Avatar billede skave Nybegynder
15. oktober 2000 - 03:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Bipper med mellemrum...????

Jeg skulle sammensætte en computer ud af 4
det lød lige til!
Men problemet er at den starter med at bippe når den bliver tændt?

Der efter bipper den med mellem rum. jumpere er blevet sat efter forskriverne men jeg får kun en tom skærm....???

Det skal da lige siges at jeg ikke er nogen haj inden for dette område og skulle nok have holdt fingrene for mig selv.....Damn
Avatar billede skave Nybegynder
15. oktober 2000 - 03:34 #1
Tilføjelse

Dette beviser jo min klogskab...!!!

Det er en gammel svend
133 Mhz
16 ram
Quantum fireball

hvis der er andet der er vigtigt at vide om den
er det bare spørg.....!!!
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
15. oktober 2000 - 04:15 #2

Hej

Det kommer an på hvordan den bipper, for alt efter hvordan den bipper kan du finde ud af hvad det er der er galt.

Jeg har ikke lige manualen til mit motherboard her, men skal lige prøve at finde den, for jeg mener at der står hvad de forskellige bip betyder, kig evt. i din egen manual *S*

Har du chekket at alle printkort er trykket ordenligt ned i deres sokler ? og at CPU/Bus hastigheden er sat korrekt ?

Det er da altid noget at du har fået den til at starte og bippe *SSS*

/Sweet1
Avatar billede skave Nybegynder
16. oktober 2000 - 00:05 #3
Hej tak for responesen....

Havde ikke lige styre på det så du fik 100...!!!

Men den starter op med hvor den bipper!
Der efter begynder blæserene at køre og så er det næsten som om den spiller et lille stykke melodi!

Jeg snakkede med en biblotekar hvor jeg fik et par titler som jeg oxo heller må prøve...!

Men alt oplysning har interesse..!!...næsten
Avatar billede kk3010 Nybegynder
16. oktober 2000 - 17:03 #4
Afhængigt af bibbene kan det være alt ligefra fejl på dine ram, til at motherboardet er ved at stå af. Hvis jeg var dig ville jeg prøve at flytte kortene hen til nogle andre slots, måske kan sætte de mest nødvendige i, istarten.
Avatar billede skave Nybegynder
17. oktober 2000 - 22:41 #5
Hej
Jeg vil sige mange tak for hjælpen..!!
Da jeg desværre fyrede alle pointene af i starten er der jo desværre ikke flere....

Men I skal have mange tak for hjælpen....

Det hjalp at flytte rundt på det hele....!!!