skal ahve den igen, og også kopien, så derfor er du, efter retslig opfattelse, i ond tro, når du udfører din handling, og så kan du hævde fra nu og til evigheden at det er din CD, det er stadig mod ekspertens regler, og ophavsrettighedsloven også
Avatar billede hejmedmigselv Nybegynder
01. december 2002 - 22:23 #25
Ok, jeg troede bare han kopierede hans kærestes cd!
Der er forskel, altså om kopien er til ham selv eller til hende!
Avatar billede dmcn Praktikant
01. december 2002 - 22:23 #26
servermann : Ydermere er det heller ikke tilladt at overdrage en lovlig kopi til andre, så hvordan du nogensinde vil skaffe din kæreste hendes CD i "hel" tilstand når hun nu "har givet den til dig" har jeg svært ved at se.
Og så skal det måske lige bemærkes, at sandsynligheden for at ridserne kommer med på din kopi meget stor.
Avatar billede Wezio Juniormester
01. december 2002 - 22:25 #27
hejmedmigselv>> Præcist.. hvad enten om CD`en er min eller min kærestes, er det ikke ulovligt at kopiere den.. Uanset hvad n0rmality´s hjerne syntes, så ændre det ikke på ophavsretsloven!

Beklager, n0rmality, men loven er den samme!
Avatar billede spr3kcer Nybegynder
01. december 2002 - 22:26 #28
Hvis han nu giver originalen til hans kæreste og låner den og giver en til ham selv er det da lovligt...
Avatar billede spr3kcer Nybegynder
01. december 2002 - 22:26 #29
Men er det ikke ulovligt at hjælpe med cd kopiering uden for hustanden ?
Avatar billede dmcn Praktikant
01. december 2002 - 22:27 #30
servermann : Læs din ophavsretslov:
"Stk. 3. Bestemmelsen i stk. 1 giver ikke ret til at benytte fremmed medhjælp ved eksemplarfremstillingen, når der er tale om
1) musikværker,"
Der er *voldsom* forskel på om det er din eller hendes, når du står for kopieringen.
Avatar billede Wezio Juniormester
01. december 2002 - 22:28 #31
n0rmality>>> Hvad jeg gør med CD´en efter at have kopieret den, er egentligt dig uvedkommende.. ligesom når jeg klipper naboens hæk, er det også dig uvedkommende, hvad jeg gør med de penge han stikker mig... fuldstændig! Det er ikke det emnet går på, mit spørgsmål er: Hvordan kopiere jeg CD´en?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
01. december 2002 - 22:29 #32
servermann > brug dog ekspertens søgefunktion!!!! Det andet kommer du jo ingen vegne med...
Avatar billede dmcn Praktikant
01. december 2002 - 22:29 #33
servermann : Nej, men det faktum at du på ingen måde lovligt kan give kopien til din kæreste når du har fået CD'en, gør at det for mig er ret svært at tro på, når du siger at du har fået CD'en af hende.
Anyways - info@eksperten.dk, jeg framelder mig dette spørgsmål nu.
Avatar billede spr3kcer Nybegynder
01. december 2002 - 22:29 #34
n0rmality så må vi jo heller ikke hjælpe ham eller hvad ?!
Avatar billede ztyxx Nybegynder
01. december 2002 - 22:31 #35
spr3kcer> faktisk ikke
Avatar billede beef12 Nybegynder
01. december 2002 - 22:31 #36
Serverman

Køb PC-Planet bladet. I et af deres numre beskriver detaljeret hvordan man omgår kopisikring. Det må jo åbenbart ikke diskutteres her - ret sjovt når de gør det i computerblade, uden følger...

Hvis Normality var Kulturminister, så ville hele PC-Planets redaktion sidde bag tremmer de næste 20 år !
Avatar billede Wezio Juniormester
01. december 2002 - 22:32 #37
Jeg er fuldstændig ligeglad.. så giver jeg da bare min kæreste CD´en igen, og får hende til at betjene computeren, når vi skal lave en kopi af den fra hendes computer af..

n0rmality>> Egentligt fatter jeg ikke, at du gider hænge dig så meget i det her emne, som du gør.. damn, du må virkelig kede dig!!

