Avatar billede byteripper Nybegynder
13. oktober 2000 - 18:58 Der er 14 kommentarer

ADSL via Hub.

Jeg er ved at forbinde 2 computere med en ADSL forbindelse fra CC. Jeg har til dette formål anskaffet en 100Mbit hub. Jeg har sat com1 til hubben med et RJ-45 kabel og det samme med den anden com. Jeg har derefter sat routeren til med kablet der fulgte med CC. Jeg har prøvet både med og uden routeren til hubben, men der er overhovedet ingen forbindelse. Jeg har endda testet med en anden hub af samme slags, men der sker intet.

Håber i kan hjælpe.

P.S. Hubben er en 4 ports Palmtop Fast Ehternet Hub 100BaseTX.
Avatar billede jimsim Nybegynder
13. oktober 2000 - 20:05 #1
Og de har fået hver sin IP?
Har du kørt bare på den ene com, altså udenom hub\'en.
Men ellers kig her:
http://www.cybercity.dk/produkter/dsl/spoergsmaal_og_svar/home.phtml?link=6#4
Avatar billede byteripper Nybegynder
13. oktober 2000 - 20:17 #2
Jeg har fået at vide at der med en ADSL forbindelse fulgte en router med, men det er vist ikke helt rigtigt. Jeg har en 1mb modem, men i dokumentationen står at det er muligt at sætte op til 2 computere sammen om en internet forbindelse vedhjælp af en hub.

Ja begge com har deres eget IP
Avatar billede phylox2 Nybegynder
13. oktober 2000 - 22:09 #3
Hvis du skal sætte det sammen via en HUB alene, så skal du have :

1 netkort til ADSL forbindelsen
1 netkort i hver PC (2 i serveren med InetForbindelsen)

I det kort på serveren, der ikke bliver brugt til Internet, skal HUBben sluttes til - alle andre computere skal så på HUBben

Så skal du indstille IPadresserne på alle computerende, hvor serveren har 192.168.0.0

Næste computer skal så have 192.168.0.1
og så 192.168.0.2 osv. osv.

ALLE computerne skal have 255.255.255.0 i subnetmaske

HUSK! (på serveren er det kortet INTERNT der skal have de indstillinger)

Når alt dette er installeret rigtigt (kan checkes ved, at søge på computere i Windows og se, om man kan finde hinanden - ligesom ved LAN parties) så skal du på Serveren installere Ishare Server Version ( www.artisoft.com ) og bruge IPX/SPX til at dele forbindelsen med (det vil så sige, at ALLE computerene også lige skal have IPX/SPX installeret)

På ALLE de andre computere, der skal bruge forbindelsen skal du installere Ishare Client version (det er samme installationsfil)

Når alt dette er oppe, så skulle det virke! :)
Den spørger selv, når der bliver søgt på nettet, om den skal bruge den forbindelse, som du stiller til rådighed!

Problemer ? SKRIV!!
Avatar billede phylox2 Nybegynder
13. oktober 2000 - 22:11 #4
Jeg kan se, at programmet ikke lige er til at finde på deres side, så jeg sender dig lige et link til det ( ftp://ftp.man.szczecin.pl/pub3/win31/net/is30eval.exe ) :)
Avatar billede thoeger25 Nybegynder
13. oktober 2000 - 22:26 #5
Kunne det tænkes at der skal bruges et crossover kabel?
Avatar billede phylox2 Nybegynder
13. oktober 2000 - 22:27 #6
Det kan der sagtens - MEN ikke igennem en HUB (med mindre man smidder det op i uplink)

Det er vel meningen, at du skal have flere end éen på nettet?
Avatar billede byteripper Nybegynder
13. oktober 2000 - 23:25 #7
Lige nu er jeg ved at prøve phylox2\'s muglighed, men ja, begge computere skal have adgang til internettet.
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2000 - 03:18 #8
Opsætning af Lokalnetværk via 1 meg modem CC og Hub:

Lokalnetopsætning
1 meg modem fra CC i Hub Uplink

1 PC TCP/IP 1: formidler adgang til CC med Automatisk adresse finding.
Lokalnet Arbejdsgruppe Home IP nr. 10.0.0.10

2 PC IP nr. 10.0.0.12
Supmask for begge PC\'er 255.255.255.0
Gatway på PC2 skal være PC 1 IP nr. 10.0.0.10

Så henter du MultiProxy fra http://proxy.nikto.net/ En suveren freeware proxy som du så instsllere på PC 1

På den kan jeg anbefale dig, at tilføje følgende proxyserver på listen : proxy.cybercity.dk

Så har du et glimrende netværk kørende med 2 PC\'er. God fornøjelse. Her i huset hygger vi os rigtig med det. Ungerne kan sidde inde på Deres værelse og gå på nettet. Skønt!
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2000 - 03:24 #9
Jeg kan forresten også anbefale FireWall fra www.sygate.com . Den kan lukke så effektiv, at når man går ind på en testside på nettet, så for man at vide, at man er ofline. Ved status normal kan testsiden max læse ens IP adresse. Foretages denne test fra en anden computer på lokalnettet, ja så for man at vide, at man er gemt godt. Ens Ipadresse er da gateway adressen hos CC Ho.
Avatar billede goulduck Nybegynder
14. oktober 2000 - 13:29 #10
Du skriver \"men i dokumentationen står at det er muligt at sætte op til 2 computere sammen om en internet forbindelse vedhjælp af en hub.\" - men du har bare ikke læst at undbyderen (CyberCity) også skal understøtte/tilbyde dette.
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2000 - 01:06 #11
Goulduck ???? \"Du skriver \"men i dokumentationen står................\" det har da ikke noget med mit svar at gøre. CC understøtter netop ikke mere end en computer på nettet hos dem, eller skal der købes flere ip adresser og det kan man ikke, så vidt jeg ved. Der skal man lave de krumspring, som jeg nævner med f.eks. en proxyserver.
Avatar billede goulduck Nybegynder
15. oktober 2000 - 01:33 #12
kharder> ROLIG NU!! Det er ikke dig som er center hele tiden ... Jeg kommenterede bare byterippers kommentar fra 13-10 2000 20:17:56 - ikke andet. Men som du også selv skriver (som jeg ikke selv skriver) understøtter/tilbyder CC ikke denne service.
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2000 - 02:31 #13
<;o) Kan du sove godt goulduck!
Avatar billede maniacdog Nybegynder
29. januar 2001 - 11:26 #14
Luk venligst dit spørgsmål.
Hvis du har fået et brugbart svar så accepter det.
Har du derimod ikke fået et brugbart svar så lav selv et og accepter dit eget svar.
Har du ikke fået svar men ønsker og lade dette spørgsmål så lad det fortsætte.

(Mere fordi så hjælper du eksperten med ikke og få for mange \"glemte\" spørgsmål)