Avatar billede silas Nybegynder
28. november 2002 - 23:59 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

No signal siger skærmen!

Hejsa

Jeg har nu haft en computer i et års tid (selvsamlet) som har haft problemer med at hvis man kom til at ramme den med et slag på kabinettet gik den ud, og så ville skærmen ikke tænde - den kommer bare med "no signal". Så plejer det at hjælpe ved at rode lidt med de forskellige kort. Nu har den så gået helt i baglås og vil slet ik få kontakt. Jeg har nu skilt den fra hinanden 3 gange, og sat den over i et nyt kabinet også, uden hjælp. Selv cpuen har jeg haft af og på, uden noget resultat. "no signal". PLEASE hjælp :|.
Avatar billede asmodeus Nybegynder
29. november 2002 - 00:04 #1
Jeg har oplevet det samme selv - jeg løste problemet ved at finde det lille stik i kabinettet som er sat til selve kabinet skelettet (og derved skaber jord forbindelse). Stikket var faldet af ved mig, og efter jeg satte det fast igen, kom billedet tilbage...

Hvis dette ikke skulle virke, skulle du måske prøve med et andet skærmkabel bare for at udelukke den mulighed!

mvh/
Asmodeus
Avatar billede silas Nybegynder
29. november 2002 - 00:10 #2
Ehm.. Jeg har nogle stik fra kabinettet, til power/reset knappen og power/hdd led og pc speaker,  som SIDDER i motherboardet, men ikke andre. Er det dem du tænker på? Ellers kan jeg ik lige finde det omtalte stik...
Avatar billede silas Nybegynder
29. november 2002 - 00:21 #3
Forresten har jeg prøvet at skifte skærm, uden det hjalp.
Avatar billede karsten_nymann Nybegynder
29. november 2002 - 00:27 #4
Udelukkelsesmetoden er god ide ved den type fejl, normalt vil ram, processor og bundkortfejl ikke give 'No Signal', så fejlen vil sandsynligvis være grafikkortet, kablet eller skærm.
Avatar billede asmodeus Nybegynder
29. november 2002 - 00:28 #5
Det er meget forskelligt hvor stikket sidder, men typisk går det enten fra strømforsyningen ud til kabinet siden eller fra strømknappen til et sted på kabinettet!
Avatar billede anuseren Nybegynder
29. november 2002 - 00:29 #6
har du prøvet at se om dit skærmkort sidder rigtigt fast?
Avatar billede silas Nybegynder
29. november 2002 - 00:37 #7
asmodeus: Jeg aner ik hvilket kabel det er. Hvordan ser det ud, og hvor på motherboardet skal det sidde?
karsten: Jeg har brugt udelukkelsesmetoden. Lige nu har jeg et gfx kort i, som jeg har prøvet at skifte ud, ram i, som jeg har prøvet at skifte rundt mellem pladserne og tage helt ud, harddisk, hvor jeg har skiftet ide kabel og taget den helt af, og så bundkort og cpu, som jeg har haft helt af og på og rode rundt med 2-3 gange, uden noget andet resultat end "no signal". Den klasiske "bib" tone computeren giver når den booter mangler self. også.
anuseren: Tjekket en 200-300 gange :).
Avatar billede anuseren Nybegynder
29. november 2002 - 00:39 #8
hvis du resetter bios, så kan du sikkert få billede på igen.

