Avatar billede horseshit Nybegynder
30. november 2002 - 00:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

download restricter

hejsa eksperter.

jeg er igang med en download sektion på mit site..

det jeg gerne vil have en hånd til er en "download restricter", som skal fungere sådan at det ikke er mugligt at downloade mine filer uden at være på mit site.. kunne forestille mig det er en forholdshvis nem operation i php.
nogen der ved hvordan dette gøres så man ikke bare kan linke fra et andet site til http://download.mitdomæne.dk/filnavn men er nød til at gå igennem et link på mit site
Avatar billede sostack Nybegynder
30. november 2002 - 07:35 #1
if(!($HTTP_REFERER == "download.mitdomæne.dk/download.php") {
header("Location: http://www.lego.com");
} else {
download filen;
}
Avatar billede sostack Nybegynder
30. november 2002 - 07:36 #2
manger en parentes efter download.php"), skal være:
download.php"))
Avatar billede tipsen Nybegynder
01. december 2002 - 12:20 #3
Ovenstående metode vil ikke tillade mig at downloade filer fra dit site, da mit firewall program automatisk stripper $HTTP_REFERER - så det er ikke en supersmart metode...
Avatar billede xyborx Nybegynder
02. december 2002 - 09:57 #4
Hmm.. Så kunne man bruge session-cookies.. Så vil det kræve at brugeren har været inde på dit site siden han åbnede browseren. Man kunne evt kombinere HTTP_REFERER og session cookies, på den måde at hvis HTTP_REFERER er tom, så er det cookien der gælder.
Avatar billede horseshit Nybegynder
10. januar 2003 - 15:07 #5
lukke tid, ingen brugbare svar