Avatar billede imp-utc Nybegynder
28. november 2002 - 13:58 Der er 3 kommentarer

PowerBook G4 brænder problem...

Hejsa...
Jeg har en PowerBook G4. Mit problem er så at min brænder vist ikke fungerer... Selvom den burde gøre det... Når jeg indsætter en tom CD-R eller CD-RW disk bruger den noget tid på at læse den og giver derefter op og skubber disken ud igen... Det er jo ikke det den skal! Den skal fungerer!
Jeg ved ikke om det kan have noget at gøre med det at jeg lige for nylig har installeret MacOS X på den? Jeg ved ikke om jeg har gjort noget galt da jeg installerede det, men det tror jeg da ikke? Kan en firmware opdatering hjælpe på mit problem og i såfald hvor finder jeg så sådan en?
Det er ikke et SuperDriver det er bare det normale DVD/CD-R/RW drev...

Forresten kunne den sagtens brænde før, da 9.2 var installeret på den... :-/

Håber VIRKELIG I kan hjælpe mig!!!

Mvh. imp
Avatar billede ferdinand.k Mester
28. november 2002 - 23:37 #1
hvilken version af osx kører du nu? du kan finde alle nødvendige opdateringer på http://www.info.apple.com/ eller ved brug af din "software updatering"...!
Avatar billede imp-utc Nybegynder
29. november 2002 - 08:29 #2
Jeg kører MacOS X 10.2 og når jeg går ind og ser enhedsprofiler eller hvad det hedder står der at drevet kun er et CD-ROM/DVD-ROM drev... Men det er det jo ikke i virkeligheden!?!?!? Det er et CD-RW/DVD-ROM drev...

Der må da være noget man kan gøre...?

//imp
Avatar billede tued Nybegynder
26. februar 2003 - 15:49 #3
Har du prøvet at bruge toast ???
Hvis det ikke hjælper så prøv at installere dit system igen ! Evt. prøv at reset din prom, ctrl + alt + r + p. det kan godt have noget at sige. Du kan også prøve med et hardware reset. Der skulle være en "skjult" knap et sted....

Håber at det kan hjælpe

Hilsen Tue