Avatar billede moreless Nybegynder
29. november 2002 - 19:55 Der er 72 kommentarer og
1 løsning

Deling af stofanet

Hej

Vi sidder her med en stationær med 2 netkort en bærbar og et direkt kabel. Begge computere kører med windows XP og vi ar laver deling på det netkort stofanet kører igennem, men vi kan ikke få det til at virke, er der noget specielt man skal gøre når det er stofanet man skal dele?

Hurtigst mulig hjælp!
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2002 - 20:04 #1
Man må ikke dele sin stofanet internetforbindelse.
Der henvises til http://www.stofanet.dk/service/aftalevilkaar.html

Men i stedet kan du benytte:
http://www.stofa.dk/stofanet/familieopkobling.html

Du bedes lukke dette spørgsmål og selv tage point da spørgsmålet er ulovligt.
Avatar billede moreless Nybegynder
29. november 2002 - 20:09 #2
Nej schulze, det er stofanet en mand fra stofanet der har sagt til mig at jeg skal gøre det sådan, så det er det ikke!
Avatar billede moreless Nybegynder
29. november 2002 - 20:11 #3
Jeg har fået flyttet min stofanet forbindelse, og da fik jeg atvide at jeg blot kunne gøre sådan.
Avatar billede donwang Nybegynder
29. november 2002 - 20:11 #4
De kan da heller ikke se om man har brugt deres swichts eller sin egen...
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2002 - 20:16 #5
Denne type spørgsmål har været oppe på E. mange gange og hver gang har en coadmin lukket spørgsmålet.

Fra aftalevilkår:

"Tilslutningen må kun anvendes til én pc, med mindre abonnenten har indgået skriftlig aftale med Telia Stofa om en anden tilslutning."
EOD
Avatar billede moreless Nybegynder
29. november 2002 - 20:17 #6
og schulze det er da ikke ulovligt at spøge om noget er det?
Avatar billede backside Nybegynder
29. november 2002 - 20:29 #7
Måske er det ligesom CC, jeg kan ikke komme på min nabo´s net  når min er nede. Det er kun hvis han lukker ned så der kun er EN pc på.
De tillader kun en IP.
Det er for dårligt efter min mening, for hvor mange familier har ikke to eller flere pc´ere i hjemmet.
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. november 2002 - 20:30 #8
moreless> det specielle du skal gøre er at oprette et familie-abonnemment. Så er det simpelt - det koster kun 25kr. ekstra om md. så kan du slutte op til 5 pc´ere til stofanet.
Avatar billede moreless Nybegynder
29. november 2002 - 20:34 #9
ja smart smart men vi står og skal bruge det nu, og vi har gjort som man vil gøre ved en hvilken som helst anden forbindelse, dele netkortet de to computere finder fint hinanden, men den der skal på nettet fanger ikke noget net?
Avatar billede moreless Nybegynder
29. november 2002 - 20:35 #10
backside> det er lige meget om der er een eller flere, for netkortet deler jo en ip ud til den som skal køre over det.
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. november 2002 - 20:45 #11
moreless> du får ikke løsningen på dit problem her, for det ville være at omgå stofanets betingelser, og det vil eksperten og IDG ikke være med til.
Avatar billede moreless Nybegynder
29. november 2002 - 20:51 #12
okay, prøver at finde information et andet sted.
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. november 2002 - 20:55 #13
spørgsmål: "er der noget specielt man skal gøre når det er stofanet man skal dele"
Svar: "Afvist svar: john_stigers
29/11-2002 20:30:30    moreless> det specielle du skal gøre er at oprette et familie-abonnemment. Så er det simpelt - det koster kun 25kr. ekstra om md. så kan du slutte op til 5 pc´ere til stofanet."

