Avatar billede jonas_soon Nybegynder
28. november 2002 - 14:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan brænder man 800 mb cdrom'er?

Jeg har købt nogle 800 MB cd rommer, som jeg gerne vil brænde nogle data på.
Jeg benytter Nero og NTI, men jeg kan ikke få nogle af programmerne til at brænde på disse skiver.
Jeg har prøvet med overburn, men det hjælper ikke...

Hvad skal jeg gøre??????

Jones
Avatar billede kenp Novice
28. november 2002 - 15:23 #1
Bemærk følgende ved brug af 790 MB cd`er:

Du skal bruge Nero software og have en cd-brænder der kan overburne. Følgende vejledning skal være fuldt, ellers kan Nero ikke genkende dem som 790 MB cd`er.

Start Nero, vælg cd-rom(iso) -> multisession, No multisession -> Burn, Write Method, Disc-at-once. -> New. Vælg nu hvilke filer der skal brændes. Herefter trykker du på File -> Preferences -> Expert Features -> sæt flueben i Enable overburn -> Ændre cd længde til 90 min. -> ok

Nu er Nero klar til at brænde, den komme dog og spørger om du er sikker på at du vil Overburne, dette svare du ja til, og så er du igang..
Avatar billede kenp Novice
28. november 2002 - 15:23 #2
ups skulle være svar
Avatar billede jonas_soon Nybegynder
28. november 2002 - 17:59 #3
Kan man bruge NTI til at brænde på 790 mb cder.
Avatar billede kenp Novice
28. november 2002 - 18:01 #4
jeg kender ikke NTI, så det ved jeg ikke!
Avatar billede bentn Nybegynder
28. november 2002 - 22:01 #5
Det er måske ikke sikkert din brænder kan
brænde skiver på 800Mb.Har du prøvet med en 700 Mb..?

Ja, hvad er NTI...?
Avatar billede it-data Nybegynder
29. november 2002 - 22:34 #6
Hej NTI kan godt overburne cd'er bruger selv programet. er din brænder 16x speed eller mere så er det 98% sikkert at den kan overburn
Avatar billede kenp Novice
14. januar 2003 - 14:43 #7
husk at lukke spørgsmålet igen!!