Avatar billede kohaii Nybegynder
28. november 2002 - 22:58 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

MBR

Hej

hvad gør man ved en bad MBR (Mater Boot Record)
Avatar billede htm Nybegynder
28. november 2002 - 23:01 #1
starter op på en bootdiskette fra Windows98 og skriver fdisk /mbr
Avatar billede kohaii Nybegynder
28. november 2002 - 23:15 #2
hvad gør man hvir man har XP
Avatar billede htm Nybegynder
28. november 2002 - 23:21 #3
du henter en bootdisk til windows98 fra www.bootdisk.com og booter op på denne!
Avatar billede karsten_nymann Nybegynder
29. november 2002 - 02:06 #4
Kan være noget forfærdentlig sludder (undskyld) muligvis kan det løse problemet hvis du kører XP på fat32, normalt vil XP være installeret på NFTS hvilket fdisk ikke forstår.

Jeg ville først hvis der er vigtige data på maskinen tage HD'en ud af maskinen sætte den i en anden maskine som ekstra disk og gemme data.

derefter prøve en recovery (opstart XP CD) der findes en komando FIXMBR eller lignede (kan ikke huske præcis hvordan).
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
29. november 2002 - 12:36 #5
fat32: som sagt win98 bootdisk of c:\fdisk /mbr
ntfs: If you have Windows NT / 2000 / XP, you can boot from startup floppy disks or CD-ROM, choose repair option during setup, and run Recovery Console. When you are logged on, you can run FIXMBR command to fix MBR.
Avatar billede kohaii Nybegynder
01. december 2002 - 13:52 #6
Hej igen det men fdisk /mbr det virker ikke
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
06. december 2002 - 14:34 #7
hvordan ikke virker
du booter på a
går over på c-drevet
skriver fdisk /mbr og hvad sker der så??
Avatar billede kohaii Nybegynder
06. december 2002 - 16:35 #8
så hopper den bare tilbage til c:\ og gør intet
Avatar billede htm Nybegynder
08. december 2002 - 21:50 #9
Den skal hellere ikke gøre andet! Du skulle have sltetet alt i MBR'en nu!