moreless, du er hermed anmeldt.
Avatar billede backside Nybegynder
29. november 2002 - 20:57 #14
moreless>> Nej, det er ikke lige meget. Har dog en smule forstand. CC tillader det bare ikke..
Avatar billede moreless Nybegynder
29. november 2002 - 21:02 #15
john, du anmelder bare.. jeg har ikke spurgt om hvordan man får en familie løsning det ved jeg sgu da udmærket godt jeg er da ikke dum. Jeg har fået af vide af en fyr fra stofanet at løsningen på det var at sætte to netkort i maksine og køre det sådan. Og jeg kan da ikke bruge dit svar til en skid, det får da ikke min deling til at virke du kan rende mig så langt..
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. november 2002 - 21:05 #16
ok det vil jeg så gøre - så læs dette:
pkt. 5.3 i aftalevilkårene for stofanet:
Abonnenten er forpligtet til ikke at anvende tilslutningen på en måde, som kan medføre skade eller gener for driften af anlægget, Telia Stofa eller tredjemand. Abonnenten skal følge Telia Stofas anvisninger på installation og brug af tilslutningen. Tilslutningen må kun anvendes til én pc, med mindre abonnenten har indgået skriftlig aftale med Telia Stofa om en anden tilslutning. Telia Stofa er til enhver tid berettiget til at foretage inspektion af tilslutningen.
Altså vil en fyr fra Stofanet ikke anvise andre løsninger, for derved vil han bryde firmaets aftalevilkår for deres produkt, og han vil kunne blive fyret for det.
Avatar billede moreless Nybegynder
29. november 2002 - 21:09 #17
Jeg gider ikke føre denne samtale videre, vi er helt uden for mit spm. Jeg har fået at vide at det er sådan jeg skal og så er jeg ligeglad med hvad der står i deres aftaler. Hvad er det præcist du vil anmelde?
Avatar billede larchr Nybegynder
29. november 2002 - 21:09 #18
Jeg kan ikke se problemet. moreless vil koble sin ene pc på stofanet, at han så samtidig vil benytte et internt netværk, kan ikke blive stofa's problem.

Kig på http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=inetshare for en løsning på dit problem
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. november 2002 - 21:15 #19
Så må jeg nok bede om en forklaring på hvad dette betyder: "Vi laver deling på det netkort stofanet kører igennem" Det forstår jeg som deling af stofanet...?
Avatar billede larchr Nybegynder
29. november 2002 - 21:15 #20
Eller endnu bedre, på denne side: http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/icsxp/index.htm
Avatar billede nightman Nybegynder
29. november 2002 - 21:15 #21
kan heller ikke se problemet og hvorfor sådan en nar skal sidde og blande sig og være hellig, jeg kan simpelthen ikke tage sådan noget, så sidder han sikkert selv med ulovlige kopier af windows og tonsvis af mp3'er og spiller hellig fordi vi vil dele en sølle forbindelse, desuden kan du læse i et andet indlægg om en der havde ringet til Stofanet, og de vidste udmærket godt hvad han lavede, men de var ligeglade! Fatter ikke lige, det kan umulig skade forbindelsen at koble jeres computere sammen!
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. november 2002 - 21:20 #22
nightman> *gg* fed vits ;)
Nej, nu må du lige...
Hvis der er tale om deling af stofanet er det iflg. deres betingelser ulovligt, så det kan der ikke diskuteres noget om. Er der tale om noget andet, ja så undskylder jeg mange gange for at have misforstået et dårligt formuleret spørgsmål - efter MIn mening.
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. november 2002 - 21:20 #23
nightman> hvem er det lige der er en nar?
Avatar billede nightman Nybegynder
29. november 2002 - 21:21 #24
Njaaaaaaa du kan selv være dårligt formuleret, del dine defekte lægehest tanker med nogen der gider høre på dig og dit helligrøvs snak!
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. november 2002 - 21:25 #25
Det gør jeg så, tak for ideen :)

P.s. jeg afmelder mig denne tråd nu - er der mere, er der kontakt info på mit minisite.
Avatar billede nightman Nybegynder
29. november 2002 - 21:33 #26
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. november 2002 - 21:37 #27
Fik lige besked på icq at du havde skrevet.
nightman> ja LOL spændende at jeg bor i aalborg - og hvad så?
Er du klar over at den side er ca. 3 år gammel? den er aldrig blevet opdateret så hvor er det lige du vil hen med det?
Avatar billede initializing Nybegynder
29. november 2002 - 21:39 #28
Nightman: Hvis ikke reglerne blvier overholdt her på Eksperten.dk mister vi sitet og det har vi IKKE lyst til.

