Avatar billede funkyloonie Nybegynder
30. november 2002 - 18:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Udviklingsprogram. JBuilder eller JDeveloper

Hvilket program er det bedste til at udvikle java i? og hvilken version er den nyeste af det pågældende program?
Avatar billede arne_v Ekspert
30. november 2002 - 18:50 #1
Hvad der er bedst er primært et spørgsmål om smag og behag.

JBuilder er mere udbredt en JDeveloper. Men begge har et
godt ry.

Nyeste er JBuilder 8 og Jdeveloper 9.03.
Avatar billede flse Nybegynder
30. november 2002 - 18:57 #2
JDeveloper er JBuilder pakket ind af Oracle på licens.

Den nyeste version vil dermed (næsten) altid være JBuilder, da Oracle skal tilpasse nye versioner med egne plugins før det bliver til JDeveloper.

Hvis du har brug for at arbejde mod Oracle databaser, så vælg JDeveloper, da den jo netop er optimeret til det brug, og ellers ville jeg benytte JBuilder (eller evt. Sun One)
Avatar billede arne_v Ekspert
30. november 2002 - 19:01 #3
Er du sikker på det ?

JBuilder og JDeveloper minder absolut ikke om hinanden.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. november 2002 - 19:05 #4
Måske står svaret i følgende:
  http://www.oreillynet.com/cs/user/view/wlg/1503
Avatar billede flse Nybegynder
30. november 2002 - 19:08 #5
Jeg har ikke set Oracle's JDeveloper fornylig, men jeg ved med 100% sikkerhed at de første versioner var baseret på JBuilder, hvor der så var tilføjet plugins/wizards som forbedrede interfacet til Oracle verdenen. Look-and-feel blev også ændret lidt, så det fik et mere Oracle aktikt look...

Det kan dog godt være at de har udskiftet "indmaden" i JDeveloper efterfølgende.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. november 2002 - 19:10 #6
Det har de - se linket.
Avatar billede flse Nybegynder
30. november 2002 - 19:13 #7
OK, så trækker jeg min påstand tilbavz :-)

Benytter sel Sun One, men har hørt at JIDEA skulle være rigtig god!  Men som du selv startede med at skrive så er smag og behag forskelligt, og det er vigtigere at man er fortrolig med værktøjet, end at få et lidt bedre værktøj hvor man så skal lære alle finesserne at kende fra bunden..