Jeg gider ikke bruge mere tid på det, hvis nogen ved hvordan jeg kopiere den her CD´er, så post det gerne her, så finder vi ud af noget med point i et nyt spm.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
01. december 2002 - 22:32 #38
beef12> det er jo ikke det historien går på længere....
Avatar billede dmcn Praktikant
01. december 2002 - 22:33 #39
Og det skal da lige nævnes, at poster nogen vejledning til hvordan kopisikring brydes i dette spørgsmål, så deaktiveres de uden varsel.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
01. december 2002 - 22:34 #40
servermann> som jeg ser det nu, så er det efterhånden ikke det oprindelige du nu går efter, særligt ikke med dit seneste indlæg, nu skal du åbenbart bare prøve på at omgå reglerne her på eksperten, koste hvad det vil
Avatar billede hejmedmigselv Nybegynder
01. december 2002 - 22:34 #41
Øhm, servermann, det er rigtig at du ikke må kopiere cd'en til din kæreste, men du må gerne låne hendes original-cd og brænde den til dig selv, bare ikke omvendt.
Du må brænde alt til dig selv, intet til andre!
Avatar billede Wezio Juniormester
01. december 2002 - 22:35 #42
beef12>> *LOL* jow tak!

Hvis nogen af jer ved hvordan det gøres kan I også kontakte mig på ICQ 124474657, så er vi helt fri for n0rmality :o) Dog kan jeg ikke gængælde med point af den vej!
Avatar billede tsmy2k Nybegynder
01. december 2002 - 22:36 #43
eftersom det er kærestens cd og det er hende der skal have en backup...så kan jeg ikke se at der bliver brudt nogen lov.
Avatar billede dmcn Praktikant
01. december 2002 - 22:37 #44
Alle der ikke kender/forstår ophavsretsloven og mener de bør kommentere spørgsmålet bedes kigge på www.ophavsret.dk.
Avatar billede tsmy2k Nybegynder
01. december 2002 - 22:37 #45
du tager en filttusch og maler den ude i kanten ikke på cd'en men på kanten dermed burde den der protection være død. så vidt jeg har læst, har ikke prøvet
Avatar billede Wezio Juniormester
01. december 2002 - 22:40 #46
hejmedmigselv> Yup, I know! Jeg vil bare vide, hvordan jeg omgår sikringen... så skal jeg gerne vejlede hende ved computeren, når hun skal kopiere den!

Jeg fatter bare ikke at personer som n0rmality, hænger sig så meget i det, når vi snakker om en købt og betalt CD´er, som der desværre er en ukendt person, der har ridset, så den ikke kan afspilles i en alm. cd-afspiller, men uden problemmer på en computer.. Nu vil vi (min kæreste og jeg) gerne have mulighed for at kopiere originalen ned på en brændbar CD´er, hvorefter originalen ryger i papirkurven da den ikke er noget værd.. Hvorfor hænger man sig så meget i det?? Man må VIRKELIG kede sig!

Men, hvis nogen vil være behjælpelige er jeg på ICQ på 124474657
Avatar billede spr3kcer Nybegynder
01. december 2002 - 22:48 #47
Prøv evt at joine usenet eller en newgroup. Der kan de helt sikkert hjælpe dig, du får ikke mere hjælp af os! Beslutningen er taget, find et andet sted at få svar på dit spm ...
Avatar billede peet-49 Novice
01. december 2002 - 22:52 #48
Så længe man har originalen liggende, må man også lave en backup af den, endda med microsoft`s produkter.
Avatar billede Wezio Juniormester
01. december 2002 - 23:02 #49
Jeg er stadig nysgerrig efter, hvad det er for en beslutning der er taget?
Ophavsretsloven set med n0rmality´s små øjne? *LOL* =P
Avatar billede spr3kcer Nybegynder
01. december 2002 - 23:02 #50
Nej med Microsoft's produkter skal du oxo have en kvitering !
Avatar billede jelzin101 Praktikant
02. december 2002 - 00:24 #51
jeg tror at det som nogen, og jeg har ikke tænkt mig at nævne navne, ikke helt har fået fat i, er at ekspertens regler og de danske love er ret ens, men dog adskiller sig på et par punkter, - på eksperten.dk er det coadmin der i samarbejde med admin laver reglerne, det er de samme der fortolker reglerne.

hvis man så har et problem med tolkningen af disse kan man jo som det er blevet opfordret til adskillige gange benytte sig af info@eksperten.dk .

såfremt man ikke føler sig i stand til det, og stadig føler at de regler simpelthen er både urimelige og trælse, skal jeg opfordre til at man søger andre græsgange, en diskussion som denne tjener _intet_ formål, whatsoever - coadmins har truffet en afgørelse, den kan man så tage til efterretning, mene er dum eller ej, men man får den nok ikke ændret medmindre man kommer med seriøse argumenter - ligepludselig at nedlægge påstand om at "nu har hun givet mig cd'en" er for mig at se en hån mod andre menneskers intelligens - så kunne man jo ved samme lejlighed spørge dig om du nu husker at angive den til told og skat ?