Hvis du ikke har LÆST de regler som du blvier bedst om at ACCEPTERE før du orpetter dig som bruger ehr ebdes du smutte.
Avatar billede nightman Nybegynder
29. november 2002 - 21:42 #29
Ja hallå du er da dum som vådt bølgepap, og det har sine begrænsninger... du har selv villet udgive ulovligt materiale, hvem er du til at sidde og hakke på den almindelige Dansker om hvad der er rigtigt og forkert, manden står og skal bruge en Delt stofanet forbindelse NU, og de kommer nok ikke rendens med en familie pakke klokken lort om aftenen vel? Det kan ikke skade at lige af og til koble en på sin forbindelse! Fatter ikke hvad det rager dig at de gør det overhovedet, som sagt har du selv lavet ulovligheder, og gør det sikkert stadig (kazaa, edonkey) *blink* forstår ikke hvorfor du har ondt i hæmoriderne over deres lille problem!
Avatar billede initializing Nybegynder
29. november 2002 - 21:45 #30
Tro mig.. stigers bruger IKKE P2P pisset.. :)

Han er ikke sådan en mand ;)
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2002 - 21:47 #31
Well nightman jeg har ingen lig i lasten og det var mig der i første omgang påpegede at spørgsmålet ikke var lovligt på E.
Drop dine infantile beskyldninger og luk din konto eller efterlev reglerne på E.
Avatar billede nightman Nybegynder
29. november 2002 - 21:52 #32
så bruger han noget andet, eller henter fra en FTP! Stadigvæk ulovligt! Det skal siges at det er ikke imod Dansk lovgivning at dele en stofanet forbindelse, der står ikke skrevet i grundloven! Det står i stofabrugerbetingelser at du ikke må lave en deling som skader deres net og systemer, det sal siges at der skal noget kun computerværk til at ødelægge deres udstyr! kender iøvrigt mange der har fået af vide af Stofas installatører AT de kan bruge 2 netkort, metoden! Det beviser jo at de IKKE er bange for at miste deres job, de ved at Stofa er ligeglade! Jeg har selv stået inde i Stofas butik og snakket med en ansat om det, hvor han siger "ja det kan lade sig gøre" Derfor skal du have et bedre grundlag for at de IKKE skulle lave deres deling, f.eks at de vil hacke! Der står ikke noget om at hacke! Så du bør overveje selv om en internet deling ikke skader en host computer hvis den skader noget! Og ikke deres systemer!
Avatar billede larchr Nybegynder
29. november 2002 - 22:01 #33
Det er da utroligt med sådan en flok kloge hoveder.
Dette site hedder eksperten, og var vel ment som en hjælp til PC folket, men det jeg ser nu, er en flok børn, som skændes om noget de ikke har en skid forstand på.
Jeres diskution omkring lovligheden af internt netværk sammen med stofanet er rimelig let løst. Kontakt Stofa og få dem til at uddybe deres regler.
Avatar billede nightman Nybegynder
29. november 2002 - 22:10 #34
Amen til det! gider heller ikke det her, bliver så rasende når jeg læser sådan noget! Det er for meget! Men nu vil jeg videre med mit seriøse liv!
Avatar billede backside Nybegynder
29. november 2002 - 22:23 #35
nightman>> Grundloven gælder godt nok også her, men der er andre regler der OGSÅ gælder her på eksperten, ud over grundloven. Hvad er det dog for en gang lort at fyre af.
Avatar billede nightman Nybegynder
29. november 2002 - 22:31 #36
