Avatar billede lahnkiller Nybegynder
28. november 2002 - 23:58 Der er 24 kommentarer og
2 løsninger

2400 XP+ @ K7SEM

davs,

Jeg har lige købt en AMD Athlon 2400 XP+ processor, men mit bundkort (BIOS) Kan tilsyneladende ikke genkende den!!!
Jeg har et ECS K7SEM bundkort, med bios version 1.1e, og ifølge ECS kan den godt køre med dette bundkort ( http://www.ecs.com.tw/products/k7sem.htm ), men under opstart får jeg beskeden "Unknown CPU Type 1.500 Ghz", hvilket jeg IKKE er tilfreds med!!!
Hvis jeg manuelt sætter volt settings til max i bios kan jeg godt få den op på de 2.000 Ghz, men den skriver stadig Unknown CPU Type, og selvfølgelig også i Windows.

Info om PC'en:

2400 XP+
512 SD Ram
GF3 Ti200
både Win98SE og Win2K
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2002 - 00:01 #1
Ifølge infoen under BIOS version 1.1e står der det her i release notes:

1. Support AMD Athlon XP 2100+ / 2200+ CPU
2. Support HDD larger then 137GB capacity

Der står ikke nogen steder at 2400XP er understøttet?
Avatar billede boooboo Nybegynder
29. november 2002 - 00:05 #2
- Start spam -

ECS = Skod kvalitet (Kender det selv alt for godt)

- Stop spam -
Avatar billede lahnkiller Nybegynder
29. november 2002 - 00:55 #3
"
PROCESSORS
462 pin Socket A supports the AMD® Athlon/Duron K7 processors
Full series of Athlon/Duron CPU including the future Athlon processors
"
http://www.ecs.com.tw/products/k7sem.htm
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2002 - 00:56 #4
Tjae, men hvem siger de ikke har skrevet den tekst for et halvt eller helt år siden?
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2002 - 00:58 #5
Hvilken version står der trykt på dit bundkort?
Avatar billede lahnkiller Nybegynder
29. november 2002 - 00:58 #6
det er version 1 ?
Avatar billede lahnkiller Nybegynder
29. november 2002 - 01:15 #7
eller, hvad mener du egentlig? Hvis jeg sammenligner billederne inde fra ECS's hjemmeside, så er mit i hvert fald ikke blå-lilla.
Avatar billede lahnkiller Nybegynder
29. november 2002 - 01:19 #8
Hvorfor skulle 2400XP ikke være understøttet når 2200XP er det??? De er kører jo begge to med T.Bred teknologien, og 0,13 mikron...
Avatar billede lahnkiller Nybegynder
29. november 2002 - 01:30 #9
Nogen der kan hjælpe inden jeg går i seng ???
Avatar billede lahnkiller Nybegynder
29. november 2002 - 01:33 #10
Ifølge ECS's hjemmeside står der direkte, at dette bundkort understøtter AMD Athlon XP processorer! http://www.ecs.com.tw/support/cpu_k7.htm
Avatar billede karsten_nymann Nybegynder
29. november 2002 - 01:46 #11
de 2.000 Ghz svarer vel nogenlunde til en AMD Athlon 2400 XP+ processor, så har du opateret BIOS'en

kommentar ECS er måske Skod men prisen er jo også i bund.
Avatar billede peet-49 Novice
29. november 2002 - 08:25 #12
ECS K7SEM er kun understøttet til 2000+, og kortene er ikke særlig stabile med XP processorer, vi bruger dem kun til Duron, der kører de fint.
Avatar billede egidiussen Nybegynder
29. november 2002 - 09:07 #13
Hejsa
Jeg vil gerne sige, at ECS laver nogle glimrende og stabile bundkort (også med XP processore). Hvis man sammenligner prisen med hvad man får for pengene, så er ECS et rigtigt godt køb.
Det er rigtigt at hvis skal overclocke en del, så skal man naturligvis ikke vælge ECS.

Mht. spørgsmålet, så har el_barto ret: Award® BIOS.
1. Support AMD Athlon XP 2100+ / 2200+ CPU
2. Support HDD larger then 137GB capacity.

Så du har 3 muligheder:
Vent på den næste bios-update.
Byt din CPU til en 2200+
Skift bundkortet ud.

Skipper
Avatar billede lahnkiller Nybegynder
29. november 2002 - 10:58 #14
Egidiussen, ved du noget, om hvornår den kommer, eller om det overhovedet kommer ???

el_barto - svar lige, så kan du også få lidt point for rigtigt (men ikke konstruktivt) svar
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2002 - 11:01 #15
Jeg er ikke sikker på at det er så rigtigt alligevel
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2002 - 11:01 #16
ups..

...da flere online butikker sælger et sæt med netop denne processor og dette bundkort:

http://www.tufshop.com/store/product1692.html
Avatar billede lahnkiller Nybegynder
29. november 2002 - 11:03 #17
ok, tak, men hvorfor virker lortet så ikke for mig ??? :'(
Avatar billede lahnkiller Nybegynder
29. november 2002 - 11:08 #18
burde jeg bede www.shg.dk om at tjekke cpu'en for fejl ???
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2002 - 11:09 #19
Du har vel ikke mulighed for at teste bundkort og CPU sammen med en anden CPU og bundkort?

Hvis der ikke er noget galt med nogle af delene kommer du nok til selv at betale porto osv.
Avatar billede lahnkiller Nybegynder
29. november 2002 - 11:16 #20
well, jeg har mulighed for at aflevere hos www.shg.dk selv, bor selv i Århus, men jo, har et andet bundkort, hvori der sidder en 1800 XP+, men har ingen ide om whatsoever det understøttet
Avatar billede egidiussen Nybegynder
29. november 2002 - 11:34 #21
Til barto: jeg tror der er andre versioner i andre lande (USA f.eks.), så derfor tror jeg stadig på vores svar.

Til lahnkiller: Det er lidt svært at sige hvornår der kommer nye bios, men du kan jo evt. kontakte dem. Hvis jeg skulle give et bud, så ville det være, at der nok ikke går så lang tid (HVIS den kommer), da updates som regel kommer nogenlunde  samme tid som CPU'erne.

skipper
Avatar billede lahnkiller Nybegynder
29. november 2002 - 11:51 #22
oki, tak, så vil jeg da lige sende en mail til ECS ;)
og ja, ECS er måske ikke lige det bedste, MEN! det er virkelig billige produkter de laver, og de virker (normalt i hvert fald ) også ok...
Avatar billede jelzin101 Praktikant
01. december 2002 - 14:00 #23
booboo tildeles advarsel nr. 2 iht. www.exp.dk/regler.phtml -

jelzin101/coadmin.
Avatar billede lahnkiller Nybegynder
06. december 2002 - 01:12 #24
el_barto, du bedes svarer inden alt for længe hvis du vil have din del af pointene, eller får egidiussen dem alle.

Jeg løste desværre problemet ved anskaffelse af nyt bundkort :-(
Men det kører også meget nice nu, så det kunne sikkert godt betale sig ...
Men tak for hjælpen anyway.
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2002 - 08:11 #25
Njae, jeg svarer som regel kun hvis problemet bliver løst. Det gjorde det jo, men kun fordi du købte nyt bundkort.

Så jeg springer over :)
Avatar billede lahnkiller Nybegynder
06. december 2002 - 09:56 #26
ok, så tager jeg din del af points'ene, da jeg havde håbet på en "ordinær løsning" af problemet...