Avatar billede elv Nybegynder
13. oktober 2000 - 16:06 Der er 9 kommentarer og
8 løsninger

Omformer fra RJ45 til BNC?

Jeg vil bare høre, om der er nogen, der ved om man kan få en stik, der kan omforme et RJ45-stik til et BNC. Det er fordi jeg har et netkort med RJ45-udgang, men jeg vil også gerne kunne komme på vores BNC-hjemmenetværk. Er det nødvendigt at købe en HUB?
Avatar billede codpiece Nybegynder
13. oktober 2000 - 16:10 #1
Jeg har set en boks, der kunne konvertere signalet mellem BNC og RJ45, men den kostede det hvide ud af øjnene (1500,- eller mere), så det billigste er en hub med BNC- og RJ45-stik

// Codpiece
Avatar billede hjensen Nybegynder
13. oktober 2000 - 16:12 #2
Da det er to forskellige netværkstopologier har jeg meget svært ved at forestille mig at man kan få en konverter fra RJ45 til BNC. Det vil efter min bedste overbevisning svare til, at man forsøger at konvertere fra telefonstik til tvantenne stik.
Avatar billede hjensen Nybegynder
13. oktober 2000 - 16:13 #3
Sorry, der var jeg lige hurtig nok. Hvert et ord er slugt igen.
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
13. oktober 2000 - 16:14 #4

Eller endnu billigere koeb et netkort mere med BNC, det burde kunne koebes brugt for 50 Kr.

Saa har du 2 netkort i maskinen, - og er du
heldig kan du finde et billigt netkort med BNC og RJ45 til 150 kr. nyt!
Avatar billede steffen Nybegynder
13. oktober 2000 - 18:55 #5
HUB\'en er klart den billigste løsning.

Men desværre - snakker vi 100mbit TP er det jo ikke sådan lige at køre det sammen med BNC. Det er kun 10mb det er nemt ved - der kræver det kun en HUB til kr. 2-300,-

Er det 100mbit RJ45 skal du have enten en bridge, eller en HUB med indbygget bridge (en switching HUB) og en 10mbit hub med et BNC udtag for at gøre det billigst.
Avatar billede Brian Moos Lindberg Praktikant
13. oktober 2000 - 19:16 #6
Jeg vil nu mene at et ekstra 10 mbit netkort er den billigste løsning...!

Det fungerer fint i min maskine.

/Brian.
Avatar billede steffen Nybegynder
13. oktober 2000 - 20:07 #7
Ahh, jeg trækker mig - efter at have nærlæst spørgsmålet kan jeg godt se der slet ikke _er_ noget RJ45 netværk forøjeblikket .. *doh*

Jep, køb et BNC-kort .. der kan sagtens sidde 2netkort i en PC.
Avatar billede tommyf Nybegynder
13. oktober 2000 - 22:35 #8
Sagtens og sagtens, min gamle siemens havde ikke noget mod det men min nye computer lukker bare ned en gang imellem hvis der er to netkort.
Avatar billede slashman Nybegynder
13. oktober 2000 - 23:14 #9
Det er ikke noget der bare kan gøres med et kabel, da RJ45 udnytter 4 ledere og BNC kun 2.
Køb et combo netkort til 149 kr.
Avatar billede elv Nybegynder
13. oktober 2000 - 23:56 #10
Det er en blærbar computer, så jeg ved ikke, om der er plads til 2 netkort. Kan en 10MB Hub med BNC og RJ45 ikke klare et RJ45-kort med 100MB? Det er et 3Com 10/100Mbit.
Avatar billede phylox2 Nybegynder
14. oktober 2000 - 00:14 #11
Det kan godt virke sammen - men du kan MAX køre med de 10M/bit som Hubben vil være med til ...
Avatar billede johannielsen Nybegynder
15. oktober 2000 - 00:43 #12
>>>>>elv

Det ideelle for dig, er det samme som for mig!

Jeg skal også bruge også RJ45 og BNC. Jeg ejer heldigvis et combokort, der kører 10Mbit over hele linien. eg eftersøger dog et kort med både BNC og RJ45, men hvor RJ45-delen kører 100Mbit. Det findes!

Prøv at følge debatten

http://www.eksperten.dk/spm/22932

Kharder skaffer mig sandsynligvis et! :-)
Avatar billede teknik Juniormester
15. oktober 2000 - 21:22 #13
Nemmest med en HUB, som har både RJ45 OG BNC.
Hvis dit RJ45 Netkort er af 10/100 typen, så vil det ogå kunne fungere over en 10Mbit Hub.

\" netkort er Muligt,ja, men i en bærbar - glem det.

I en almindelig PC. En problematisk affære, fordi man løber tør for IRQ værdier.
Hvis man har lidt ekstra grej i.
-Ikke umuligt, men kræver ofte en god del held for at fungere optimalt.

mvh:-)
teknik
Avatar billede slashman Nybegynder
16. oktober 2000 - 09:27 #14
Jeg formoder dit netvärkskort til en bärbar er et PCMCIA indstikskort ?
Her vil der nonalt väre et kort kabel fra selve nedkortet til RJ45 hunstikket.
Pröv at check om du ikke kan få et andet mellemkabel - fra PCMCIA til BNC Hun.
Ellers opgrader dit hjemmenetvärk til RJ45.
Avatar billede yonzie Nybegynder
17. oktober 2000 - 16:38 #15
Hvis du kan undvære pengene, så lav jeres hjemmenetværk om til TP (Twisted Pair(med RJ-45 stik)), virker bedre end coax (med BNC-stik), og du kan smide din computer direkte i hubben, det behøver ikke at koste mere end 500kr samlet(hub+kabler) men det kommer jo lige an på om de eksisterende netkort har RJ-45 udgang, og hvis der er et af dem der ikke har, vælger du bare en hub med BNC-stik, og smider et coax kabel ud til den.
Avatar billede elv Nybegynder
19. oktober 2000 - 21:16 #16
Jeg takker for alle de gode svar. J
Avatar billede elv Nybegynder
19. oktober 2000 - 21:18 #17
Da Codpiece kom først, skal han have mest. Fortjent eller ej.

Tak