da den gendanner standard indstillinger for bundkortet.
Avatar billede silas Nybegynder
29. november 2002 - 00:43 #9
Jeg tror ikke det er en bios fejl, da fejlen som sagt ikke bliver fremprovokeret af ændringer i biosen, men fysisk kontakt. reset af bios er prøvet.
Avatar billede anuseren Nybegynder
29. november 2002 - 00:46 #10
meget meget mystisk.
Avatar billede karsten_nymann Nybegynder
29. november 2002 - 00:47 #11
Ok, når du starter hvad sker der så, starter HDen op eller sker der absolut ingenting
Avatar billede silas Nybegynder
29. november 2002 - 00:55 #12
Harddisken loader op, alle kølere går igang, men skærmens diode forbliver orange (standby). Præcis som når computeren normalt starter, bare uden det normale "bib" fra speakeren, og uden at skærmen reagerer med andet end "no signal".
Avatar billede karsten_nymann Nybegynder
29. november 2002 - 01:01 #13
Det kunne tyde på at det CPUen der er defekt, har selv haft en men kan ikke huske om det gav en sort skærm eller 'no signal'
Avatar billede karsten_nymann Nybegynder
29. november 2002 - 01:25 #14
Håber du har lidt humor, så se dette dette link http://hjem.get2net.dk/out/bib.html

Lidt alvor er der dog i det eftersom det er CPU'en der styrer fejlkoderne så hvis der ikke er nogen bib er det sandsynligvis at CPU'en ikke virker :-( eller der er slukket for høtaleren  ;-)
Avatar billede asmodeus Nybegynder
29. november 2002 - 06:01 #15
Mht det kabel jeg snakker om, så kunne det være at du ikke kunne finde det fordi det ganske enkelt ikke findes i dit kabinet!? Og at kabinettet skal have en jordet-forbindelse til lysnettet - bruger du et 3-benet stik fra PSU til lysnet ?

Hvilket kabinet har du ?

mvh/
Asmodeus

NB! CPU´en kunne i sidste ende godt være i stykker som de andre nævner - typisk betyder dette dog at der kommer grafikfejl på skærmen, og ikke at den periodisk ikke giver signal.
Avatar billede silas Nybegynder
29. november 2002 - 13:31 #16
Jeg har dette kabinet: http://www.edb-kanalen.dk/product.asp?product=267&page=1
Jeg tror du har ret i at det ikk findes på mit kabinet, det omtalte kabel.
Jeg har brugt det medfølgende kabel til kabinettet, som munder ud i et 2benet stik ned i stikdåsen..
Avatar billede eyvind Seniormester
29. november 2002 - 19:33 #17
Computer/skærm/printer og andet der kører sammen på 230v bør indbyrdes være jordforbundet (3 benet stik og dåse) men behøver ikke være forbundet til elværkets jord, altså nok med 2 benet til stikkontakten.
Eyvind.
Avatar billede akl_gr Nybegynder
29. november 2002 - 20:07 #18
ikke for at fluekneppe, men elværket leverer altså ikke jord ind i installationen. Enten har man et TT net hvor hver installation har sin egen jordforbindelse ( nettets jordforbindelse sidder helt ude i transformeren), eller man har et TN net hvor man forbinder sin beskyttelsesleder (grøn/gul), til værkets nul-leder (som er jordet ude i transformeren)
Avatar billede eyvind Seniormester
29. november 2002 - 20:15 #19
ja ja du har da så evig ret - men det var bare for at hjælpe, uden at det blev for indviklet.
Eyvind.
Avatar billede silas Nybegynder
02. december 2002 - 15:28 #20
ingen der har fler ideer?
Avatar billede anuseren Nybegynder
02. december 2002 - 15:29 #21
prøv skærmen på en anden computer?
Avatar billede eyvind Seniormester
02. december 2002 - 15:43 #22
Ikke flere ideer her
Eyvind.
Avatar billede duallights Nybegynder
03. december 2002 - 18:48 #23
Det er ikke cpu eller ram den er gal med, jeg havde et Geforce 2 som ikke virkede sammen med mit bundkort, der var sort skærm når pc'en kørte. Jeg fik den til at kør et par gange.. MEN til sidts blev jeg træt af den sorte skærm og lånte en af mine venners grafikkort og så virkede det hele, så jeg købte et GF 4 ti4200 for en billig penge og så virkede det hele.
Avatar billede silas Nybegynder
28. januar 2007 - 20:46 #24
gammel sag, lukker.