Avatar billede nightman Nybegynder
30. november 2002 - 00:20 Der er 13 kommentarer

Installation af WinXP fryser!

Jeg har dette problem at når jeg installerer WinXp så fryser min computer under installationen når jeg har mit Geeforce 2 Mx400, hvis jeg så bytter til et gammelt S3 Trio 3D så køre installationen fejlfrit og geeforce kortet kan indsættes igen og Windows Xp kører fejlfrit! Nu ingen indlægg om det ikke kan være ligemeget når det ikke er så ofte man formaterer, jeg vil have svar!
Avatar billede sekam Nybegynder
30. november 2002 - 00:31 #1
Det er et kendt problem, med GF2 MX kortene.
Det er selvfølgelig ikke alle der har dette problem.

En mulighed er, at lave en 'Load Setup Defaults' i din bios, før du installerer.
Avatar billede nightman Nybegynder
30. november 2002 - 00:34 #2
Ja det har jeg prøvet! men det virker heller ikke! Men tak for kommentaren!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
30. november 2002 - 00:47 #3
det kan være din strømforsyning der ikke kan trække gf2'et
Avatar billede nightman Nybegynder
30. november 2002 - 01:06 #4
Jo det kan den sagtens, den trækker det jo når Windos er installeret og der trækker den en masse, og kører perfekt!
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
30. november 2002 - 14:21 #5
prøv en bios update af bundkort. måske det kan løse probelemet
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2002 - 17:20 #6
jeg vover at komme med et svar selv om jeg er ny xp bruger (28/11):
I installation vejledning stå der:
1.2 Kontrol af hardware- og softwarekompatibilitet
======================================================================

Guiden Windows XP Installation undersøger automatisk hardware og
software og rapporterer potentielle risici for konflikter. Du skal
dog undersøge, om computerens hardwarekomponenter er kompatible med
Windows XP Home Edition, før du udfører guiden, hvis du vil være
sikker på, at installationen forløber korrekt.

Se også HCL-listen (Hardware Compatibility List) på webstedet til
Microsoft:

http://www.microsoft.com/hcl/
så ved 38 min tilbage begynder den at initialisere hardware og fryser da den ikke er "kompatible med Windows XP".
min frys ved 34min tilbage ,da jeg tog netkort forsæt den,virker da jeg tvang xp til at bruge min driver.og det var denne forklaring der fik mig til at thække det
Avatar billede nightman Nybegynder
30. november 2002 - 17:24 #7
Øhm jeg vælger desværre at afvise dit svar, for det er jo det samme som jeg altid har gjort, altså fjernet geeforce kortet, desværre ikke en løsning på mit problem så desværre! Jeg er mere ude efter det med bios update, hvis nogen har en god update til et Abit kt7a så ville det være fjong! p.s det skal være uden RAID
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2002 - 19:30 #8
i min bios er der en funktion :plug and play aware os/s
d.v.s find netkortet automatisk med boot til os ,virker måske osse til linux,
så en bios-opdate der automatisk finder geforce kortet ,så xp ikke fryser.
min xp er en version til nye computer hvor al hardware er kompletebe med den,ellers må xp have en stor fejl da det inde for 3 dage er 3 eks på problemet  foruden mig og så dig se:
http://www.eksperten.dk/spm/288481
Avatar billede marinus Nybegynder
04. december 2002 - 14:40 #9
hvis du har et gammelt grafik kort så smid det i under installationen, og sæt dit gf2 i igen bagefter, så er der ingen probs. Har selv prøvet samme problem.
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2002 - 22:17 #10
her er der tre muligheder til at løse dit problem:
Hvis opgraderingen hænger igen, kan der være problemer med hardwarens kompatibilitet. Du kan forsøge at deaktivere ACPI-funktionalitet. Når computeren genstarter, får du mulighed for at trykke på F6 for at tilføje SCSI-drivere fra tredjepart (SCSI - Small Computer System Interface). Tryk på F7 på dette sted. Bemærk, at der ikke fremkommer nogen visuel meddelelse.
Hvis installationsprogrammet bliver ved med at hænge, kan du deaktivere unødvendig hardware. Fjern eventuelle USB-enheder, fjern eller deaktiver netværkskort, lydkort og serielle kort, og genstart derefter installationsprogrammet.
Hvis du bliver ved med at få denne fejlmeddelelse, skal du måske skrive til BIOS på bundkortet. Oplysninger om, hvordan du gør det, kan du få du ved at kontakte computerproducenten eller ved at gå til bundkortets websted.

Taget fra
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;DA310064
Avatar billede nightman Nybegynder
04. december 2002 - 22:57 #11
Desværre marinus, ikke svaret jeg søger, jeg venter med at acceptere dig Xou indtil jeg har prøvet det!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
05. marts 2003 - 02:32 #12
lukketid?!
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
20. april 2004 - 18:27 #13
lukketid