Avatar billede narkona Praktikant
29. november 2002 - 12:32 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

LOWNOISE 60mm blæsere

http://www.studiedata.dk/product.asp?product=552
jeg har overvejet at købe denne køler, men blæserer larmer med 16dB, er det ikke muligt at finde nogle blæsere på 60mm som yder det samme (ca) men larmer ved ca 12dB???
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2002 - 12:36 #1
16 dB er nærmest lydløst. Jeg har selv den køler, og den er helt tavs. Det eneste jeg kan høre er blæseren til min strømforsyning.

Faktisk er man nødt til at se på blæseren for at tjekke om den drejer rundt, da man ikke kan høre det.
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2002 - 12:36 #2
Min kører iøvrigt med begge blæsere, så her er lydniveauet 19 dBa sammenlagt.
Avatar billede narkona Praktikant
29. november 2002 - 12:38 #3
grunden til at jeg vil ned på 12dB er at jeg har fundet denne fedt PSU(min larmer nemlig fucker meget)
http://www.chippen.dk/chippen2.asp?link=http://www.chippen.dk/casemodding/info/strømforsyning/S-400-L.htm

og så er 16dB  fra cpukøleren jo meget i forhold til de 12dB som denne 400W PSU "hvisker" med
Avatar billede root_66 Nybegynder
29. november 2002 - 12:39 #4
el barto har ret, den blæser larmer ikke, den køre bare. Jeg tror ikke du skal være nervøs for at du kommer til at høre den =)
Avatar billede narkona Praktikant
29. november 2002 - 12:39 #5
hvor kraftig processor kører du med?
jeg har overvejet at købe en XP 2600+, eller 2400+ jeg ved ikke hvilken som kan overclockes, men jeg har hørt at en af dem kan klare pænt meget
Avatar billede narkona Praktikant
29. november 2002 - 12:39 #6
RETTELSE: og så er >>19dB<<  fra cpukøleren jo meget
Avatar billede narkona Praktikant
29. november 2002 - 12:40 #7
19dB-12dB = 7dB ca 4gange så meget larm
Avatar billede narkona Praktikant
29. november 2002 - 12:41 #8
kan man disable en af blæserne? således at den kører med 16dB eller kan den så ikke holde temperaturen?
Avatar billede narkona Praktikant
29. november 2002 - 12:43 #9
hvilken ville i vælge af CPU? og hvilket bundkort? jeg opgraderer nok her til januar. hvad med ram, jeg skal have DDR, men hvilke er bedst til prisen.
ALT afhænger af hvor jeg får mest for pengene, jeg regner med totalt at skulle af med ca 4500.
jeg skal have

PSU
CPUkøler
CPU
RAM (512, eller 2*256)
Bundkort
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2002 - 12:45 #10
Der skal ekstremt meget køling til for at holde en XP 2000+ kølig, og du kan bestemt ikke slå den ene blæser fra..

Min XP1800 ligger på 50 grader ved max load, og jeg har ikke andre blæsere end den og PSU blæseren. Miditower, med pænt mange ting indeni.

Et stort tower kabinet vil ofte give mulighed for bedre airflow end et mindre kabinet.
Avatar billede narkona Praktikant
29. november 2002 - 12:56 #11
der står da ellers at den kan klare XP2600+, så hvis jeg bare lader begge blæsere køre så kan jeg da vel sagtens køre med en XP2400+ uden OC
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2002 - 12:58 #12
Ja, men du kan ikke slå den ene blæser fra :)
Avatar billede narkona Praktikant
29. november 2002 - 13:27 #13
fino, havde du noget forslag til hvilken pc indmad jeg skulle vælge
. er det noget med at der findes forskellige XP processorer??
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2002 - 23:25 #14
Du skal bare købe en Thoroughbred udgave, så er du sikker på at den er så god som en AMD processor kan blive ;)

Bundkort? Hmmm...noget med Serial ATA, AGPx8 og Via KT400 chipsæt. Også gerne FireWire, og naturligvis USB 2.0 Mht RAM er min erfaring at du kan overclocke billig RAM ligeså godt som dyr RAM.
Avatar billede narkona Praktikant
29. november 2002 - 23:33 #15
skal jeg så ikke have anden harddisk for at kunne køre med S-ata?? hvorfor er Thoroughbred den bedste? større cache eller hvad?
AGP8 giver i test intet ekstra, firewire bruger jeg ikke, men usb 2 ja
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2002 - 23:44 #16
Serial ATA bundkort kan også bruges til Almindelige ATA diske.

AGPx8 er for at være fremtidssikret, og det koster ikke ekstra. FireWire er også rart at få med i købet, og i frmetiden tror jeg ikke der fíndes bundkort uden FireWire.

Der er større cache på Thoroughbred, og den er bygget på 0.13 micron teknologi. I teorien noget der kræver mindre strøm, og udvikler mindre var. I praksis udlignes denne gevinst af den øgede varmeudvikling pga. højere hastighed.
Avatar billede narkona Praktikant
30. november 2002 - 00:21 #17
har man ikke kun udnytte at Seriel ATA ved en speciel harddisk?
ligesom man kun opnår usb 2.0 hastighed med usb 2 enheder, selvom man kan bruge usb 1 enheder til sådan en port?
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2002 - 00:35 #18
Jo, du har helt ret.
Avatar billede narkona Praktikant
23. december 2002 - 11:36 #19
kan jeg ikke få en SVAR, så jeg kan give point
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2002 - 11:49 #20
jep :)
Avatar billede narkona Praktikant
23. december 2002 - 11:52 #21
sådan så er det ude af verdenen, takker