Avatar billede jfl Nybegynder
28. november 2002 - 19:46 Der er 3 løsninger

ram fejl

Hvordan finder man ud af om der er fejl i nogle af de ram man har i maskinen?

Jeg får ofte segmentation fault fra apache, hvilket er årsagen til at jeg giver ram skylden.
Avatar billede celzo Nybegynder
28. november 2002 - 19:50 #1
jeg vil hente http://www.memtest86.com/ og køre den =)

C=
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2002 - 19:56 #2
Visse bundkort tillader ikke at Linux registrerer korrekte ram over 64 MB - du kan afhjælpe dette ved i LILO at tilføje følgende linie under "global" append="mem=xxx" hvor xxx er den korrekte værdi
Avatar billede loctar Nybegynder
29. november 2002 - 22:53 #3
Hvis celzo's svar ikke virker, er der kun den hårde måde tilbage.
Tag hver enkelt ram klos ud enkelt vis og se om maskinen stadig laver samme fejl, hvis den ikke melder fejl på et tidspunkt er det den klos du har taget ud af maskinen der er defekt