Avatar billede goody-goody Nybegynder
28. november 2002 - 15:34 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

processor

hej jeg havde lige glemt at putte strøm til min køler, da jeg startede min computer op. jeg tror nok processoren blev rimlig meget brændt af.

jeg puttede derefter en anden processor i, af den samme type (og huskede køleren), men den virkede ikke... det er da sært - er bundkortet også smadret?
Avatar billede anuseren Nybegynder
28. november 2002 - 15:55 #1
du har sikkert futtet det hele af ja

:oD
Avatar billede benjams69 Nybegynder
28. november 2002 - 16:23 #2
Det er ikke untænkeligt at du har brændt en eller anden lille dims af... Men prøv at teste alle dele for sig selv =)
Avatar billede goody-goody Nybegynder
28. november 2002 - 18:11 #3
er der nogen der har lidt mere check på, hvad jeg kan have brændt af?? og om den brænder alle processorer af, som jeg putter i, i fremtiden?
Avatar billede anuseren Nybegynder
28. november 2002 - 19:26 #4
prøv at sætte en anden processor i bundkortet.

hvis den kan starte op med den, så har du ikke brændt bundkortet af.

hvis den ikke kan starte op med den, så er bundkortet dødt og du skal ha dig et nyt.

den vil synsynligvis ikke brænde flere cpu'er af, med mindre du heller ikke giver dem køling.
Avatar billede root_66 Nybegynder
29. november 2002 - 12:36 #5
Jaa... Det ser lidt sort ud, men prøv om du ikke kan finde et sted, du kan tjekke din CPU (bare for at være på den sikre side) og dit bundkort hver for sig. Men det ser nu ud til at du er rimelig fuckt, held og lykke med det =)
Avatar billede goody-goody Nybegynder
30. november 2002 - 23:27 #6
jeg har nu prøvet min cpu i en velfungerende computer.
det viser sig at den heller ikke virker der - eller dvs. den virker havlt.
harddisken og rammene kølere osv. starter, men den sender ikke noget signal ud til skærmen.

hvis jeg sætter min helt udbrændte cpu i - er det KUN kølerne der starter...

kan jeg gøre noget ved den halvbrændte cpu??
Avatar billede benjams69 Nybegynder
03. december 2002 - 17:24 #7
køb en ny... Det er så nok chippen der er brændt over, eller beskadiget...!
Avatar billede root_66 Nybegynder
16. januar 2003 - 12:19 #8
takker =)