Avatar billede jeppea Nybegynder
27. november 2002 - 12:59 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Huske positionen på dragable sprites

Jeg har lavet en movie med nogle dragable sprites. Når man har flyttet lidt rund på de der sprites, så kan man klikke på en knap og man kommer til en anden frame med noget tekst. Inden jeg skriver "go to", så gemmer jeg lige hvilken frame jeg kom fra. Når man har læst teksten kan man klikke på en ok-knap og så kommer man tilbage til det frame nummer man kom fra. Det virker fint nok.

Problemet er at når man kommmer tilbage, så står de "dragable sprites" ikke der hvor man efterlod dem. De står som de var placeret helt fra start af. Altså glemmer min movie hvor man havde "dragget" sine sprites hen.

Er der en nem måde at få sin movie til at huske sprite-positionerne?
Avatar billede jeppea Nybegynder
27. november 2002 - 15:57 #1
Jeg løste selv problemet, selv om det bestemt ikke blev på en "smuk" lingo-måde.

Løsningen består i at jeg sætter de bevægelige sprites til at være usynlige, men forlænger dem således at de stadig er på stage(en). De beholder deres positioner selv om de er usynlige... når jeg skrifter tilbage, så gør jeg dem bare synlige igen.
Avatar billede jeppea Nybegynder
27. november 2002 - 15:59 #2
Jeg lader spørgsmålet stå åbent lidt endnu, så hvis der er nogen som har et genialt svar, så kan de stadig få lidt points...