-endvidere tror jeg at en stor del af dette kunne undgås hvis blot folk ville benytte kildeangivelser når de mener at vide hvad loven siger om dette og hint, hertil vil jeg på det varmeste anbefale www.retsinfo.dk der råder over samtlige gældende danske love - endda kategoriseret i populærtitler, så det burde volde ganske få vanskeligheder at benytte.

/jelzin
Avatar billede binderup Nybegynder
03. december 2002 - 13:38 #52
mht. til om han må låne den af kæresten og så tage en kopi, mener jeg faktisk at han har lov til. Det er også lovligt at låne en CD på biblioteket for så at tage en kopi til sig selv. Hvis han så tager denne kopi og videregiver den til tredjepart ja så er der tale om brud på reglerne/loven om vidredistribution af beskyttet materiale.
Se evt. her. http://www.meistrup.com/dk/info/digikopi.htm hvilket viser at han gerne må låne en CD af kæresten for at tage en kopi til sig selv.

Forbrugerrådet har også noget info: http://www.forbrugerraadet.dk/raad/forbruger/alle/cdbrand/

Det er et meget gråt område det her, hvor jeg mener at man godt kan komme med råd til hvordan man omgår CD'ers beskyttelse da dette i sig selv ikke er ulovligt jfr. Dansk lovgivning.

Hvis en coadmin tager sig den frihed at fjerne et indlæg uden grund så tager jeg det som et tegn på at denne coadmin ikke er sin opgave værdig uanset sprøgsmålets karakter - og i denne sag som, som sagt, er i en gråzone der er det meget vigtigt at denne coadmin vitterligt sikre sig at spørgsmålet er af en ulovlig karakter - her er det tydeligt at spørgsmålet ikke skulle have været lukket da spørgsmålsstiller ikke har bedt nogen om at hjælpe ham med at bryde loven. Sagen ville have været helt anderledes hvis han ville have hjælp til at finde MP3 på nettet (hvor han ikke har lånt eller ejet cd'en på noget tidspunkt).

Indlæg af denne art bliver for ofte skæmmet af lommejurister der tror at de besider den endegyldige sandhed - sæt jer dog for pokker ind i sagerne inden i dømmer en mand uskyldigt - for ophavsrettighedsloven giver manden ret til at foretage sig det der har været hensigten med spørgsmålet.

Hvis han ikke har lov til at stille den slags lovlige spørgsmål så mister eksperten en meget stor del af sin troværdighed og giver over for brugerne det indtryk at visse co-admins har det bedst i et totalitært samfund.

Men det værste der er sket her er (hvis det er sandt) at man har slettet det oprindelige indlæg helt uden nogen grund - det stiller brugeren i en meget uheldig situation, og det er specielt pinligt for eksperten at man har slettet et indlæg der er lovligt.
Avatar billede dmcn Praktikant
03. december 2002 - 13:45 #53
binderup : Fornuftigt indlæg du har skrevet, men ærgeligt at du ikke deltog i det første spørgsmål han oprettede. Her ønskede han hjælp til at kopiere kærestens CD for hende, da den var blevet ridset. Ergo overtrædelse af ophavsretsloven. Det har intet med brud på kopibeskyttelse at gøre.
Avatar billede binderup Nybegynder
03. december 2002 - 13:52 #54
og det er heller ikke en overtrædelse af ophavsretten - se linket til forbrugerrådet - det er lovligt. Han kan uden lovbrud tage en kopi af kærestens CD til sig selv og hjælpe hende med at lave en kopi da hun jo er ejer af CD'en.

Men skal man ned på detalje niveau så kan han lade kæresten låne PC'en og så vise hende hvordan hun kan lave en kopi til sig selv - ingen lov brudt og alle er glade.
Avatar billede dmcn Praktikant
03. december 2002 - 13:57 #55
Kapitel 2, § 12, stk. 3 i ophavsretsloven. Kæresten må ikke modtage hjælp til fremstilling af eksemplaret fra personer udenfor husstanden (note: de bor ikke sammen). Altså må han ikke hjælpe hende med at lave en kopi. Han må heller ikke låne hendes CD, lave kopien og derefter give hende denne.
Avatar billede binderup Nybegynder
03. december 2002 - 14:02 #56
Har du den direkte ordlyd?

