Avatar billede smartin Nybegynder
30. november 2002 - 12:33 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

MS3.0 & HP PSC 750 i USB

Er der nogen, som har erfaring med Microsoft Intellimouse Explorer 3.0 sammen med multifunktionsmaskinen (printer, scanner, kopimaskine) PSC 750 fra HP?

Efter jeg har fået "printeren" (som tilsluttes via USB), vil min mus ikke fungere i en USB-port. Uanset om jeg tilslutter den en anden USB-controller eller ej, så går der fra få sekunder til ca. 15 minutter, inden musen slukker (lyset går ud, og jeg kan ikke bruge den). Nogle gange er jeg heldig at kunne deaktivere/aktivere musens USB-styring under enhedshåndtering, hvorefter musen igen virker i kort tid. Andre gange skal jeg have musen ud af stikket og ind igen - og tit skal jeg faktisk have genstartet computeren.

Jeg har prøvet med VIAs 4-in-1 driver 4.38 - 4.43 og med/uden USB Filter driver. Jeg har prøvet Windows XPs standard drivere til musen samt Intellimouse driver 4.0 og 4.1. Og endelig har jeg prøvet med XPs driver til printeren samt HPs egne.

Pt. bruger jeg PS/2-porten til musen, og der fungerer den. Dog er det ikke så godt som med USB (musen hænger til tilder 1/4-1/2 sek.), selv om jeg har brugt ESRealitys udmærkede guide til museopsætning.

Lidt om min computer:
- AMD Thunderbird 1200MHz
- ASUS A7V bundkort
- Windows XP SP1
- DirectX 8.1
- VIA 4-in-1 4.43
- USB Filter driver 1.10
- Spørg endelig for mere info.

Jeg har haft de samme problemer i Windows 2000 (SP2 og SP3).

Og til sidst det mærkelige. Jeg har haft det hele til at køre (altså uden musen slukker med USB). Der deaktiverede jeg antivirus (McAfee) og fjernede alle drivere til printer og mus, hvorefter jeg pænt installerede mus, genstartede, printer, genstartede osv. En dag blev printeren slukket, mens computeren var tændt, og siden har jeg bøvlet med det her irriterende problem. Jeg har snakket med HPs support, men de sagde bare, at de havde hørt om problemet før, men de vidste ikke, hvordan det skulle løses.

Jeg mistænker problemer mellem printerens driver, musens driver og evt. mit antivirus, men efter at have haft printeren installeret, kan jeg ikke engang bruge musen i USB, selv om printeren ikke er tilsluttet (dog har jeg bemærket, at den ikke slukker så hurtigt - den har været tændt i op til 1 time uden printeren er tilsluttet). Men faktisk lader det til, at den slukker hurtigere, hvis jeg spiller Quake 3, end hvis jeg bare er i Windows (?!!).

Det er virkelig over min forstand - heeelp ;)

PS.: Jeg har prøvet guiden fra http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;321122, men det hjalp heller ikke.

PPS.: Det lader ikke til, at der er problemer med at bruge en Logitech Optical Wheel Mouse i USB.
Avatar billede smartin Nybegynder
30. november 2002 - 12:37 #1
Det skal måske lige siges, at jeg har et tilsvarende spørgsmål kørende på http://www.dailyrush.dk/boards/372/topics/20305 (DailyRush Hardware), for problemet generer mig meget.
Avatar billede sekam Nybegynder
30. november 2002 - 12:50 #2
Lidt læsestof.
http://h20015.www2.hp.com/en/document.jhtml?reg=&cc=&prodId=hppsc750pr28086&lc=en&docName=bpu01860
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q242062&gssnb=1

Får du nogle fejl i din Logbog?
Tryk Start - Indstillinger - Kontrolpanel > Administration > Logbog
Se efter Røde krydser under Program og System.
Avatar billede smartin Nybegynder
30. november 2002 - 13:05 #3
Printeren virker udmærket både med og uden musen i USB - det er kun musen, der har problemer (som jo så godt nok er kommet efter, at printeren er kommet til).

Logbog:

Under system får jeg en fejl, hvor parellelportens driver ikke kan indlæses - det er ok, da jeg har deaktiveret porten i BIOS.

Under system er der af og til en advarsel: "Printerdriveren HP PSC 750 til Windows NT x86 Version-3 blev tilføjet eller opdateret. Filer:- UNIDRV.DLL, UNIDRVUI.DLL, HPOJ750.GPD, UNIDRV.HLP, HPFDJ50.INI, HPFUD50.DLL, HPFUI50.DLL, HPFIMG50.DLL, HPF900AL.DLL, HPFDJ95X.GPD, HPFDJ97X.GPD, HPFDJ200.HLP, HPFNAM50.GPD, UNIRES.DLL, STDNAMES.GPD."

