Avatar billede cosmo21 Novice
28. november 2002 - 12:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan Ikke se mit Drev-Bogstav efter partion

hej

jeg har problemer efter en partion.jeg har windows 98 og i det lavede jeg en partion som nu er brugt til Windows Xp. (Windows xp er installeret i NFTS format IKKE fat32)

og kan ikke når jeg er i windows 98 se drev E som winxp ligger på..er det fordi det er NFTS eller noget andet??
Avatar billede karsten_nymann Nybegynder
28. november 2002 - 12:38 #1
Du har sådan set selv svaret, win98 forstår ikke NTFS og kan således ikke se drevet.

/Karsten
Avatar billede cosmo21 Novice
28. november 2002 - 14:33 #2
hej karsten..okay så er man da i "big trouble" hvis man fra 98 gerne ville føre noget over til xp på selve drevet hvis man Ikke kan se det..Jeg kan godt se drev C fra min XP. (d.v.s. at NFTS kan se Fat32 men ikke omvendt)?? Det er da virkelig dumt var
Avatar billede karsten_nymann Nybegynder
28. november 2002 - 15:00 #3
Helt dumt er det nu ikke, det er et sikkerhedsspørgsmål, hvis du vil kunne se drevet skal du installere XP på en fat32, det går så ud over sikkerheden i XP, men hvis maskinen er privat, så kan du sikkert leve med det.
Avatar billede cosmo21 Novice
20. juli 2003 - 16:18 #4
tak