ok hvor kom du fra, stridsøksen er begravet så kommer du bare der og graver den op igen! Total utidigt gjort! Du skal vidst lige læse grundloven igennem HELT min ven! Stofas brugerbetingelser er ikke med i Grundloven! Du kan ikke blive retsforfulgt for at dele deres forbindelse! Ja helt pludsligt kommer der en Hvid Mondeo med blå disko blink i fuld badulje ud til mig, og siger "Ja vi hører du deler en stofa forbindelse" Du må hellere følge med på Gården" Not likely! Desværre kan stofa kun afvise din garanti på de produkter du har og du skal selv betale for eventuelt skade, eller de kan indrage din forbindelse!
Avatar billede nightman Nybegynder
29. november 2002 - 22:34 #37
Desuden hvis Stofanet så kommer og siger at de kan se jeg har 2 netkort, kan jeg tilgengæld retsforfølge dem, for det er det samme som at hacke ind og scanne min computer! Så det skal være fordi jeg selv melder mig de får det af vide!
Avatar billede nightman Nybegynder
29. november 2002 - 22:35 #38
men nu er det ikke mig der skal koble 2 netkort og alt det pjat, så vi begraver den stridsøkse igen! Så drop det!
Avatar billede moreless Nybegynder
29. november 2002 - 22:37 #39
jeg har fået min deling til at virke, om det er "lovligt" eller ej.. jeg er sådan set ligeglad, for jeg ved hvad stofanets holdning er til det, og den er at de ikke tager sig af det for de ved at deres aftalevilkår er forældet de holder ikke mere. Som larchr skrev er det meget løst med stofanet så det er ikke noget at diskutere, jeg har fået det til at virke, færdig arbejde!
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. november 2002 - 23:06 #40
*lol* godt for dig - nu er det bare sådan at man skal følge betingelserne i alt -og dermed også stofas betingelser - simplere kan det ikke være.
Avatar billede nightman Nybegynder
29. november 2002 - 23:18 #41
Undskyld, jeg har 1 spørgsmål:
Hvorfor er du så intresseret i det her?
Avatar billede nightman Nybegynder
29. november 2002 - 23:22 #42
Syntes bare det er så latterligt at vi fører hets mod hinanden pga af en ville dele sin forbindelse, sikkert med et familiemedlem eller en ven hvem ved...!
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. november 2002 - 23:42 #43
nightman> http://www.eksperten.dk/spm/277291 - læs især coadmin fcs´s kommentar 31/10-2002 21:08:03 - spørgsmålet er ulovligt.
Avatar billede nightman Nybegynder
30. november 2002 - 00:04 #44
er du ikke kun bruger herinde? Hvorfor går du så meget op i det? Du kan vel være ligeglad?
Avatar billede moreless Nybegynder
30. november 2002 - 00:04 #45
john> du er vel nok en lydig borger, du afleverer også de 100 kroner til politiet som du finder på din græsplæne..
Avatar billede nightman Nybegynder
30. november 2002 - 00:06 #46
Jeg prøvede ligesom at nedlægge det hele og begrave den stridsøkse! Men så bliver du ved?
Avatar billede moreless Nybegynder
30. november 2002 - 00:12 #47
det er egentlig underligt john, at det kun er dig der så inderligt har noget i mod dette spm og vil have det lukket..
Avatar billede moreless Nybegynder
30. november 2002 - 15:29 #48
john stigers hjemmeside
<snip>
On this page you will find just about anything you might desire such as : Links to warez, crackz, mp3´s and much more!