Man kan så argumentere om man må modtage hjælp i form af guider i diverse brænderprogrammer.
Avatar billede dmcn Praktikant
03. december 2002 - 14:08 #57
Ja, jeg har den direkte ordlyd, men jeg har mildt sagt svært ved at finde spørgsmålet, da det ikke fremgår af nogen oversigter.
Hvis andre ligger inde med linket skal jeg da gerne copy/paste, men det lød nogenlunde som følger:
Min kærestes CD er blevet ridset, og jeg vil derfor lave en kopi til hende. Desværre er CD'en kopibeskyttet, hvordan omgår jeg dette?
Avatar billede binderup Nybegynder
03. december 2002 - 14:11 #58
jeg tænkte nu på lovparagraffen.

Jeg tror at det her er et spørgsmål om videredistribution, og det er der ikke tale om her - blot er det ejeren af CD'en der ønsker hjælp fra sin kæreste - der er ikke tale om nogen form for videredistribution hvor med at der ikke er sket et lovbrud.
Avatar billede dmcn Praktikant
03. december 2002 - 14:14 #59
http://www.ophavsret.dk/Ophavsret/ophavsretsloven.htm

Stk. 3. Bestemmelsen i stk. 1 giver ikke ret til at benytte fremmed medhjælp ved eksemplarfremstillingen, når der er tale om
1) musikværker,
2) filmværker,
3) værker af brugskunst eller
4) kunstværker, såfremt eksemplarfremstillingen har form af en kunstnerisk gengivelse.

Men at gå ind og vurdere mere præcist end ud fra loven vil jeg ikke - better safe than sorry.
Avatar billede binderup Nybegynder
03. december 2002 - 14:37 #60
ok - afsluttende vil jeg dog sige at "fremmed medhjælp" kan gøres til et definitionsspørgsmål hvormed jeg ikke kan se at eksperten eller spørgsmålsstiller er i nogen lovmæssig "uheldig" situation ved at lade spørgsmålet være gældende.

Fremmed medhjælp kan efter din fortolkning dermed også gøres til en guidede kopiering (som f.eks i Nero burner) hvormed programmet er en ulovlig medhjælper. Hvis programmet stiller spørgsmålet "Vil du have hjælp til at foretage en kopi af en CD?" så har det brudt loven - programmet stiller sin viden ulovligt til rådighed for den der så tilsyneladende ulovligt er ved at bryde den lov som han via en anden lov har lov til... Ved tvivlssager lader man tvivlen komme den mistænkte til gode.

Endeligt vil jeg råde eksperten til at lade spørgsmålet være tilgængeligt igen - evt. med en kommentar fra co-admin at spørgsmålet er lukket inkl begrundelse og andre indlæg kan så være skjulte for brugerne.

jfr. denne sag bør der strammes op for hvad en coadmin må foretage sig for at forhindre typer af indlæg. Det kan meget nemt komme ud på et skråplan hvor brugerne flytter fra eksperten og ud på usenet hvor den samme type af censur ikke finder sted - coadmin eller ej så tror jeg ikke at det er noget de nye ejere er tilfredse med - så pas på med ikke at save den gren over i selv sidder på.
Avatar billede spr3kcer Nybegynder
03. december 2002 - 17:41 #61
Binderup endnu at fornuftigt indlæg :D Jeg giver dig ret i det med usenet, men synes at vi skal huske på hvad dette spm startede med og så gå ud fra det, som n0rmality oxo startede med at skrive så skulle servermann ikke ændre på noget , fordi vi alle sammen godt ved at han sikkert ville prøve det som han har prøvet (at sige at han har fået Cd'en eller andet) så jeg synes at coadmins har handlet korrekt.
Avatar billede scb Praktikant
09. december 2002 - 19:34 #62
Hvis i har set Jyllandsposten dags dato, så er det IKKE lovligt at kopier en cd med copy beskyttelse, heller ikke selv om det er til eget brug.
Hvorimod hvis den ikke er med copy beskyttelse, så er det ok.
-SCB
Avatar billede dmcn Praktikant
09. december 2002 - 20:35 #63
scb : Kan du scanne artiklen eller finde den online?
Avatar billede binderup Nybegynder
09. december 2002 - 20:53 #64
Hvis man har login til avisen så står den i "Digitalt" sektionen artiklen hedder "Beskytter og bedrager".

