Avatar billede izex Nybegynder
14. oktober 2000 - 10:50 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Shares!

Jeg sidder på et local network, men min Win95 maskine kan ikke komme ind på min Win2k maskine, den kommer med fejlen:
Du skal angive en adgangskode for at oprette denne forbindelse
\\\\maskinnavn\\IPC$

Jeg har haft løst denne fejl før men jeg kan bare ikke lige huske hvor det var jeg skulle gøre det... ;-(
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2000 - 11:09 #1
Jeg får samme melding og indtater blot adganskode, som jeg har valg i forbindelse med deling af mappen
Avatar billede kjalle Nybegynder
14. oktober 2000 - 11:26 #2
Har du evt. sat rettigheder for brugeren og har denne adgang til den delte mappe ?

//Kjalle !
Avatar billede tbrf Nybegynder
14. oktober 2000 - 11:49 #3
prøv at aktivere Gæstkontoen, og giv \"gæsten\" adgang til mappen... Det virker hos mig :-)
Avatar billede steffen Nybegynder
14. oktober 2000 - 11:50 #4
Det er meget simpelt, og en klassiker.

Aktiver simpelthen brugeren \"Guest\" på win2k\'eren, så spiller dine shares igen.
Avatar billede sen8or Nybegynder
14. oktober 2000 - 12:31 #5
Hejsa iZex,

Hvis jeg ikke har misforstået: Lokale brugere og grupper - Brugere - Den bruger som skal logge på - Egenskaber - Bruger skal skifte adgangskode ved næste logon (fluebenet fjernes!)

Med venlig hilsen
SEN8OR
Avatar billede rune_mariboe Nybegynder
14. oktober 2000 - 13:32 #6
Hvis du sætter Win95 til at logge på Win2000, så Win2000 står som server, er problemet (forhåbentlig) løst :)
- Det funker i hvert fald med Win98 ;)
Avatar billede izex Nybegynder
14. oktober 2000 - 19:57 #7
Der er ikke noget af det der er blevet sagt indtil nu der har virket, for gæstekontoen var slået til før... Og det virker stadig ikke...!
Avatar billede steffen Nybegynder
14. oktober 2000 - 20:20 #8
Gæstekontoen er helt sikkert ikke slået til når du får den fejl - det er udelukkende gæstekontoen der spærrer for IPC$.

Evt. kan du sætte din W2K til at være medlem af en workgroup i stedet for et domæne - hvis den står til et domæne, har du et andet problem (Fx. at den tror den skal hente Guest-rettigheder fra en anden PC på netværket el. lign).
Avatar billede svein Nybegynder
16. oktober 2000 - 08:24 #9
Løsningen med at aktivere Guest accounten kan udgøre en sikkerhedsrisiko. Derfor er den bedste løsning:
Sæt op en account på din Win2k maskine med et angivet password.
Så sætter du naturligvis din Win95 maskine til at logge på med brugernavn og password og det skal være samme brugernavn og password som du angav på din Win2k maskine!
Og nu snakker jeg ikke om at Win95 skal logge på Win2k maskinen! Nej den skal logge på lokalt!
Avatar billede izex Nybegynder
15. november 2000 - 18:35 #10
nej og nej, virker ikke...
Avatar billede svein Nybegynder
16. november 2000 - 10:05 #11
Det er den konto du præsenterer for account databsen i Win2000 som er ukendt!
Hvad for en konfiguration har du? Domain eller workgroup?
Hvis workgroup - hvad for et workgroup navn har du angivet for dine maskiner?
Har du konfigureret noget under Netværk på din Win95 maskine under Client for Microsoft Netværk, for eksempel at der er sat hak i at den skal logge på et netværk uden at der er sat et netværk!?
Hvad for en logon har du på din win95 maskine, FamilyLogon eller Microsoft network logon?
Avatar billede cc2000 Nybegynder
16. november 2000 - 10:11 #12
Du skal når du share en mappe ud skal du give rettigheder til \"anonymous logins\" derved får du adgang til din win2k! Har selv brugt det nede på et skolehjem og det virkede perfekt!
Avatar billede izex Nybegynder
16. november 2000 - 11:10 #13
Oki, jeg giver svar på om det virkede lørdag (kommer ikke hjem før!)
Avatar billede fralle Nybegynder
20. marts 2001 - 17:22 #14
ingen svar gav nogen løsninger! ;-/
Avatar billede cc2000 Nybegynder
20. marts 2001 - 20:15 #15
hmm... ellers prøv at logge ind på din win95-maskine med win2k\'s administrator-navn og når den beder dig om kodeord altså IPC$-kodeordet prøv at skrive administratorens kodeord... nogle gange virker det også... men sjældent.
Avatar billede _nicolai Nybegynder
20. marts 2001 - 21:18 #16
Det er win95,98 og Me, der er noget skrammel. De kan ikke finde ud af at komme med et login-billede der tilbyder at skrive et andet brugernavn end det man er logget ind med lokalt. Opretter du dit brugernavn fra din Win95 på win2K maskinen (passwordet må gerne være et andet) så fungerer det hvis du har konfigureret dine computere rigetigt.
Avatar billede svein Nybegynder
21. marts 2001 - 08:26 #17
izex>
Der er tre forhold der skal være opfyldt for at en fra en Win9x,ME skal kunne logge på en Win2k maskine:
1. Den bruger der logger på en Win9x,ME skal være oprettet på den Win2k maskinen.
2. Win9xME maskinen skal have angivet en workgroup som er den samme som den Win2k maskinen befinder sig i  eller det domain den befinder sig i.
3. Der skal være sat op en korrekt ip konfiguration i forhold til den Win2k maskinen den forsøger at accessere.

Meeeeeeen - nu er det gået ca. 4 mnd. så måske er problemet i mellemtiden løst!?

Avatar billede izex Nybegynder
21. marts 2001 - 11:54 #18
Ja problemet er længe løst, prøvede ikke nogel af de ting som folk har svaret på. Jeg skulle alligevel have nyt bundkort, så jeg geninstallerede 2k, og så virkede det igen! ;-)
Avatar billede svein Nybegynder
21. marts 2001 - 12:17 #19
Det er bare for dårlig!
Acceptere sin egen løsning som er en geninstallation! når der findes flere korrekte forslag til løsning.