Avatar billede svanhovd Nybegynder
29. november 2002 - 13:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Brugeradministrering på MySQL

Jeg har instaleret MySQL på en Windows2000 server. Som standard bliver der oprettet følgende brugere :

@%
@localhost
root@%
root@localhost

Hvad er forskellen på disse brugere?
Avatar billede dna Nybegynder
29. november 2002 - 13:35 #1
Det som står før @ er brugernavnet... det efter er hvor man må connecte fra...

root@localhost betyder så f.eks. at en bruger med "root" kan få adgang alle steder fra.. og fra localhost

Dem uden brugernavn foran er vist ikke gode, da alle så lave en forbindelse!

dna
Avatar billede mfalck Praktikant
29. november 2002 - 17:29 #2
jeg ved ikke om det er det dna mener: "%" betyder alle (som i sql)

man kan f.eks. skrive r%@%.local hvilket vil give alle brugere der starter med "r" adgang fra alle maskiner som slutter med ".local".
Avatar billede mfalck Praktikant
29. november 2002 - 17:32 #3
bemærk at "brugerne" ikke nødvendigvis har noget at gøre med windows-brugerne - under linux forsøger den vist nok at sende brugeridet som du er logget ind som hvis du ikke eksplicit angiver det - men jeg er ikke sikker og slet ikke hvordan det virker under MS.
Avatar billede mfalck Praktikant
29. november 2002 - 17:34 #4
bemærk også at der er et password for hver af brugernavne så det er muligt at lade "root@localhost" logge ind uden password, mens "root@%" skal angive et password.