Avatar billede mni Nybegynder
28. november 2002 - 18:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Standardindstillingerne for skrifttyper?

Hvordan får jeg windows til at bruge standardindstillingerne for skrifttyper?
Jeg sad og tilføjede og slettede skrifttyper i fonts-mappen. Pludselig fik jeg selvfølgelig ram på den skrifttype som Windows bruger som standard. Dumt :o(  Det resulterede i at en  total ulæselig skrifttype tog over for den oprindelige. Heldigvis kunne jeg storsvedende gå til skraldespanden og få gendannet de slettede skrifttyper, men det er stadig ikke helt godt. Det er nu en læselig skrifttype, men tilsyneladende er den ikke så god i størrelsen.
Fx. fylder alle dialogbokse mere end sædvanligt og visse hjemmesiders skriftstørrelser er alt for store.
Jeg har været i "Egenskaber for Skærm" -> "Indstillinger" -> "Avanceret" -> "Generelt" og prøvet at ændre på skriftstørrelsen. Jeg har i øjeblikket valgt "Store skrifttyper". Har selvfølgelig prøvet "Små skrifttyper", men så skal man nærmest have luppen frem for at orientere sig. At lave en brugerdefineret skriftstørrelse gik heller ikke så godt.
I browseren har jeg nu været nødt til at vælge "Vis" -> "Tekststørrelse" -> "Mindst". Den plejer at stå på "Mellem".
Jeg har været i dialogboksen "Skrivebordstemaer" og valgt "Windows-standard" som tema. Skrifttypen ser rigtig ud, men størrelsen er stadig ikke helt rigtig.
Skærmopløsningen er 1024x768 pixel. Jeg bruger Windows98.
Hjælp!
Avatar billede ducks Nybegynder
28. november 2002 - 18:34 #1
har du også prøvet Vis - Tekststr. ?

(man sletter vidst nok ikke selv skrifttyper, det bruger man programmer til (tor jeg nok) ;) )
Avatar billede mni Nybegynder
28. november 2002 - 18:38 #2
Jeg har prøvet  "Vis" -> "Tekststørrelse" i browseren. Det hjælper vist kun i browseren?
Avatar billede bitphil Nybegynder
28. november 2002 - 18:51 #3
Hvis du genstarter og har valgt 'små skrifttyper' burde du være tilbage til det oprindelige udgangspunkt.

Jeg bruger ikke noget program til at slette skrifttyper med, men du skal ikke slette Arial, Bookman Old Style, Comic Sans, Courier, Garamond, Georgia, Haetten.., Impact, Lucida, Times .., Verdana, Webdings og Wingdings, i de forskellige versioner, da der er standard windows og derfor bliver brugt af andre i f.eks Word og IE. Så hvis du sletter dem så får du sjove resultater - men hvorfor slettede du nogle fonte? Havde du fået installeret så mange, at det hele gik lidt langsomt?
Avatar billede mni Nybegynder
28. november 2002 - 19:00 #4
På trods af genstart og "små skrifttyper" er det desværre ikke normale tilstande endnu.
Jeg har de skriftstørrelse du nævner.
Tjaaeh hvorfor slettede jeg dem, .. det var vel noget i retning af, at jeg var ved at afprøve nogle nye skrifttyper. Da jeg så ryddede op, gik det vist lidt for stærkt. Hvad kan jeg sige? Jeg har skam fortrudt!
Avatar billede mni Nybegynder
04. december 2002 - 20:55 #5
Øv :-(