Avatar billede xoomboom Nybegynder
01. december 2002 - 02:05 Der er 9 kommentarer

Dansk manual?

Efter at have forsøgt mig med at læse diverse mangelfulde manualer, pdf filer m.v. fra Cisco tænkte jeg på om der findes en dansk sproget manual til Cisco Pix 506 eller evt. en dansk sproget hjemmeside.

Jeg fatter ikke det kan være nemmere at omgå sikkerheden i en firewall end at sætte den op (og tro mig det er det, jeg er vadet igennem min cisco men jeg kan sgu ikke sætte den op som jeg vil, f.eks. lukke 100% for bestemte porte.)
Avatar billede clausb Nybegynder
01. december 2002 - 18:06 #1
Tja - nu ER den faktisk HELT lukket fra start - så de huller der måtte være, har man selv lavet :-)
Avatar billede kelmek Nybegynder
01. december 2002 - 20:22 #2
jep, en pix har alle porte lukket som standard.... Den bedste hjælp du kan give dig selv er at skrive ? i din konsol, og kigge igennem hvilke kommandoer du kan bruge!

Du kan jo også søge lidt efter eksempler på konf. filer......

Du kan jo også poste din konfig her....
Avatar billede xoomboom Nybegynder
07. december 2002 - 01:49 #3
Det er meget godt med standard... Men af praktiske grunde så er den jo åbnet for trafik på f.eks. port 80 og 25 .. Dog således at trafikken skal starte indefra... Meeeeen det er nu ikke noget større problem at omgå og så smutte med trafikken ind...

Men jeg mener stadig at det er lidt underligt der ikke findes en eller anden form for dansk manual, kommando oversig med forklaring, dansk forklaring på bruger interfacet osv.

Det kan ikke koste en stor concern som Cisco mange kroner at få en oversætter til at lave det.. og så tror jeg faktisk at det er et krav at alle elektriske apperater skal sælges med dansk brugsanvisning.

Jeg må nok se i øjnene at jeg er bedre til at finde smutveje, end til at blokere dem.. *G*
Avatar billede clausb Nybegynder
07. december 2002 - 12:33 #4
AV ! Det gad jeg godt se hvordan du gør ? Det er jo en statefull inspection engine - så den lader kun svar til den rigte port (osv) komme tilbage ?!?!
Avatar billede _dopehead_ Nybegynder
06. januar 2003 - 01:30 #5
Ja, jeg vil også mene at du får din sag for hvis du vil forsøge at liste traffik igennem pix'en som ikke hører til sessionen :-)

Jeg tror heller ikke du kommer ret langt i sikkerhedsverdenen hvis du ikke er villig til at læse manualer/pdf'er på eng., det er trods alt det de fleste laver deres manualer på.
Avatar billede _dopehead_ Nybegynder
06. januar 2003 - 01:30 #6
PS, ikke nogen kritik, bare en betragtning
Avatar billede _dopehead_ Nybegynder
06. januar 2003 - 01:32 #7
hov, fandt forresten command reference til version 6.2 kig lidt i den, der står alle kommandoer.
http://www.cisco.com/en/US/products/sw/secursw/ps2120/products_command_reference_book09186a0080104234.html
Avatar billede pjetbarn Nybegynder
20. marts 2003 - 16:48 #8
Der er ingen firewall der er mere sikker, end den svageste konfiguration. Så fordi man køber en firewall og sætter op mellem nettet og LAN'et, er det ikke ens betydende med, at alt så er i den skønneste orden. Hvis ikke man aner et klap om regelsæt, hensigtsmæssigheder og opsætninger er man altså ikke bedre beskyttet end sin konfiguration.
Dette gælder alle firewall's PIX som ZyWALL
Avatar billede toontech Nybegynder
03. april 2003 - 14:07 #9
Det ville dog stadigvæk være godt med en dansk bruger 'vildledning'.