Warning: Using the above mentioned items is at own risk. It is illegal to use and download them, but then again - who cares????
</snip>

Ja stigers du er nok ikke lige frem den person som burde fortælle mig hvad der er ulovigt.. lol

/moreless
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. november 2002 - 16:23 #49
moreless> det er ikke min hjemmeside - fat det!
Avatar billede moreless Nybegynder
30. november 2002 - 16:42 #50
nå er det ikke din nu, du har da ellers skrevet dette til nightman

<snip>
er du klar over at den side er ca. 3 år gammel? den er aldrig blevet opdateret så hvor er det lige du vil hen med det?
</snip>
Avatar billede nightman Nybegynder
30. november 2002 - 16:51 #51
Også bare det at den står som din HP i dit brugerinfo viser jo at du linker til noget ulovligt, nu vil jeg henvise til brugebetingelserne for brugen af eksperten.dk Du er lidt dobbeltmoralsk, og så kan man jo sige at det du linker til er ulovligt ifølge loven, og det vi spørger om er ikke tilladt i nogle brugerbetingelser!
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. november 2002 - 17:11 #52
det er ikke min hjemmeside - dette er min hjemmeside www.friserverplads.dk/stigers - er det så svært at forstå? Det var ENGANG min - ikke længere.
Avatar billede moreless Nybegynder
30. november 2002 - 17:12 #53
det er da stadig din hjemmeside, med mindre den har skiftet ejer?
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. november 2002 - 17:13 #54
linker jeg til noget ulovligt i min brugerinfo????
Hvor fanden er det lige jeg gør det? Bevis det eller jeg anmelder dig for chikane! Du er sgu den mest hjernelamme person jeg længe har mødt - Fik du bleeen af i går og nu er du sur over at du tissede i bukserne? hmmm...
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. november 2002 - 17:14 #55
ovenstående var til nightman
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. november 2002 - 17:15 #56
moreless> jeg har ikke længere adgang til den server siden lå på - der har aldrig været og der ville aldrig blive postet links til warez - det skulle have været en drille side med en allerhelvedes masse popups - men dette fik jeg aldrig til at virke :(
Avatar billede nightman Nybegynder
30. november 2002 - 17:15 #57
Desuden har du jo en FTP, der ligger næppe små søde digte i TXT filer derinde vel? Du behøver ikke fortælle havd der er derinde, for jeg ved du ikke selv har rent mel i posen så det kan være lige neget Stigers!
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. november 2002 - 17:19 #58
nightman> så kig ftp://212.10.124.79/ - hvad er det lige jeg skulle have liggende? Det du prøver at finde på mig, vil du ikke finde - for der er ikke noget at finde!
Avatar billede nightman Nybegynder
30. november 2002 - 17:21 #59
Den er jo også kun åben efter behov :D ik du kan let lukke af så jeg ikke kan se hvad du har og lukke den helt af så jeg ikke kan logge på, jeg er ikke dum vel?? Nu vil jeg til julefrokost tænk nu over at du egentligt selv ikke har rent mel i posen!
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. november 2002 - 17:25 #60
har jeg ikke? Nå, ser man det...
Avatar billede nightman Nybegynder
30. november 2002 - 17:27 #61
Ja det gør man! Så enkelt er det, der er ikke en eneste lovlydig borger i Danmark, ikke engang vores betjente! Og bare det du har en FTP sidder meget ved din computer, er jo knapt for at skrive små søde digte til piger på 7 - 8 år vel? Såååeeee deeeet!
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. november 2002 - 17:30 #62
det er for at kunne dele nytige gratis programmer med brugerne af eksperten - hvad fanden ellers? Som du nok har set har jeg stofanet - så jeg deler sgu ikke film m.m. - det har jeg ikke båndbredde nok til.
Avatar billede nightman Nybegynder
01. december 2002 - 01:50 #63
Det er su da forbudt at dele forbudte ulovlige programmer din fissenarrøv.... dessuden har stofenet bredbånd nok til det din idiot....! Du er defekt som aldrid før din PONG! Den mister sgu da ikkke bredbånd!
Avatar billede razor Nybegynder
07. december 2002 - 12:38 #64
nightman: Vær venlig at holde dit sprog på et sobert niveau, ellers må du finde dig et andet sted at spilde folks tid.

moreless: I og med at der specifikt i brugs-betingelserne for stofanet højt og tydeligt står at man ikke må dele sin forbindelse mellem flere PC'ere, er det jo forholdsvist klart at man ikke må. Derfor er Eksperten også det forkerte forum at diskutere det på. I det du begynder at diskutere ulovlige ting her på sitet kan Stofanet jo rent faktisk kræve erstatning fra os - hvilket vi jo som bekendt ikke ønsker. Derfor vil jeg opfordre dig til at holde dig på måtten fremover :)
Avatar billede razor Nybegynder
07. december 2002 - 12:39 #65
Til Jeres information er nightman deaktiveret.
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2002 - 12:40 #66
Avatar billede backside Nybegynder
08. december 2002 - 12:26 #67
razor>> Mon han/hun vil blive savnet?
john_stigers>> Pas nu på med at blære dig med din FTP, det er jo som at skrive "Kriminel" på ryggen af dig selv.  *LOL*
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. december 2002 - 12:38 #68
backside> hæhæ - jeg har skam intet at skjule - ikke engang en anden bruger så deeet :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. december 2002 - 12:38 #69
bruger på ftp altså ;)
Avatar billede backside Nybegynder
08. december 2002 - 12:43 #70
I know.  ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. december 2002 - 12:43 #71
:)
Avatar billede lvmek Nybegynder
17. november 2003 - 16:18 #72
Her kan man jo få et godt grin inde på det her indlægg!
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
17. november 2003 - 16:47 #73
Kommentar: nightman 30/11-2002 17:27:52
"Så enkelt er det, der er ikke en eneste lovlydig borger i Danmark, ikke engang vores betjente!"
Tyv tror hver mand stjæler...

Og så vil jeg ikke vade mere i det, der er jo ingen grund til at i modtager mere en en mail pga. mig ;o)