Avatar billede fromsej Praktikant
30. november 2002 - 10:35 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Disk konsistens ?

Når min PC ikke bliver lukket ned rigtigt , og den så bliver startet igen , kommer den med meldingen en eller flere diske skal tjekkes for konsistens.
Det irriterer mig en hel del at jeg skal vente 10 sekunder pr. disk ( har 4 drev ),og at den helt automatisk skriver tabte filer og lign. ind i en ny fil.
Jeg ville gerne både kunne slippe for ventetiden og selv bestemme hvordan og om der er noget der skal gemmes , på samme måde som jeg kunne med Scandisk i win 98.
Er der nogen der har et par idéer ?
PS:
I får nok først svar imorgen.
Avatar billede gretaj Nybegynder
30. november 2002 - 10:53 #1
Når programmet starter søgningen, kan du trykke på en vilkårlig tast for at stoppe søgningen
Avatar billede fromsej Praktikant
30. november 2002 - 10:59 #2
Det er jeg godt klar over , det jeg er ude efter er en metode til at sætte ventetiden ned , helst fjerne den , og til selv at kunne bestemme om de tabte filer skal gemmes eller bare slettes.
Avatar billede venturer Nybegynder
30. november 2002 - 14:43 #3
Hvis du kører "ren" Windows 2000 bør du konvertere dit drev til NTFS. Stuntet med at køre scandisk under opstart bruger den kun på de drev hvor du benytter FAT.
Avatar billede cp1 Nybegynder
01. december 2002 - 11:24 #4
Hej :)
Her en ting du ka prøve...jeg har ikke fundet någet på hvordan man ka styre hva der skal slettes eller beholdes :((
så hvis du ikke vil ha ventetid overhoved ser det sådan ud
CHKNTFS/T:0

Reduce 10 second scandisk wait time
Start MS Dos Prompt (Start run CMD)
CHKNTFS/T:4
where 4 is the amount of waity time
CHKNTFS/?
for more info
Avatar billede fromsej Praktikant
01. december 2002 - 22:25 #5
Jeg prøver cp1´s forslag , hvis det virker får cp1 points.
Jeg er ikke interesseret i at konvertere da jeg kører dualboot med Win98.
Avatar billede cp1 Nybegynder
02. december 2002 - 07:12 #6
check dette link , der står at hvis den blir sat til nul blir den helt disablet...og det er måske ikke så smart...
http://www.winguides.com/registry/display.php/907/
Avatar billede fromsej Praktikant
03. december 2002 - 14:44 #7
Jeg har tjekket linket , og jeg har også prøvet om jeg kunne finde frem til den nøgle i registreringsdatabasen , men jeg synes ikke jeg kan finde den , og jeg er altså ikke meget for at indsætte noget der måske kommer ind et forkert sted.
CP1 kan du give mig en helt nøjagtig vejledning i det ?
Uanset om du kan eller ej , så lav lige dit næste indlæg som et svar , så du kan få dine points. *S*
/Fromsej
Avatar billede fromsej Praktikant
08. december 2002 - 15:22 #8
cp1 , det virker *S*.
Smid lige et svar.
Avatar billede fromsej Praktikant
11. december 2002 - 19:22 #9
Lukker
Avatar billede cp1 Nybegynder
13. december 2002 - 08:51 #10
øøøøøøøv det så jeg sq ikke :((
Avatar billede fromsej Praktikant
13. december 2002 - 14:37 #11
Jeg har lagt point til dig her.
http://www.eksperten.dk/spm/294381
Prøv lige at være lidt hurtigere denne gang *S*.