Avatar billede stoltenborg Nybegynder
27. november 2002 - 21:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Oprettelse af tråde i MySql forum.

Jeg har fundet et forum som jeg gerne vil bruge på min www. Har rettet links/koder til så de passer til min mysql db. Win2000 / PHP / Apache / MySql.
Når jeg opretter en ny tråd sker der intet. Får en blnak side og ingen fejl. Min db er dog tom :-((

Link : http://www.stoltenborg.info/twall/index.php

Ideer ??

//Jan
Avatar billede tipsen Nybegynder
27. november 2002 - 21:45 #1
Det bliver nok begrænset mange brugbare ideer uden noget som helst kode.
Avatar billede tipsen Nybegynder
27. november 2002 - 21:46 #2
NB: www = World Wide Web...
Avatar billede htm Nybegynder
27. november 2002 - 21:48 #3
Du er sikkert løbet ind i problemet med den nye skkerhed i php 4.1.0 og opefter, som betyder at bla. postvariabler ikke kan hentes direkte! men skal hentes med $_POST['variabelsnavn'] !
Det er det bedste at optimere sin kode til det, men ellers kan du også sætte register_global til on i din php.ini og genstart apache!
Avatar billede stoltenborg Nybegynder
27. november 2002 - 21:51 #4
---->Tipsen : Der en 5 .php filer. Kan jeg maile dem til dig ??
Avatar billede xyborx Nybegynder
28. november 2002 - 08:57 #5
Hvis jeg lige må indsparke en fodnote til htm: Ifølge mine erfaringer behøver man ikke genstarte apache efter at have rettet i php.ini. Ændringen sker med det samme. Men ok, det kan måske have noget at gøre med hvordan man har koblet php og apache sammen. :)
Avatar billede tipsen Nybegynder
28. november 2002 - 10:58 #6
Stoltenborg: Alt skal foregå via eksperten, men du kan evt. lægge dem på et website, rename dem til .phps og smide linkene her! (Uden passwords og lignende hemmelige ting i filerne!)
Avatar billede hornuff Nybegynder
28. november 2002 - 14:01 #7
xyborx: Rettelser i php.ini uden genstart af Apache gælder kun, hvis php kører som CGI. Hvis php er et modul (alias sapi/php4apache.dll i W2K), skal Apache servicen genstartes.
Avatar billede stoltenborg Nybegynder
03. december 2002 - 17:51 #8
Må nok hellere læse lidt mere på lektien inden jeg går
videre med dette........ Ellers tak !

//Jan