Under program har jeg fundet denne fejl én gang: "Fejl i tjenesten Volume Snapshots: Uventet fejl ved kald af rutinen CoCreateInstance. hr = 0x80040206."

Under program er der også udover nogle random fejl: "Udpakning af tredjepartsrodliste fra  automatisk opdaterings-cab-fil på <http://www.download.windowsupdate.com/msdownload/update/v3/static/trustedr/en/authrootstl.cab> mislykkedes med fejlen 0x800b0101"

Og endeligt: "COM+-hændelsessystemet har fundet en ugyldig returkode under intern behandling. HRESULT var 8007043C fra linje 44 af d:\nt\com\com1x\src\events\tier1\eventsystemobj.cpp. Kontakt Microsoft Produktsupport for at rapportere fejlen."

Håber det hjælper :)
Avatar billede sekam Nybegynder
30. november 2002 - 13:59 #4
SVJH er der i de nyeste Intellimouse drivere indbygget en automatisk opdateringsfunktion. Altså hvor den automatisk søger efter nye drivere på nettet.
Prøv at deaktivere denne funktion.

Har du den nyeste bios til bundkortet?
Er der nogle konflikter i Enhedshåndtering?
Avatar billede smartin Nybegynder
30. november 2002 - 14:02 #5
Jeg har haft den automatiske opdateringsfunktion deaktiveret for ikke at risikere en downloading, mens jeg spiller et "ping-baseret" spil (Q3) - pt. har jeg ikke installeret Intellimouse driverne fra Microsoft, men det gør jeg lige (igen).

Jeg kører med ASUS A7V BIOS 1011, som er den nyeste (jeg har også prøvet med ældre versioner for at finde ud af, om der var en fejl i den nyeste version mht. USB). Der er ingen konflikter i enhedshåndtering.
Avatar billede sekam Nybegynder
30. november 2002 - 23:28 #6
Prøv følgende.
Start - Kør > Regedit.
Gå ned til HKEY LOCAL MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\msi????\Parameters (????=versions nr.)

Find punktet 'MouseDataQueueSize' og ret den til den dobbelte værdi. (200)

Genstart bagefter.
Avatar billede smartin Nybegynder
02. december 2002 - 16:56 #7
Jeg har ikke ...\msi????\Parameters, men derimod ...\Mouclass\Parameters.

Desuden har jeg modtaget følgende fra Bics gennem Daily Rush (http://www.dailyrush.dk/boards/372/topics/20305):

"smartin, jeg sidder pudsigt nok med præcis samme mus og præcis samme printer, og jeg har ingen problemer overhovedet.

Kører win2k, printerdriver er den der fulgte med printere, og musedriver er lige p.t. Windows' standard musedriver da jeg ikke lige har fået taget mig sammen til at installere Intellipoint.

Jeg har et Asus P4S533 bundkort."

Det er jo nok min mus, der er syg (i USB), og så - mærkeligt nok - valgte den lige at blive det, da jeg fik printeren. Jeg håber, at jeg har mulighed for at låne en anden ms3 til test.
Avatar billede sekam Nybegynder
02. december 2002 - 17:09 #8
Prøvede du så at ændre 'MouseDataQueueSize' ?

Ellers så få Bics til at eksportere sine Reg.base indstillinger, og så sende dem til dig. (Selvfølgelig kun det der har med musen og printeren at gøre)
Avatar billede smartin Nybegynder
02. december 2002 - 18:06 #9
Jeg har prøvet at ændre MouseDataQueueSize i HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Mouclass\Parameters fra 100 til 200, men musen slukkede igen.

Nu siger du godt nok, at jeg skal prøve at skaffe data fra Bics registreringsdatabase, men jeg er ikke sikker på, hvor alle indstillingerne til mus og printer ligger. F.eks. siger http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;321122, at man skal redigere HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet, HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E96F-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} og andre kryptiske "adresser".
Avatar billede s_d_j Nybegynder
10. december 2002 - 13:17 #10
Kan du bruge "scan til" funktionen i din PSC 750, hvor du eksempelvis scanner til Word 97/2000/2002?
Avatar billede smartin Nybegynder
10. december 2002 - 17:38 #11
Er det en funktion i HPs software? Pt. har jeg ikke installeret HPs software, men jeg kan godt scanne via Windows XPs standard software - og jeg har lige prøvet at vælge indsæt billede fra scanner i Word 2002, og det virkede.
Avatar billede smartin Nybegynder
15. januar 2003 - 15:53 #12
Jeg har købt en ny mus :|