Avatar billede clemmensen Nybegynder
27. november 2002 - 10:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Server via. Cybercity

Kan jeg sætte min egen server (MySQL) op gennem min ADSL forbindelse? Jeg har en Zyxel router og kan godt åbne de relevante porte, men hvordan tilgår jeg min computer udefra?
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
27. november 2002 - 12:22 #1
Det kommer an på hvordan du sætter MySQL op på din maskine, hvis du snakker om at tilgå mysql udefra.

Hvis det bare er din computer, er det din externe IP, som du kan finde på www.myip.dk mener jeg.

Du skal selvfølgelig have åbnet portene til http først selvf :)

Skal du tjene penge på serveren? Jeg ved ikke om Cybercity har vedtaget at det er ulovligt at tage penge for at hoste sider på ens egen hjemmeserver, det mener jeg nemlig det er.

Men det er lovligt at have ens egen server stående til privat brug.
Avatar billede Noone Nybegynder
27. november 2002 - 16:41 #2
Kan anbefale at oprette et alias på http://www.cybercity.dk/privat/tjenester/adsl_tjenester/domain_alias/ det vil Cybercity sørger for altid peger på din computer, også i tilfælde af at IP'en skifter.

4us.dk > Tror Cybercity er ligeglade, de har bare sikret sig, at de ikke har noget ansvar for et eventuelt tab du måtte lide hvis linjen er nede... Desuden kan man bare skifte fra privat til erhverv hvis det er et problem.
Avatar billede clemmensen Nybegynder
27. november 2002 - 18:01 #3
Tak chanoa. Jeg fandt selv linket efter en del søgning. Lidt underligt at det ikke ligger mere "frit fremme"...
Avatar billede Noone Nybegynder
27. november 2002 - 18:09 #4
Hmmm.. 4 klik fra forsiden... Og et sted der er logisk.. Men nu har jeg også brugt CC's website så meget så jeg har fattet logikken ;)
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
27. november 2002 - 22:28 #5
chanoa:

Cybercity er ikke ligeglad - det står i deres abonnements betingelser, at man ikke må bruge ens egen server på deres linje til kommercielle ting.

Man kan heller ikke "Bare" skifte fra privat til erhverv, da det kræver at man skal være momsregistreret for at kunne være erhverv-kunde hos Cybercity...

og det tror jeg ikke clemmensen er... jeg ved det i hvert fald ikke... :)
Avatar billede Noone Nybegynder
27. november 2002 - 23:03 #6
http://www.cybercity.dk/erhverv/kundeservice/abonnementsbetingelser/adsl/

Ser ikke noget om at de krævet at man er moms registreret nogle steder..

http://www.cybercity.dk/privat/kundeservice/abonnementsbetingelser/adsl/

Ser ikke noget med en komerciel server ikke er ønsket...

Søgte bare på kommerciel og server på siderne, så jeg kan ha' overset det... Men som sagt, jeg kan ikke lige finde stedet.