Avatar billede frits100 Nybegynder
30. november 2002 - 15:01 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Win95 og IIS ?

Jeg har hørt at det er muligt at installere IIS 4 eller IIS 5 på en Win 95 maskine ?.. hvordan gør jeg det ? :).. har meget brug for det..
Avatar billede werd Nybegynder
30. november 2002 - 15:02 #1
du skal ikke bruge IIS, men PWS... læs her hvordan: http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion2b.asp
Avatar billede repsac Nybegynder
30. november 2002 - 15:06 #2
... hvis det er for at køre php ville jeg i stedet installere apache.

(note: PWS = Personal Web Server...)
Avatar billede werd Nybegynder
30. november 2002 - 15:09 #3
der er ingen der ivl køre PHP fpr det er et lortesprog :P og det kører vildt langsomt
Avatar billede frits100 Nybegynder
30. november 2002 - 15:10 #4
ja men jeg har HØRT at man kan bruge IIS 4 istedet for PWS.. for jeg vil gerne kunne benytte både ASP OG PHP!!!
Avatar billede repsac Nybegynder
30. november 2002 - 15:16 #5
=>werd: er du rar at holde din kommentarer om religion for dig selv? Jeg kan godt argumentere i mod og lave hastighedstests der modbeviser din påstand (det kommer jo an på hvor pæn kode man laver...), men hvorfor skulle jeg?

=>frits100: ok, har aldrig hørt om det...
Avatar billede repsac Nybegynder
30. november 2002 - 15:21 #6
http://www.asp-click.net/FAQ.htm
"You will need a Microsoft Windows 2000 Server running IIS or Microsoft Windows NT Server 4.0 running IIS 4.0. If you prefer developing and testing the Web Pages on your desktop system, you can install versions of IIS on Windows 95, Windows 98, Windows NT Workstation and Windows 2000 Professional. The databases used in this source code is MS Access 2000 database."

Det ser ud til at være muligt, men jeg kan ikke lige finde ud af hvordan...
Avatar billede frits100 Nybegynder
30. november 2002 - 15:44 #7
ja nemlig :).. den som kan finde mig svare får pointene :)
Avatar billede werd Nybegynder
30. november 2002 - 17:48 #8
hvorfor ikke bare bruge pws?
Avatar billede frits100 Nybegynder
02. december 2002 - 12:50 #9
kan du bruge PHP i PWS ?!!?
Avatar billede frits100 Nybegynder
09. december 2002 - 11:33 #10
så blev der stille :(