Avatar billede idbee Nybegynder
15. oktober 2000 - 17:42 Der er 18 kommentarer

problemer mellem win ME og mit lydkort

jeg har lige installeret win ME ...alt virker på nær mit lyd kort (creative soundblaster 32)og der ligger ikke de rigtige driver på ME cd\'en ..har prøvet at downloade drivere på creative\'s hjemmeside ..men der var ikke nogen ...:-(....så er der nogen der har driver til det ..eller et andet råd....eller skal jeg simpelt hen have et nyt ???

mads

med venlig hilsen Mads
Avatar billede fido82 Nybegynder
15. oktober 2000 - 17:55 #1
er det ikke et ISA kort ???
Avatar billede fido82 Nybegynder
15. oktober 2000 - 17:55 #2
for jeg har set flere gange, at ME simpelthen bare ikke vil med et ISA kort, både netkort og lydkort fucker det helt op over....
Avatar billede idbee Nybegynder
15. oktober 2000 - 17:58 #3
jooo.... det er ISA :(
hm... er der noget at gøre ?
Avatar billede sambo Nybegynder
15. oktober 2000 - 18:20 #4
Ja, søg efter din driver på
www.driverguide.com, der er et hav af drivere

Avatar billede friiser Nybegynder
16. oktober 2000 - 00:08 #5

Jeg har checket på http://www.soundblaster.com/drivers/ og der findes ikke nogle driver endnu til dit kort SORRY..

Jeg kan kun råde dig til at ringe til DK supporten for Soundblaster for at rekvirere den hvis de har den.

~friiser~
Avatar billede driis Nybegynder
16. oktober 2000 - 00:50 #6
Du skal checke hvilke IRQ indstillinger og Out-/Input adresseområder, kortene er indstillet til (stilles med jumpere på kortene). Disse indstillinger skal så indtastes under resourceindstillinger for enheden under enhedshåndtering.

Det kan godt være nødvendigt nødvendigt at tildele ISA kortet en ikke-delt IRQ i BIOS i WinME, selvom det evt. ikke har været nødvendigt i Win9x.

Hvis du tildeler kortet dets eget IRQ, og indtaster de rigtige indstillinger under enhedshåndtering, burde der ingen problemer være med at bruge WinME\'s standarddriver til dit lydkort (det kommer helt af sig selv, når du starter op).
Avatar billede ppstyle Nybegynder
16. oktober 2000 - 13:25 #7
Bare brug din gamle win98 driver, den virker også på 98me. Ellers kan du jo prøve at kigge på følgende link : http://www.windriver.com/
Avatar billede burningice Nybegynder
16. oktober 2000 - 16:58 #8
hmmm... win98me... den var ny ;)
Avatar billede ppstyle Nybegynder
16. oktober 2000 - 17:08 #9
ok cyberprofes - jeg ville bare være sikker på at alle forstod hvad jeg talte om. Der er jo nogen mennesker derude som har andet i livet end at repeterer OS versioner hver aften.

                        -Get a life
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2000 - 23:49 #10
Tænk sig jeg har lige installeret Me til test på en gammel Compaq 4540. Det er den nemmeste installation, jeg nogen sinde har lavet. Alt undtagen kontrolpanelet til voodokortet,samt printer indstsllerede sig selv med konvetible drivere som me kalder det. Det virker noget besynderlig, at det soundcard ikke vil lege med.
Avatar billede ppstyle Nybegynder
17. oktober 2000 - 00:21 #11
Kharder >> fed kommentar, men det løser ikke hans problem. Jeg har selv installeret mere end tyve me maskiner nu, mens jeg sad på lukom eller lavede mad, men det bliver man ikke klogere af.

Jeg køber kun din kommentar hvis du mener at soundcardet kan have en fysisk defekt og det er det du mener med besynderligt.
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2000 - 02:48 #12
Har været på eftersøgning rundt omkring, der findes åbenbart ikke orginale driver til hverken det ene eller det andet af de 2 typer kort, som nævnes ovenfor. Det ville være rat at vide hvilket kort det helt eksatlig drejer sig om? Crativ har lavet 2 typer af 32 modellen.
Avatar billede burningice Nybegynder
17. oktober 2000 - 13:09 #13
Hvis alle skulle forstå hvad du snakkede om vill jeg da mene at du netop IKKE skulle bruge win98me. Det kan jo forveksles med win98SE.

Lad os dog holde os til de \"rigtige\" navne. Win95 Win98 Win98se WinME WinNT Win2k
Avatar billede driis Nybegynder
17. oktober 2000 - 15:09 #14
Enig!
Avatar billede toast Nybegynder
23. oktober 2000 - 21:15 #15
Hmmm....Gør som mig, formatere computeren og installere Win 98 se.
Meget hardware er inkompatible med Win Me.
ok, jeg ved godt de forskellige firmaer skriver at deres drivere virker godt på Win Me, det gør de ikke.
Det skal nok komme, om 5-6 måneder så kører Me perfekt med de nyeste drivere.
indtil da, så smid det på hylden og brug 98 Se.
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2000 - 02:09 #16
Har du også prøvet med den driver samling, som microsoft har lavet til win2000 og win ME?
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2000 - 02:16 #17
Avatar billede timbreuning Nybegynder
27. oktober 2000 - 11:19 #18
Fido82.

Vågn op! ME kan sagtens acceptere ISA kort. Mit oldgamle SB16 kører aldeles fortræffeligt under ME. Eneste driver som ME ikke havde var til min printer - men det overlevede jeg jo. Ellers benytter jeg bare W98 drivere. ME er jo en videreudvikling (?) af W98SE.

Tim:-)