Avatar billede funkyloonie Nybegynder
28. november 2002 - 15:58 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

3d figur på hjemmeside

En af mine venner har designet en lille ting, som jeg kunne tænke mig at vise på en hjemmeside for at hjælpe ham. Jeg har en forestilling om at en sådan gesntad skal kunne vises i 3d hvor man selv kan dreje omkring den i alle retninger. Hvad bruger man når en sådan funktion skal vises på en hjemmeside. Her tænker jeg på om man laver noget ipix eller om det er flash eller lignende man bruger?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. november 2002 - 16:05 #1
Du har ihvertilfald den fordel i flash at langt de flest vil have pluginnet - Det kan man ikke ligefrem sige om ipix. Ipix giver dog den bedste kvalitet.
Avatar billede ducks Nybegynder
28. november 2002 - 16:20 #2
Hvis vi snakker om 3D Max, hvor kan man såfald læse mere om ipix, er selv lige startet på det i skolen :)

en fra min klasse kender en ( http://thomas.subsite.dk ) der bruger turntool ( turntool.com ) er det sådan noget, som du måske evt. kan bruge?
Avatar billede funkyloonie Nybegynder
28. november 2002 - 16:24 #3
ja. det er sådan som jeg har forestillet mig det. er turntool et udbredt værktøj ? og hvad er forskellen på 3d max og flash?
Avatar billede ducks Nybegynder
28. november 2002 - 16:33 #4
3D Max kan meget mere ;)

Ej, nok ment som at alle nye computere (ihvert fald med Windows) har flash plug-in så man ikke skal til at hente det først - men at det vil foringe kvaliteten, jeg har ikk bemærket at man skal hente noget udover lige imens at den loader det ind, så det er sikkert et meget godt værktøj.
Avatar billede ducks Nybegynder
28. november 2002 - 16:34 #5
Hov! "Ej" <--- Var lidt forkert sagt, 3D Max er til 3D flash er til vektor (tror jeg nok) som er mere simpel, men stadig fed, grafik.
Avatar billede sutpik Nybegynder
28. november 2002 - 16:36 #6
TurnTool--> Jeg kender det ret godt! Mange af mine venner bruger det, men ved ikke selv hvordan det funger! Tror ikke at særlig mange bruger det i en helhed!

/sutpik
Avatar billede funkyloonie Nybegynder
28. november 2002 - 16:36 #7
ok. Hvad vil du anbefale mig at bruge til min løsning hvis jeg skal igang? (kan lidt flash)
Avatar billede ducks Nybegynder
28. november 2002 - 17:15 #8
Jeg har aldrig prøvet at lave det i flash eller 3ds max så det er nok lidt svært for mig at sige :<

der er en manual til turntool på deres hjemmeside, så der kan man jo finde ud af hvordan det skal bruges, hvis du er heldig kan du få en freeware version af turntool jeg kan ikke helt finde ud af om en af dem man kan hente også kan lave "animationer"
Avatar billede ducks Nybegynder
28. november 2002 - 17:18 #9
Hov, nu ved jeg ikke om du spurgte mig - så ikke lige sutpik's indlæg :\ (dejligt navn ;P
Avatar billede michael-k Nybegynder
28. november 2002 - 17:19 #10
Du kan lave det i director  du kan evt. impotere figueren fra et 3d program. De har nogle indbygget behavers som kan tricket. Har godt nok ikke prøvet men tror ikke det er det sværeste  hvis du har figueren ville jeg gerne give det et forsøg
Avatar billede michael-k Nybegynder
28. november 2002 - 17:51 #11
Hvis du heller vil forsøge som enlig er meget feder kunne du prøve her http://www.macromedia.com/support/director/tutorial_index.html
Det med 3dsmax skal du nok ikke prøve  Man kan sagtens lave en animation men at lave den så man selv kan styre rotationen er nok lidt for langhåret hvis du ikke er så meget inde i det.
Avatar billede funkyloonie Nybegynder
28. november 2002 - 18:03 #12
jeg har ikke figuren på pc'en. den er endnu kun en model i plastik. men tak for tilbudet.
Avatar billede michael-k Nybegynder
28. november 2002 - 18:19 #13
okay men aligevel vil jeg foreslå director. Efter hvad jeg ved kan flash ikke behandle 3d  ret mig hvis jeg tager fejl.  Med director kan du styre din 3d model med feks. tastaturet eller musen  Jeg prøver lige og se om jeg kan finde noget brugbart på nettet der kan overbevise dig ;)
Avatar billede funkyloonie Nybegynder
28. november 2002 - 18:27 #14
ok
Avatar billede michael-k Nybegynder
28. november 2002 - 18:52 #15
Det enste jeg lige kunne finde er denne her  http://www.macromedia.com/support/director/3d/director_3d_for_dir/  Du downloader den der zip fil  og åbner filen  complite  så skulle du gerne få noget 3d frem du kan styre.  Det kræver selvfølgelig et shockwave plugin for at se den.  www.shockwave.com  tror også den kommer frem og spørger om du vil downloade playeren hvis den ikke er installeret.
Avatar billede funkyloonie Nybegynder
28. november 2002 - 19:43 #16
fint. giv et svar så kan jeg dele lidt ud af points.
Avatar billede michael-k Nybegynder
28. november 2002 - 19:45 #17
ok