Avatar billede maj006 Nybegynder
14. oktober 2000 - 22:38 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Teac CD-Brænder laver fejl

Teac CD-Brænder, 4-4-32 laver fejl. Adaptec EasyCD Creator & Direct CD er installeret i den nyeste version.
Stikker man en blank CD i, åbner menuen som den skal. Vælger man at lave den til \"data CD\" så man kan bruge stifinder til at overføre filer, kører den som den skal og kommer frem med meddelelsen, at nu er CD\'en klar til brug. Jeg kopierer et par filer ud på den, og vælger så at ejecte CD\'en, og den spørger, om jeg vil rigge CD\'en til, så den kan læses i et almindligt CD-Rom-drev. Vælger jeg dette, kører den et kort øjeblik (ca. 30 sek.) og kommer derefter med en meddelelse om, at nogle af filerne ikke vil kunne læses i et CD-Rom-drev, og spørger om jeg vil ejecte discen allevel. Vælger jeg ja til dette siger den: Device is not ready (0x8020407).
Men når jeg genstarter, og sætter CD\'en over i CD-Drevet, virker de filer jeg har kopieret fint!
Avatar billede stp Nybegynder
14. oktober 2000 - 22:44 #1
Jeg har været ude for at hvis man har mere end et brænder program installeret får man mange fejlmeddelser.
Bl.a. Nero, som er ellers er et godt program, har det ikke godt med andre programmer.
Avatar billede perj Nybegynder
14. oktober 2000 - 22:52 #2
STP har ret - det kan være årsagen, men har du også husket at lukke alle kørende programmer?
Avatar billede maj006 Nybegynder
14. oktober 2000 - 23:36 #3
De to programmer arbejder sammen - de er en del af en \"pakke-løsning\".

Ja, der er ingen andre programmer kørende!
Avatar billede stp Nybegynder
15. oktober 2000 - 00:23 #4
Jeg har endnu aldrig fået EasyCD til at virke ordentlig med min brænder, det eneste jeg har haft held med er Nero, det kører ubeklageligt.
Der er nok mange ting der spiller ind, jeg tror bare man skal prøve sig frem og finde det program der virker bedst sammen med alt det andet lort man får proppet i maskinen.
Avatar billede maj006 Nybegynder
15. oktober 2000 - 00:33 #5
Prøve sig frem?

Jeg har ikke Nero, og aner ikke hvor jeg kan købe det...
Avatar billede dr.com Nybegynder
15. oktober 2000 - 00:44 #6
Det ved jeg. http://www.ahead.de
Den her ska´ du nok også bruge:138059-249872-301834-290441
Avatar billede perj Nybegynder
15. oktober 2000 - 00:58 #7
Jeg har uden problemer anvendt og installeret EasyCD i mange maskiner uden problemer overhovedet.
Er alle de førnævnte grundregler overholdt, såsom alle andre programmer lukket ned. Lad heller ikke skærm og harddisk m.m. gå i dvale, eller arbejd på maskinen når du brænde. Det kunne jo være din brænder var defekt.
Avatar billede kk3010 Nybegynder
16. oktober 2000 - 17:00 #8
Det kan også være afhængigt af maskinen. Jeg har flere gange måtte opgive at få hp brændere til at virke på compaq maskiner. Jeg ved ikke om dette kan være det samme problem, men prøv at sætte den over i en anden maskine.
Avatar billede maj006 Nybegynder
15. november 2000 - 12:11 #9
jeg har nu fået Nero, og det virker upåklageligt.