Og den henviser til infosoc som bliver implementeret i den danske ophavsretslov (lad os nu se - var der ikke noget med at der var nogle politikere der ikke var tilfreds med DVD importforbudet og at man ville tage den op på et højere plan).

Lad os nu se hvor meget pladeselskaberne får ud af deres anstrengelser når der er tilpas mange der returnerer deres indkøbte CD'er som en mangelfuld vare (når den ikke kan afspilles i bestemt udstyr - PC, DVD eller de nyere typer CD afspillere der kan klare de helt nye CD formater).

Og hvad med de meget smalle (og gamle Drejer film) som har europæiske rødder, men som kun findes i Region 1 format - hvad nytter det så med at man laver en isolations politik i EU? Man opnår at man holder egen kultur nede..

Vores EU politikere har desværre sovet grundigt i timen og har ladet sig overtale af en branche der kæmper for at beskytte en meget forældet forretningsmetode.

Det bliver også meget vanskeligt for den enkelte forbruger at hitte rede på hvad han/hun må. Den ene lov siger at man gerne må tage en kopi af de CD'er og DVD'er man har købt - en anden lov siger at det må man ikke. Begge er gældende love, men hvilken har størst magt. Og hvordan skal den "jævne" forbruger gøre sig klar over at man sidder med et problem som vil være ulovligt at løse med én CD men lovligt med en anden.

Så scb - det er skam lovligt at kopiere alle typer CD'er (endnu), men det kan desværre ændre sig.
Avatar billede silkjaer Nybegynder
13. december 2002 - 16:53 #65
n0rmality ang. dit første svar. Det er lovligt at gå på biblioteket og låne en CD og brænde den til sig selv. Du må brænde alle de skide CD'er du har lyst, hvis du kan få fat på originalen på lovligt vis! Men dog kun til sig selv, og til eget brug..
Avatar billede silkjaer Nybegynder
13. december 2002 - 16:56 #66
og hvis de bor sammen må hun godt høre den :)
Avatar billede dmcn Praktikant
13. december 2002 - 18:38 #67
boaz : Jeg kender ophavsretsloven, ellers tak. Og nej, de bor ikke sammen - det kom frem i sidste spørgsmål (endnu en der kommenterer uden at kende hele sagen).
Avatar billede silkjaer Nybegynder
13. december 2002 - 19:07 #68
Ehm vil du lige lukke røven, tak? Jeg ved godt du er co-admin - men det giver dig F** ikke ret til at rakke ned på folk!

Og nej du kender tilsyneladende ikke ophavsretsloven?

Og endnu en gang, vil du lige lukke røven? Jeg vil ikke finde mig i at nogen snakker til mig på den måde, bare fordi de er "højere" stillede end en selv.. sidste gang jeg bruger eksperten.dk

hej hej
Avatar billede dmcn Praktikant
13. december 2002 - 19:10 #69
"men det giver dig F** ikke ret til at rakke ned på folk!"
Jeg rakker ikke ned - jeg påpeger at jeg ikke mener du kender nok til sagen til at kunne kommentere den.

"Og nej du kender tilsyneladende ikke ophavsretsloven?"
Fortæl mig hvor jeg tager fejl, så.
Avatar billede torben.s Nybegynder
18. december 2002 - 13:19 #70
læg mærke til hvem der hoster siden vedrørende cd kopiering..
http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=3564

co-admins i må hellere deaktivere www.pcworld.dk
Avatar billede ztyxx Nybegynder
22. december 2002 - 15:06 #71
lukketid??
Avatar billede tommyf Nybegynder
25. december 2002 - 16:36 #72
Gider ikke involvere mig ret meget i denne tråd, da jeg tror at de fleste af os er enige: Vores co-admin gør et godt stykke arbejde, og er også utrolig gode til at håndtere den massive mængde af provokationerne, de modtager fra diverse børnehavebørn.
Al respekt til jer, der tog den arbejdsbyrde vi andre ikke kunne bære - keep up the good work.
Avatar billede Wezio Juniormester
27. januar 2003 - 11:23 #73
jowjow... de fordriver tiden væk og har ikke noget liv..
Avatar billede dmcn Praktikant
27. januar 2003 - 15:26 #74
LOL